29 Ιανουαρίου 2014

ΡΑΠΙΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΫΠ/ΣΜΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ: ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΉΣ

Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 20140 σχόλια


ΚΟΛΑΦΟΣ Η ΜΕΓΑΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ, Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΙΧΜΑΛΩΤΗ ΕΥΡΩΖΩΝΗΣ ΚΑΙ ΕΕ
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΚΘΕΣΗ ΕΔΩ
Ευθέως αμφισβητεί το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής τη δυνατότητα επίτευξης πρωτογενούς πλεονάσματος 2,9 δισ ευρώ το 2014, χαρακτηρίζοντας "αισιόδοξη" τη πρόβλεψη για βελτίωση κατά 264% των δημοσιονομικών επιδόσεων. Βασικό επιχείρημα των αναλυτών του Γραφείου, είναι ότι αυτός ο στόχος θα "σκοντάψει" πάνω στην εξάντληση της φοροδοτικής ικανότητας των Ελλήνων και στην αύξηση των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο!
Το Γραφείο Προϋπολογισμού δεν μένει, όμως, εκεί, καθώς επικαλείται συγκριτικά στοιχεία που δείχνουν ότι οι φορολογικοί συντελεστές στην Ελλάδα είναι πάνω από το μέσο ευρωπαϊκό όρο, απαντώντας ουσιαστικά στα όσα είχε υποστηρίξει ο Γ. Στουρνάρας κατά τη διαδικασία ψήφισης του νέου Φόρου Ακινήτων.
Συγκεκριμένα:
  • ο συντελεστής ΦΠΑ στην Ελλάδα είναι 23%, έναντι 21,52% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και 20,45% στην Ευρωζώνη
  • ο υψηλότερος συντελεστής για νομικά πρόσωπα διαμορφώνεται στη χώρα μας στο 26%, έναντι 21,84% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και 25,95% στην Ευρωζώνη
  • ο υψηλότερος συντελεστής για τα φυσικά πρόσωπα φτάνει στην Ελλάδα στο 46%, έναντι 36,66% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και 44,52% στην Ευρωζώνη.
Αυτό που προκαλεί δέος είναι η συγκέντρωση/ απαρίθμηση των κύριων φορολογικών παρεμβάσεων τα τελευταία χρόνια, που επιδείνωσαν ακόμα περισσότερο τη κατάσταση των νοικοκυριών λόγω και των αλλεπάλληλων περικοπών σε μισθούς και συντάξεις. Ειδικότερα:
  1. Οι ανώτατοι φορολογικοί συντελεστές για κάθε κατηγορία εισοδήματος στην πραγματικότητα είναι μεγαλύτεροι, καθώς με την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης, επιβάλλεται επιπλέον φόρος από 1% έως 4%.
  2. Ο φόρος εισοδήματος για μισθωτούς και συνταξιούχους έχει έως και επταπλασιαστεί από το 2010 μέχρι σήμερα, ενώ ο φόρος που θα πληρώσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα είναι αυξημένος έως και εννέα φορές.
  3. Το συνολικό ποσό που πληρώνουν οι φορολογούμενοι για τα ακίνητα επταπλασιάστηκε από το 2009 φτάνοντας τα 3,5 δισ. ευρώ από μόλις 500 εκατ. Ευρώ
  4. Στα ακίνητα προστέθηκε και ο φόρος υπεραξίας
  5. Ο ΦΠΑ αυξήθηκε από το 2010 τέσσερις φορές.
  6. Τα τεκμήρια και τα τέλη κυκλοφορίας αυξήθηκαν από το 2010 δύο φορές, ενώ οι φόροι στα καύσιμα τρεις φορές.
  7. Από τον Μάιο του 2010 επιβλήθηκε για πρώτη φορά φόρος στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και από το 2011 και στο φυσικό αέριο. Η εξίσωση των φορολογικών συντελεστών στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης οδήγησε σε αύξηση των φόρων κατά 450%
Διαβάστε όλη την έκθεση εδώ
...ΚΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΤΩΝ "ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΩΝ" ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ
Και ενώ το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής προβαίνει σε μια σειρά σωστές,σε γενικές γραμμές παρατηρήσεις, που αποτελούν "κόλαφο" για την μνημονιακή κυβερνητική πολιτική,την ίδια ώρα,εγκλωβισμένο στη νεοφιλελεύθερη μυθολογία,αναπαράγει τα περί υστέρησης των λεγόμενων "διαρθρωτικών" (βλ. νεοφιλελεύθερων) μεταρρυθμίσεων,ενώ δεν χάνει την ευκαιρία να τονίσει "ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στη δημοσιονομική σταθεροποίηση,η οποία έχει συμβάλλει (σ.σ. τάχα) στη μείωση της αβεβαιότητας και τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και έχει (σ.σ. προπαντός!) εδραιώσει τη θέση της χώρας μας στην ευρωζώνη. Η ευρωζώνη, λοιπόν,πάνω απ'όλα και για το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής,που ,ως μη-όφειλε, αναπαράγει την κακεντρεχή ευρω-υστερία!
Έτσι,το Γραφείο Προϋπολογισμού,στο πλαίσιο αυτής της νεοφιλελεύθερης μυθολογίας,τονίζει ότι ενώ η δημοσιονομική προσαρμογή χαρακτηρίζεται από σημαντική πρόοδο, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τιςδιαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που σχετίζονται με τις ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του κράτους, στη γραφειοκρατία, στο επιχειρηματικό περιβάλλον, στην αγορά, στη δικαιοσύνη, στηνπαιδεία, στην πάταξη της διαφθοράς και της φοροδιαφυγής.
Μάλιστα παρατηρείται ότι «η αναντιστοιχία ουσιαστικής προόδου στον τομέα των μεταρρυθμίσεων σε σχέση με τον δημοσιονομικό τομέα, είχε σαν αποτέλεσμα τη διαφαινόμενη σταθεροποίηση μεν της οικονομίας, με ταυτόχρονη όμως εξασθένιση των μακροχρόνιων προοπτικών για ανάκαμψη, τη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και τη διόγκωση της ανεργίας σε πρωτοφανή επίπεδα, προβλήματα τα οποία μπορούν να εξελιχθούν σε κινδύνους για την μετέπειτα πορεία της χώρας».
Αναφορικά με τον «ελλιπή, περιστασιακό και αποσπασματικό χαρακτήρα των μεταρρυθμίσεων», όπωςλαθεμένα χαρακτηρίζονται, αναφέρεται ως παράδειγμα, ότι «ο στόχος της εσωτερικής υποτίμησηςεπιδιώχθηκε σχεδόν αποκλειστικά μέσω των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας και κυρίως με τημείωση του μοναδιαίου κόστους εργασίας ενώ αγνοήθηκε (ή δεν επιδιώχθηκε επιτυχώς) η ταυτόχρονη μεταρρύθμιση στην αγορά αγαθών». «Έτσι οι τιμές δεν έπεσαν επαρκώς, ένα μικρό μέρος της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας διαβρώθηκε από την ανατίμηση του ευρώ και το βιοτικό επίπεδο των καταναλωτών μειώθηκε δραματικά», τονίζεται σχετικά.
Όσον αφορά την επαγγελλόμενη και επιδιωκόμενη άμεση έξοδο της χώρας μας στις αγορές για νέα δάνεια, το Γραφείο Προϋπολογισμού σημειώνει ότι «έχει μεν κάποια λογική, πλην όμως θα επιβαρύνει τη δημοσιονομική προσαρμογή τα επόμενα χρόνια για έναν απλό λόγο: τα επιτόκια θα είναι πολύ υψηλότερα από εκείνα που θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε μέσω του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθεροποίησης (ΕΜΣ)».
ΣΕ ΔΥΣΘΕΩΡΗΤΑ ΥΨΗ ΤΟ ΧΡΕΟΣ
Το Γραφείο Προϋπολογισμού υπογραμμίζει εξάλλου σωστά ότι «δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, παρά το μέγεθος της δημοσιονομικής προσαρμογής, το δημόσιο χρέος παραμένει στα δυσθεώρητα ύψη του 170%λειτουργώντας αποτρεπτικά για τους πιθανούς επενδυτές (άρα και για την ανάπτυξη)».
«Η Ελλάδα, από μόνη της, δεν είναι σε θέση να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, δηλαδή να πληρώσει τους τόκους και να αποπληρώσει ληξιπρόθεσμα δάνεια ως το 2020 ή 2022 χωρίς μια διεθνή-Ευρωπαϊκή ρύθμιση αντιμετώπισης του χρέους», σημειώνεται.
Και συστήνεται ότι: «Η ελληνική πολιτική οφείλει να λάβει υπόψη τις εξελίξεις στην ΕΕ και Ευρωζώνη που ορίζουν πλέον ολοένα και περισσότερο το πλαίσιο εντός του οποίου θα μπορεί μια εθνική κυβέρνηση να κινηθεί».
Η τελευταία αυτή παρατήρηση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής ενώ δείχνει τα ασφυκτικά περιοριστικά πλαίσια που όλο και περισσότερο προσδιορίζουν την ευρωζώνη,υποδεικνύει το δρόμο τηςπειθήνιας ευρω-προσαρμογής και ευρω-υπακοής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου