Σε επίπεδο πρέσβη εκπροσωπήθηκε τελικά η Ελλάδα στο Μπακού στην τελετή υπογραφής της συμφωνίας για τον αγωγό ΤΑΡ, απόντος του πρωθυπουργού και των αρμοδίων υπουργών, ύστερα από τη βλάβη που καθήλωσε στο έδαφος το πρωθυπουργικό αεροσκάφος. Στην τελετή, κατά την οποία υπογράφηκε συμφωνία μεταξύ των εταιρειών που απαρτίζουν την κοινοπραξία του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ στην Κασπία, για την έναρξη των εργασιών εξόρυξης του φυσικού αερίου και την κατασκευή του αγωγού TAP, παρέστησαν μαζί με ομολόγους τους ευρωπαϊκών χωρών, και οι πρωθυπουργοί της Αλβανίας, Έντι Ράμα, και της Κροατίας, Ζόραν Μιλάνοβιτς. |
Ενδιαφέρον για την επένδυση στην Κροατία έδειξαν εκπρόσωποι της BP και του αμερικανικού υπουργείου Ενέργειας με τους οποίους είχε επαφές ο κ. Μιλάνοβιτς στο Μπακού.
Εξάλλου, Μνημόνιο Κατανόησης (ΜοU) για τον IAP συνυπέγραψε ο υπουργός Οικονομίας της Κροατίας Ιβάν Βρντόλιακ, με τους υπουργούς που εκπροσώπησαν το Αζερμαϊτζάν, την Αλβανία και το Μαυροβούνιο.
Ο κ. Βρντόλιακ γνωστοποίησε ακόμη ότι εντός των προσεχών ημερών θα εκπονηθεί ένας οδικός χάρτης για την υλοποίηση του έργου και προσέθεσε ότι επιθυμία της Κροατίας είναι η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών για τον IAP παράλληλα με την έναρξη των εργασιών για τον TAP, το 2015 και όχι αργότερα από το 2016. Η πρώτη μεταφορά προμηθειών φυσικού αερίου μέσω του IAP, σύμφωνα με τον ίδιο, αναμένεται να γίνει το 2020.
Οι κατασκευαστικές εργασίες στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν το 2015
Στο σχήμα κατασκευής του αγωγού συμμετέχουν οι εταιρείες SOCAR, Statoil, Fluxys, Total, E.ON και Axpo, με επικεφαλής τη BP. O αγωγός θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα καταλήγει στην Ιταλία, μέσω Ελλάδας και Αλβανίας, περιορίζοντας την εξάρτηση της Ευρώπης από το φυσικό αέριο της Ρωσίας.
«Στόχος μας τώρα είναι να διασφαλίσουμε ότι ο αγωγός θα κατασκευαστεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και στο πλαίσιο του προϋπολογισμού», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του TAP, Κ. Τάνγκλαντ.
Ο ίδιος τόνισε ακόμη ότι με το άνοιγμα του Νοτίου διαδρόμου φυσικού αερίου θα βελτιωθεί η ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης και θα ενισχυθεί η στρατηγική σημασία των χωρών κατά μήκος της διαδρομής.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι κατασκευαστικές εργασίες στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν το 2015 και το 2019 θα ξεκινήσει η ροή φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν. Η κοινοπραξία έχει θέσει σε κίνηση τις διαδικασίες αποζημίωσης των ιδιοκτητών γης κατά μήκος του αγωγού.
Η επένδυση για το ελληνικό κομμάτι του αγωγού (συνολικά 550 χλμ από τους Κήπους του Έβρου μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή Διποταμιά) φθάνει στο 1,5 δισ. ευρώ και αναμένεται να δημιουργήσει 2.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.
News-Admin
http://www.gnomionline.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου