Τον βηματισμό της ύφεσης ακολουθεί και ο ελληνικός τουρισμός, με τις προσδοκίες για έσοδα 10 δισ. ευρώ να ξεμακραίνουν όσο μπαίνουμε πιο βαθιά στον Αύγουστο και το success story του υπουργείου Τουρισμού όχι μόνο να μην επιτυγχάνεται, αλλά να προκαλεί απογοήτευση σε όλους τους επιχειρηματίες του κλάδου. Κι αν οι ξενοδόχοι θεωρούν ανέφικτο τον στόχο των 17 εκατ. αφίξεων, αντίστοιχη είναι και η εκτίμηση των ιδιοκτητών κάμπινγκ.
"Είναι η δεύτερη χρονιά πτώσης στις κρατήσεις στα 314 κάμπινγκ, που διαθέτει η Ελλάδα", δηλώνει ο πρόεδρος της Ένωσης κάμπινγκ Κώστας Παπαδόπουλος, ο οποίος μας πληροφορεί ότι η φετινή πτώση κυμαίνεται στο 20-25% και αποτελεί συνέχεια της περσινής που άγγιξε το -30%. "Δυστυχώς, όλο και λιγότεροι έρχονται από το εξωτερικό, για να κάνουν τουρισμό κάμπινγκ στη χώρα μας", σημειώνει προσθέτοντας πως έχουν μειωθεί οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Σκανδιναβοί αλλά και οι Ολλανδοί, ενώ οι Βούλγαροι, που έρχονται κυρίως στη Β. Ελλάδα, "φέρνουν ακόμη και μπιτόνι με βενζίνη από τη χώρα τους".
"Είναι η δεύτερη χρονιά πτώσης στις κρατήσεις στα 314 κάμπινγκ, που διαθέτει η Ελλάδα", δηλώνει ο πρόεδρος της Ένωσης κάμπινγκ Κώστας Παπαδόπουλος, ο οποίος μας πληροφορεί ότι η φετινή πτώση κυμαίνεται στο 20-25% και αποτελεί συνέχεια της περσινής που άγγιξε το -30%. "Δυστυχώς, όλο και λιγότεροι έρχονται από το εξωτερικό, για να κάνουν τουρισμό κάμπινγκ στη χώρα μας", σημειώνει προσθέτοντας πως έχουν μειωθεί οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Σκανδιναβοί αλλά και οι Ολλανδοί, ενώ οι Βούλγαροι, που έρχονται κυρίως στη Β. Ελλάδα, "φέρνουν ακόμη και μπιτόνι με βενζίνη από τη χώρα τους".
Όσο για τις τιμές στη διαμονή, ο Κώστας Παπαδόπουλος αναφέρει ότι είναι σταθερές τα τελευταία τρία χρόνια, εξηγώντας, πάντως, ότι "το κάμπινγκ δεν είναι φθηνό και ποτέ δεν ήταν. Είναι τρόπος ζωής". Συγκεκριμένα, η διανυκτέρευση ανά άτομο κοστίζει 6 ευρώ και στην υψηλή τουριστική περίοδο φθάνει τα 7 ευρώ. Τα ανήλικα πληρώνουν 3 ευρώ. Η τιμή της σκηνής ανά ημέρα είναι στα 3-4 ευρώ, η θέση του Ι.Χ. στα 3-4 ευρώ και η θέση για το αυτοκινούμενο στα 6 ευρώ. Ως εκ τούτου, μια τετραμελής οικογένεια πληρώνει την ημέρα για τη διαμονή της από 24-26 ευρώ σε ένα κάμπινγκ μεσαίας κατηγορίας.
Αναζητώντας μέτρο σύγκρισης σε άλλες μεσογειακές χώρες, εντοπίσαμε ότι στη Β. Ιταλία η μέρα διαμονής σε κάμπινγκ για μια τετραμελή οικογένεια μπορεί να φθάσει ακόμη και τα 72 ευρώ και στη Ν. Ιταλία τα 38,5 ευρώ. Στην δε Γαλλία, που διαθέτει 11.000 κάμπινγκ, οι τιμές ποικίλλουν και ειδικά στη Γαλλική Ριβιέρα κυμαίνονται στα 36-46 ευρώ. "Δυστυχώς, στην Ελλάδα τέτοιου τύπου διακοπές είναι υποβαθμισμένες και από το ίδιο το υπουργείο Τουρισμού, το οποίο απουσιάζει, στηρίζοντας μόνο τους μεγάλους ξενοδόχους, που καταντάνε να δίνουν στον ταξιδιωτικό πράκτορα το δωμάτιο στην αρχή της τουριστικής περιόδου σε εξευτελιστικές τιμές με τον φόβο ότι δεν θα γεμίσουν τα κρεβάτια", σχολιάζει ο Κώστας Παπαδόπουλος.
Τα αυτοκινούμενα πληρώνουν διόδια σαν φορτηγά
Πάντως, την τελευταία διετία η μεγάλη η πτώση στην προσέλευση τουριστών από την κεντρική Ευρώπη και τις σκανδιναβικές χώρες δεν οφείλεται μόνο στη γενικότερη οικονομική κρίση, αλλά και στο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που ξεπερνά τα 500 ευρώ για μια οικογένεια που θα ταξιδέψει με αυτοκινούμενο από την Ιταλία σε κάποιον ελληνικό προορισμό. Αντίστοιχα ακριβό είναι και ένα οδικό ταξίδι από το Μόναχο στην Ελλάδα, που αγγίζει τα 1.000 ευρώ. Και σαν να μη φθάνουν αυτά, η διαρκώς αυξανόμενη τιμή των καυσίμων λειτουργεί αποθαρρυντικά.
"Ποιος θα πληρώσει 1,7 ευρώ το λίτρο την αμόλυβδη ή 1,5 ευρώ το πετρέλαιο;" διερωτάται ο Δημήτρης Μυρώδης, ιδιοκτήτης κάμπινγκ στον Πλαταμώνα, την ίδια στιγμή που έχουν ξεφυτρώσει διόδια και αυξάνουν περαιτέρω το κόστος της μετακίνησης. "Για να έρθει κάποιος με συμβατικό αυτοκίνητο από τη Θεσσαλονίκη στον Πλαταμώνα, μόνο για διόδια θα πληρώσει 24 ευρώ και για να έρθει κάποιος από την Αθήνα στον Πλαταμώνα, θα πληρώσει τα διπλάσια. Σκεφτείτε ότι οι χρεώσεις είναι υψηλότερες για τα αυτοκινούμενα, που πληρώνουν όσο τα φορτηγά", λέει με αγανάκτηση.
Ενόσω, λοιπόν, οι κρατήσεις τόσο στην Πελοπόννησο όσο και στην Κεντρική Ελλάδα είναι περιορισμένες, με πολλούς Κεντροευρωπαίους να έχουν στραφεί σε άλλους προορισμούς και τους Έλληνες να περιορίζουν τις διακοπές τους στα κάμπινγκ μόνο στα Σαββατοκύριακα, στις Κυκλάδες αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά. "Από τη στιγμή που το αρμόδιο υπουργείο έχει αφήσει μόνο μία ακτοπλοϊκή εταιρεία να έχει το μεγαλύτερο μέρος του μεταφορικού έργου, αυτό αυτομάτως καθιστά ακριβά τα εισιτήρια", σχολιάζει ο Κυριάκος Καλογείτονας, ιδιοκτήτης κάμπινγκ στη Νάξο. Τα ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν φέρει μείωση της τάξεως του 15-20% στις κρατήσεις στα κάμπινγκ της Νάξου και πολύ ελαφρώς μεγαλύτερη είναι στην αντικρινή Πάρο και τη Σαντορίνη.
"Τελικώς αποδεικνύεται ότι το success story για τον τουρισμό δεν είχε βάση. Μας παραμύθιαζαν όλο τον χειμώνα ότι θα έρθει άλλη μια Ελλάδα να κάνει διακοπές στη χώρα μας και τώρα, που αυτό δεν επιτυγχάνεται, ο κόσμος απογοητεύεται και λογικό είναι", σχολιάζει Κυριάκος Καλογείτονας και από την πλευρά του ο Κώστας Παπαδόπουλος επισημαίνει πως "το υπουργείο Τουρισμού θα έπρεπε να είχε ασχοληθεί πολύ πιο ζεστά με τα κάμπινγκ, γιατί οι τουρίστες ενδιαφέρονται να δουν τον τόπο που επισκέπτονται και αφήνουν χρήματα στις τοπικές κοινωνίες".
18-8-13
avgi.gr
18-8-13
avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου