29 Νοεμβρίου 2013



Κύριε Σπιτάλα,

Έχοντας λάβει γνώση των όσων αναφέρετε στην από 26ης Νοεμβρίου 2013 επιστολή σας προς την εταιρεία μας, σας προαναγγέλουμε, νωρίτερα πλέον από την προγραμματισμένη για την 2η Δεκεμβρίου 2013 σχετική ανακοίνωση της εταιρείας μας, την παροχή έκπτωσης προς τους κατόχους αυτοκινήτων Ι.Χ. μήκους άνω των 4,25 μέτρων .
Η εν λόγω προσφορά θα έχει άμεση εφαρμογή και θα λειτουργήσει στα πρότυπα της αντίστοιχης προσφοράς της απελθούσας θερινής περιόδου. Δίδεται τρόπον τινά η δυνατότητα στους γηγενείς και μη κατοίκους της Σαμοθράκης, κατόχους αυτοκινήτου μήκους άνω των 4,25 μέτρων , να μετακινηθούν προς και από την Αλεξανδρούπολη, καταβάλλοντας για το όχημά τους το ποσό των 49€ αντί των 69€ ανά διαδρομή.
Εξετάζοντας εν συνεχεία τους λόγους για τους οποίους χαρακτηρίζετε το ύψος των υφιστάμενων κομίστρων εισιτηρίων Ι.Χ. αυτοκινήτων «υπερβολικό» και «άδικο», σας απαντούμε αντιστοίχως:
  1. Η γραμμή Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη είναι επιδοτούμενη καθώς έχει ευλόγως χαρακτηρισθεί και παραμένει άγονη. Η επιδότηση είναι ικανή να καλύψει ένα μέρος μόνο των πάσης φύσεως ετήσιων εξόδων του πλοίου, των οποίων το μέγεθος δεν υποχρεούται να δύναται να συλλάβει ο μη έχων ειδικές γνώσεις και εμπειρία. Χωρίς την επιδότηση, η εξυπηρέτηση της εν λόγω δρομολογιακής γραμμής με σχεδόν καθημερινά δρομολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους θα ήταν ανέφικτη, καθώς η ακτοπλοϊκή εταιρεία θα ήταν μη βιώσιμη. Ευχής έργον θα ήταν, η επιδότηση της εταιρείας μας σε τέτοιο βαθμό, ώστε η μετακίνηση των μονίμων κατοίκων της Σαμοθράκης να πραγματοποιούταν εντελώς δωρεάν.  
  2. Η σύγκριση με άλλες γραμμές έτερων νησιών αλλά και του εξωτερικού, σχετικά με το θέμα των ως άνω κομίστρων, θα θεωρείτο έγκυρη μόνο στη περίπτωση που οι υπό σύγκριση γραμμές εμφάνιζαν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά, όπως για παραδείγματος χάρη και σε καμία περίπτωση περιοριστικά, σας αναφέρουμε την πληρότητα σε ετήσια βάση, την απόσταση σε ναυτικά μίλια μεταξύ των εξυπηρετούμενων λιμένων, τον τύπο του πλοίου και την υποχρεωτική σύνθεση του πληρώματος.
  3. Καθ’ υπόδειξη του αρμόδιου Υπουργείου, στη τιμολόγηση των εισιτηρίων αυτοκινήτων λαμβάνεται υπόψη αποκλειστικά και μόνο ο χώρος που καταλαμβάνουν αυτά στον συγκεκριμένο - περιορισμένο χώρο του garage του πλοίου. Οποιοδήποτε άλλο κριτήριο, όπως το εργοστάσιο κατασκευής, η εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου, η πολυτέλεια, ο πρόσθετος εξοπλισμός, ο κυβισμός κ.λ.π. αφορά οποιονδήποτε άλλο πλην της εκάστοτε πλοιοκτήτριας εταιρείας.
  4. Τα τέσσερα (4) μόνο επιδοτούμενα δρομολόγια (σε αντίθεση με άλλα νησιά, όπως π.χ. η Λήμνος, όπου επιδοτούνται όλα τα δρομολόγια και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους) πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους (πλην θέρους), σε εργάσιμες ημέρες και ώρες, ώστε να επωφελούνται των μειωμένων τιμών οι φυσικοί δικαιούχοι, ήτοι οι κάτοικοι της Σαμοθράκης, για τις καθημερινές τους ανάγκες. Με γνώμονα την ικανοποίηση των ίδιων προαναγγέλλουμε την από 01.12.2013 προσφορά της εταιρείας. Μη λησμονείτε πως και η προσφορά της θερινής περιόδου, η οποία εφαρμόστηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά, συμβάλλει στην ενίσχυση των ντόπιων επιχειρηματιών του τουρισμού, μέσω της αύξησης των μέσου όρου των αριθμών των διανυκτερεύσεων και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
  5. Μας λυπεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι δεν αναγνωρίζετε, σύμφωνα πάντα με τα γραφόμενά σας,    καμία παροχή της εταιρείας μας προς τους κατοίκους της Σαμοθράκης. Τίθεται λοιπόν το εξής ερώτημα: Προτιμάτε μία εταιρεία που, στα πλαίσια ενός άκρατου λαϊκισμού, να παρέχει όλα όσα της ζητούνται, χωρίς προγραμματισμό και σωστή διαχείριση, η οποία μακροπρόθεσμα θα αδυνατεί να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις της απέναντι στο νησί, ή μία εταιρεία που να προσφέρει αυτά που της επιτρέπει η επικρατούσα οικονομική κατάσταση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νησιού που εξυπηρετεί, ικανή να βελτιώσει τις παροχές της με τη δρομολόγηση ενός  δεύτερου πλοίου, ώστε να μην υπάρξει ούτε μία ημέρα για το νησί χωρίς πλοίο λόγω απρόβλεπτου γεγονότος; 
Όσον αφορά την έλλειψη ανταγωνισμού, στην οποία συχνά αναφέρεστε, και η οποία κατά τα γραφόμενά σας, δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία μας για την «παράλογη» και «άδικη» τιμολόγηση των εισιτηρίων για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα μήκους άνω των 4,25 μέτρων , σας παραθέτουμε την δική μας άποψη επί του θέματος:

Οι σημερινές συγκοινωνιακές ανάγκες του νησιού, βάσει του αριθμού κατοίκων και επισκεπτών του νησιού, όπως αυτοί καταγράφονται κάθε έτος, υπερκαλύπτονται από τον αριθμό δρομολογίων και τη χωρητικότητα του δρομολογημένου Ε/Γ – Ο/Γ ΣΑΟΣ ΙΙ της εταιρείας μας. Η χαμηλή, σε ποσοστό κάτω του 15% ετήσια μέση πληρότητα του εν λόγω πλοίου επιβεβαιώνει περίτρανα τον λόγο για τον οποίο η γραμμή Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη έχει χαρακτηριστεί άγονη από το κράτος.
Η παρουσία δεύτερης, τρίτης κ.λ.π. ακτοπλοϊκής εταιρείας στην ίδια γραμμή, με ανταγωνιστική ή ακόμη και με κοινή τιμολογιακή πολιτική, θα είχε ως αποτέλεσμα την διασπορά της επιβατικής κίνησης στις, όσες εν τέλει, δραστηριοποιημένες εταιρείες, γεγονός που θα οδηγούσε βραχυπρόθεσμα το σύνολο αυτών σε οικονομικό αδιέξοδο. Κατά το χρονικό διάστημα της ταυτόχρονης δραστηριοποίησης αυτών των εταιρειών στη γραμμή, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νησιού θα είχαν ενδεχομένως τη δυνατότητα να προμηθεύονται τα εισιτήριά τους σε φθηνότερες τιμές. Τιμές οι οποίες σε συνδυασμό με το αναλογούν, σε έκαστη εταιρεία, μερίδιο της αγοράς, θα προκαλούσαν την συσσώρευση χρεών, την αδυναμία πληρωμών των προμηθευτών και την χρεοκοπία τους. Το νησί θα έμενε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση, μέχρι τη στιγμή που θα εμφανιζόταν μία νέα ακτοπλοϊκή εταιρεία, η οποία αντιλαμβανόμενη τα λάθη των προηγούμενων εταιρειών θα χάραζε μία ορθή τιμολογιακή πολιτική που θα της επέτρεπε να έχει διάρκεια στην παροχή των υπηρεσιών της.
Καθίσταται προφανές από τα ανωτέρω, πως για να υπάρξει ανταγωνισμός στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, κάτι το οποίο είναι επιθυμητό από όλους μας, προς μόνιμο και όχι προσωρινό όφελος των κατοίκων του νησιού, είναι επιτακτική ανάγκη η αύξηση του συγκοινωνιακού έργου του νησιού. Για την επίτευξη αυτού, η λύση της ανάπτυξης του νησιού αποτελεί μονόδρομο. Η μοναδική ομορφιά της Σαμοθράκης σε συνδυασμό με τη πραγματοποίηση επενδύσεων, όπως η κατασκευή νέων ξενοδοχειακών μονάδων διαφόρων κατηγοριών, η δημιουργία υποδομών για την προσέλκυση θεματικού τουρισμού, η βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών κ.λ.π., θα αυξήσουν την τουριστική κίνηση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, θα επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο, θα αυξήσουν τις θέσεις εργασίας. Για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών του νησιού θα απαιτούνται περισσότερα του ενός ή των δύο πλοία και μάλιστα η σύνδεση θα πραγματοποιείται και με άλλα λιμάνια της Ελλάδας  ή ακόμη και γειτονικών κρατών. Οι δραστηριοποιούμενες, στις γραμμές της Σαμοθράκης, ακτοπλοϊκές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων για τους επισκέπτες του νησιού και να χαράξουν ειδική προνομιακή τιμολογιακή πολιτική για τους μόνιμους κατοίκους του νησιού.  Σαφώς και για να πραγματοποιηθούν όλα τα ανωτέρω απαιτείται χρόνος και κεφάλαια. Η Σαμοθράκη πέρα από την ομορφιά με την οποία είναι προικισμένη, έχει και το πλεονέκτημα της εγγύτητας με τα όμορα κράτη των Βαλκανίων.

Κύριε Σπιτάλα, 
     
Η Saos Ferries ήταν, είναι και θα είναι πάντα ευαισθητοποιημένη σε θέματα που άπτονται των αναγκών των κατοίκων της Σαμοθράκης. Άλλοτε αθόρυβα, χωρίς δημοσιοποιήσεις και διθυράμβους και άλλοτε βροντερά, προς ενημέρωση του ταξιδιωτικού κοινού για τις ισχύουσες προσφορές.

 Για τη Saos Ferries

Αλέξανδρος Σισμανίδης

3 σχόλια:

  1. Ανώνυμος10:06

    otan yparxei kali diathesi kai epixirimata yparxei kai lysi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Σισμανίδη Αλέξανδρε σας ευχαριστώ για την άμεση απάντησή σας στην επιστολή μου.

    Ελπίζω η εταιρεία σας να συνεχίσει τον δημόσιο διάλογο με τους άμεσα ενδιαφερόμενους πελάτες σας και κυρίως με τους Σαμοθρακίτες.

    Στην επιστολή που σαν απέστειλα τελείωνα με την φράση,
    "Τέλος, αισθάνομαι την ανάγκη να σας γνωρίσω ότι αφορμή γι’ αυτήν την πρωτοβουλία μου να επικοινωνήσω μαζί σας γραπτώς, στάθηκε η αισιοδοξία μου και η πίστη μου ότι πάντοτε υπάρχουν περιθώρια ευνοϊκής αντιμετώπισης των προβλημάτων όταν υπάρχει καλή διάθεση και κοινή λογική".

    Σπιτάλας Βασίλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος22:31

    polous ntopious ua ofelisei ayti i ekptosi kyrie vasili 40 ebro glitonoume pane ela.

    ΑπάντησηΔιαγραφή