Η οικονομική κρίση μείωσε κατακόρυφα τις δαπάνες των Ελλήνων για ταξίδια εντός Ελλάδας με αεροπλάνο και αυτό αποτυπώνεται ανάγλυφα στα σχετικά στοιχεία του αεροδρομίου της Αθήνας.
Σύμφωνα με αυτά, η επιβατική κίνηση εσωτερικού μειώθηκε 6% την περίοδο Ιαν.-Νοεμ. σε σύγκριση με πέρυσι κι αν δεν καταγραφόταν σημαντική αύξηση των ξένων επιβατών η πτώση θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη.Η μείωση των επιβατών έφθασε το 24,53% στην Αλεξανδρούπολη, το 19,94% στην Κεφαλονιά, το 14,44% στη γραμμή της Λήμνου, το 12,64% στη Χίο και το 9,94% στη Μυτιλήνη.
Σε υψηλά μονοψήφια ποσοστά κυμάνθηκε η πτώση στις γραμμές προς Χανιά (9,36%), Κέρκυρα (8,16%), Καβάλα (8,06%) αλλά και σε μία από τις γραμμές «φιλέτα» του δικτύου εσωτερικού, στης Θεσσαλονίκης (7,99%).
Εξαίρεση αποτελούν η Ζάκυνθος και η Ρόδος. Σε αντίθεση με τους περισσότερους προορισμούς του εσωτερικού, η Ζάκυνθος καταγράφει αξιοσημείωτη αύξηση 15% σε διαθέσιμες θέσεις και 27,3% σε επιβάτες. Στη γραμμή Αθήνα-Ρόδος καταγράφηκε αύξηση επιβατών 3,8%, αν και οι διαθέσιμες θέσεις μειώθηκαν 4,27%.
Τα επιμέρους στοιχεία από την κατάσταση που διαμορφώνεται στο δίκτυο αεροπορικών συνδέσεων εσωτερικού αποτυπώνουν, ταυτόχρονα, την προσπάθεια των αεροπορικών εταιρειών να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη σημαντική μείωση μετακινήσεων των Ελλήνων επιβατών. Έτσι, οι αεροπορικές προχώρησαν σε μείωση των δρομολογίων και των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων, με αποτέλεσμα να αυξήσουν την πληρότητα στις πτήσεις τους και να βελτιώσουν όλα τα οικονομικά τους μεγέθη.
Κινήσεις οι οποίες έγιναν εφικτές στο πλαίσιο και της συγχώνευσης των Aegean Airlines και Olympic Air, ο ανταγωνισμός των οποίων είχε αυξήσει σημαντικά τις προσφερόμενες πτήσεις και θέσεις τα προηγούμενα χρόνια.
Ενδεικτικά, στη γραμμή Αθήνα-Θεσ/νίκη το διάστημα Ιαν.-Νοεμ. έγιναν σχεδόν 1.600 πτήσεις λιγότερες από το αντίστοιχο περυσινό διάστημα (-19,94%), με αποτέλεσμα να μειωθούν κατά 373.000 οι διαθέσιμες θέσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να αυξηθεί από 60% σε 70% η μέση πληρότητα των δρομολογίων, βελτιώνοντας σημαντικά την εμπορική εκμετάλλευση των αεροπλάνων.
Στην ίδια λογική, τα δρομολόγια μειώθηκαν 10,65% στη γραμμή Αθήνα-Ηράκλειο, γεγονός που οδήγησε σε αύξηση της μέσης πληρότητας των πτήσεων από 64,8% το 2012 σε 70,5% φέτος.
Αντίστοιχα, στα Χανιά τα δρομολόγια μειώθηκαν 18,73%, στην Κέρκυρα πραγματοποιήθηκαν 7,8% λιγότερα δρομολόγια, ενώ η μείωση πτήσεων έφθασε το 22,12% στην Αλεξανδρούπολη, το 22,15% στη Λήμνο, το 22,06% στην Κεφαλονιά και το 15,98% στη Χίο.
Απόσπασμα από το άρθρο του
του Παύλου Υψηλάντη στο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου