30 Ιανουαρίου 2014

Αργεντινός «κροίσος» και για το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης;


Επενδυτική «απόβαση» στην Ελλάδα σχεδιάζει ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος της Αργεντινής, ο δισεκατομμυριούχος Εντουάρντο Γιουρνεκιάν, καθώς η εταιρεία του «Corporate America» ετοιμάζεται να καταθέσει προσφορές και για τα 21 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας με στόχο να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που θα δημιουργηθούν μετά την κρίση. Ηδη, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, ο διαγωνισμός για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων έχει εισέλθει στην τελική φάση της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών κι εκτιμάται ότι μέσα στην άνοιξη θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησής τους. Στη διάρκεια του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός ο ανιψιός και... δεξί χέρι του μεγιστάνα, Μάρτιν Γιουρνεκιάν, αποκάλυψε ότι η εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων «Corp. America» θα «χτυπήσει» και τα 21 ελληνικά αεροδρόμια.
Ο όμιλος, ο οποίος αποκτά πακέτο 23% των μετοχών στο αεροδρόμιο της ιταλικής Πίζα αυτήν την εβδομάδα, προσπαθεί επίσης να ολοκληρώσει το σχέδιο για την ενοποίηση των αεροδρομίων της Τοσκάνης, προσθέτοντας και αυτό της Φλωρεντίας. «Θα είμαστε πολύ επιθετικοί σε όλα τα μέτωπα. Αρκετές ευκαιρίες έχουν προκύψει μετά την κρίση», σημείωσε ο 35χρονος επιχειρηματίας.
Η εταιρεία
Η «Corp. America», η οποία διαχειρίζεται 51 αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο (τα περισσότερα στην Αργεντινή), ετοιμάζεται επίσης να υποβάλει προσφορά για την απόκτηση δικαιωμάτων στο Κούτσο του Περού, στην Μπαρανκίλα της Κολομβίας και το κύριο διεθνές αεροδρόμιο στο Σαντιάγο της Χιλής αργότερα στο έτος.
Η εταιρεία, με έδρα το Μπουένος Αϊρες, ανακαινίζει το αεροδρόμιο της Μπραζίλια εν όψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου τον Ιούνιο, με στόχο να τριπλασιάσει της πωλήσεις μέσω της λιανικής έως το 2015 και να το καταστήσει κύριο εγχώριο κόμβο της μεγαλύτερης οικονομίας της Νότιας Αμερικής.
Με έσοδα ύψους 1,2 δισ. δολαρίων ετησίως η «αυτοκρατορία» του Εντουάρντο Γιουρνεκιάν, που εκτός από τα αεροδρόμια δραστηριοποιείται σε πολλούς ακόμη κλάδους (είναι μεγαλομέτοχος της υπηρεσίας ταχυδρομείων της Αργεντινής, εκμεταλλεύεται 250.000 εκτάρια γης για την παραγωγή κρασιού, δημητριακών, ελαιόσπορου κ.λπ.), δεν έχει χρηματοδοτικές ανάγκες επί του παρόντος που πρέπει να καλυφθούν από τις αγορές ομολόγων.

Σε δυο φάσεις – για 40 χρόνια
Η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων προχωρά σε δύο ομάδες, στην κάθε μία εκ των οποίων έχουν ενταχθεί 7-10 αεροδρόμια. Είναι ομάδες παρόμοιας επιβατικής κίνησης, οικονομικών επιδόσεων, αλλά και γεωγραφικής θέσης.
Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, ενώ εφόσον κριθεί επιχειρηματικά συμφέρων ο επενδυτής, έχει τη δυνατότητα να εντάξει στη συγκεκριμένη ομάδα και κάποιο από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι τρία εκ των αεροδρομίων Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Οσον αφορά τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, που δεν θα ιδιωτικοποιηθούν, εκτιμάται ότι θα τα αναλάβει η Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιοκτησίας ελληνικού Δημοσίου, που είτε θα τα διαχειρίζεται η ίδια, είτε θα εκχωρήσει τη διαχείριση και εκμετάλλευση σε ιδιώτη.
Οι συμβάσεις παραχώρησης θα έχουν διάρκεια έως 40 χρόνια. Για τα τρία πρώτα χρόνια της παραχώρησης προβλέπεται ότι θα απαιτηθούν επενδύσεις της τάξης των 220 εκατ. ευρώ σε υποδομές.
Κατερίνα Κοσμά - ethnos.gr
http://www.gnomionline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου