20 Φεβρουαρίου 2014

Τέλη του 2015 και αν… ιδιώτης στο αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης

Μία μαραθώνια διαδικασία, η οποία υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί περίπου στα τέλη του 2015, ξεκινά στις 6 Ιουνίου και αφορά στην ιδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης.  Τα τεύχη προκήρυξης του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση των δύο ομάδων περιφερειακών αεροδρομίων προβλέπουν την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, μέχρι την Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν εγγυητική επιστολή ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ. Ο διαγωνισμός προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη. 
Οι κοινοπραξίες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσα τους αυτό της Χρυσούπολης στην Καβάλα και της Αλεξανδρούπολης, είναι οι εξής:
Vinci – Ελλάκτωρ
-J&P Άβαξ – Zurich Airport
-Fraport – Copelouzos
-ΜΕΤΚΑ – Corporacion America
-Global Liman Isletmeleti – Flughafen Munchen
-Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
-η τουρκική TAV
-η γαλλική Aeroports De La Cote d’ Azur
-η κροάτικη Agrokor Novaport Development
-η Engelinvest Israel Ltd
-η αμερικανική Advent International
Πάντως, για τα περιφερειακά αεροδρομία, θερμό ενδιαφέρον φαίνεται να δείχνουν οι Γάλλοι της Vinci που συμμετέχουν μαζί με την Ελλάκτωρ στο διαγωνισμό. Όπως δήλωσε, πρόσφατα, ο επικεφαλής της εταιρείας Xavier Huillard, τα συγκεκριμένα assets έχουν προτεραιότητα στο επενδυτικό πρόγραμμα της Vinci.
Αλλά και ο Aργεντίνος κροίσος Eduardo Eurnekian που διευθύνει την Corporacion America-έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον μαζί με τη ΜΕΤΚΑ- έχει προαναγγείλει ότι θα υποβάλει δεσμευτικές προσφορές.

Ποια αεροδρόμια έχουν βγει στην αγορά
Οι επενδυτές θα αποκτήσουν για 30 χρόνια με δικαίωμα παράτασης 10 ετών δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία. Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.

Τουλάχιστον 2 ενδιαφερόμενοι για τον «Δημόκριτο»
Σύμφωνα με πληροφορίες, για το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης υπάρχει ενδιαφέρον από τουλάχιστον 2 εταιρείες, μία εκ των οποίων είναι η Fraport του ομίλου Κοπελούζου, που σχεδιάζει κι άλλη επένδυση στην περιοχή, αυτή με τον πλωτό σταθμό LNG.
Μιλώντας στη «ΓΝΩΜΗ» ο αερολιμενάρχης του «Δημόκριτου» Στέλιος Ζαντανίδης σημειώνει πως με την κατάθεση των προσφορών τον Ιούνη ξεκινά μία μαραθώνια διαδικασία, σύμφωνα με όσα προβλέπει το ΤΑΙΠΕΔ. Πέρα από τη χρηματική προσφορά της κάθε εταιρείας, αναλυτικά θα μελετηθεί και θα αξιολογηθεί και το business plan που θα υποβάλει για κάθε αεροδρόμιο.
«Δεν ενδιαφέρει το ΤΑΙΠΕΔ μόνο η οικονομική προσφορά και η διαχείριση των αεροδρομίων, αλλά και τα επενδυτικά σχέδια που έχουν για την ανάπτυξη του κάθε αεροδρομίου. Έτσι, θα εξεταστεί το κάθε business plan που θα υποβληθεί, ώστε όλα τα στοιχεία της προσφοράς, να συνδυαστούν και να βγει ο καλύτερος ανάδοχος για κάθε περίπτωση. Ωστόσο, εκτιμώ ότι θα είναι μία διαδικασία που δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2015».
Σε περίπτωση που για κάποιο αεροδρόμιο δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον ή δεν κριθεί συμφέρουσα κάποια προσφορά, αυτό θα παραμείνει υπό τη διαχείριση της ΑΕΔιΠΑ (Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων), ενώ, όπως επισημαίνει ο κ. Ζαντανίδης, «δεν θα υπάρξει καμία απόλυση προσωπικού», άλλωστε, και στην περίπτωση του «Δημόκριτου» υπάρχει σημαντική υποστελέχωση. Ωστόσο, το  θετικό είναι ότι κατ’ εξαίρεση, οι μόνες προσλήψεις που θα γίνει στο δημόσιο είναι 70 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, προκειμένου να ενισχυθεί η ΥΠΑ και να καλυφθούν οι ανάγκες των αεροδρομίων.

Ενδιαφέρον για πτήσεις από Τουρκία, αλλά…
Με αφορμή τη λειτουργία του καζίνο στην Αλεξανδρούπολη, ο κ. Ζαντανίδης επιβεβαιώνει ότι έχουν υπάρξει συζητήσεις και έχει εκφραστεί ενδιαφέρον για αεροπορική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με την Κωνσταντινούπολη, ακόμη και την Άγκυρα. Ωστόσο, στην υπόθεση αυτή, από τη μία εμπλέκεται το υπουργείο Εξωτερικών που θα πρέπει να δρομολογήσει τις σχετικές εξελίξεις, κι από την άλλη υπάρχει πάντα το θέμα με τα περίφημα slots που θα πρέπει να παραχωρηθούν από την Τουρκία.
Πάντως, σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη, και για τη φετινή τουριστική περίοδο, υπάρχει προφορικό ενδιαφέρον για πτήσεις από Γαλλία και Ρωσία, όπως είχαμε πέρυσι, ενώ το τοπίο αναμένεται να αρχίσει να ξεκαθαρίζει στα μέσα του ερχόμενου μήνα.
 Κική Ηπειρώτου
http://www.gnomionline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου