2 Απριλίου 2014

ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ

Ποια είναι τα σχεδιαζόμενα και υπό εξέλιξη έργα, στρατηγικής σημασίας για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης – Μάχη με το χρόνο δίνει η Διοίκηση του ΟΛΑ – Ζωντανεύει το λιμάνι μας με την σιδηροδρομική σύνδεση και την εκβάθυνση λιμενολεκάνης και διαύλου εισόδου

vithokoros limani_alexandroupolis

Το μεγαλύτερο σε έκταση λιμάνι της Ελλάδος, είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Ένα λιμάνι που βρίσκεται σε στρατηγικό γεωγραφικό σημείο και που μπορεί,όπως έχει γράψει τόσες φορές η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ, να ταΐσει την μισή Αλεξανδρούπολη.
Μετά την πάροδο μακράς σειράς ετών, το λιμάνι αυτό που βρισκόταν σε ύπνωση εξ αιτίας της αδιαφορίας του κέντρου, αρχίζει σιγά – σιγά να βρίσκει τον βηματισμό του χάρις στην εργώδεις προσπάθειες που καταβάλλει η σημερινή Διοίκησή του, υπό την Προεδρία του οικονομολόγου κ. Σταύρου Σταυράκογλου.
Ήδη το λιμάνι για πρώτη φορά, όπως έγραψε η εφημερίδα μας, σημείωσε θετικό πρόσημο και από τα ελλείμματα προχώρησε το 2013 στην κερδοφορία.
Τώρα προχωρούν τα απαραίτητα έργα που θα το οδηγήσουν σε περαιτέρω ανοδική πορεία, όπως είναι η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το δίκτυο του ΟΣΕ, αλλά και η ολοκλήρωση της εκβάθυνσής του με παράλληλη εκβάθυνση του διαύλου εισόδου του λιμανιού.
Η σιδηροδρομική σύνδεση με το νέο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων, θα επιστρέψει την διεκπεραίωση συνδυασμένων μεταφορών τραίνο – ποίο, ενώ ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση των σχεδίων δημιουργίας της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας” για μεταφορά εμπορευμάτων από την Μαύρη Θάλασσα, κατευθείαν για φόρτωση στο λιμάνι.
Το συνολικό μήκος των γραμμών που θα κατασκευασθούν, φθάνει τα δύο χιλιόμετρα, σε ανάπτυγμα μονής γραμμής.
Συγκεκριμένα κατασκευάζονται τετραπλές γραμμές που θα είναι έτοιμες σε λιγότερο από ένα έτος.
Παράλληλα συνεχίζονται οι εργασίες εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης και του διαύλου εισόδου, μέχρι να φθάσει σε βάθος 12,5 μέτρων, εργασίες που ως γνωστόν είχαν διακοπεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η εκσκαφή είναι απαραίτητη για την μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων (conteiners) και την λειτουργία του μελλοντικού πολυχρηστικού σταθμού.
Τα έργα υποδομής όπως έχουν προγραμματισθεί θα απασχολήσουν τις στήλες της εφημερίδος μας και σε άλλα σημειώματα.
Εν συντομία αναφέρουμε ακόμα, πως υπάρχει δεδομένο ενδιαφέρον επενδυτών για την λειτουργία μαρίνας τουριστικών σκαφών στο λιμάνι της Αλεξ/πολης, που σημαίνει προσέλκυσις υψηλού αγοραστικού επιπέδου τουριστών στην πόλη μας.
Ακόμα προχωρά, όπως έχουμε γράψει, και η χωροθέτηση του υδροδρομίου για την λειτουργία συγκοινωνίας, με τα νησιά της Λήμνου, της Σαμοθράκης και της Θάσου, με υδροπλάνα.
Με αφορμή πάντως του σημερινού σημειώματος, πρέπει να αναφέρουμε και τα εξής για την απομάκρυνση του πλοίου RO-RO “Θεσσαλονίκη” για να είσθε μέσα στα πράγματα.
Το 2009 κατατίθεται η έκθεση-αναφορά της επιτροπής του Κεντρικού Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης η οποία αποτυπώνει ότι το πλοίο Ro-Ro «Thessaloniki» κρίνεται επισφαλή στη θέση του προσήνεμου μόλου και κρίνεται επιβεβλημένη η άμεση απομάκρυνση του.
Το 2010 η γνωμοδοτική επιτροπή για θέματα ανέλκυσης, απομάκρυνσης ή εξουδετέρωσης ναυαγίων το έκρινε ομόφωνα ως επικίνδυνο και επιβλαβές, όπως προσδιορίστηκε από το Λιμεναρχείο διότι παρατηρήθηκε έλλειψη φυλάκων, παραβλημάτων, κάβων κλπ., απαξιωτικής πολιτικής της πλοιοκτήτριας εταιρείας, ικανό αριθμό παραβάσεων, ληξιπρόθεσμα πιστοποιητικά ασφαλείας και τέλος, λόγω έλλειψης της απαιτούμενης ασφάλειας ή της εγγυητικής επιστολής αν και είχαν ζητηθεί.
Από εκεί και έπειτα, έγιναν τέσσερις διαγωνισμοί που κρίθηκαν άγονοι, (που σημαίνει ότι κανείς από την αγορά δεν ενδιαφέρθηκε προφανώς για το συγκεκριμένο πλοίο).
Αποφασίζεται η μεθόρμιση του Θεσσαλονίκη στη προβλήτα ΣΕΜΠΟ. 1,5 χρόνο μετά, επικαιροποιείται από την γνωμοδοτική επιτροπή, η προηγούμενη απόφαση με νέα στοιχεία επικινδυνότητα και το πλοίο Θεσσαλονίκη κρίνεται ομόφωνα ως επικίνδυνο και επιβλαβές.
Το 2013 ολοκληρώνεται η πραγματογνωμοσύνη του ναυπηγού Φώτη Πιρπιρή για την αποτύπωση της οικονομικής τιμής.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:
1. Η απόφαση για το χαρακτηρισμό του πλοίου ως επικίνδυνου και επιβλαβούς έγινε στις 30-09-2010 κάνοντας χρήση του νόμου 2881/2001 που δίνει τη δυνατότητα πίεσης προς τις πλοιοκτήτριες εταιρείες να απομακρύνουν παροπλισμένα ή ακινητοποιημένα πλοία.
2. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης αποδέχθηκε την απόφαση της γνωμοδοτικής επιτροπής το 2010 και προκήρυξε διεθνή πλειοδοτυχό διαγωνισμό.
3. Η σύνθεση της γνωμοδοτικής επιτροπής ορίζεται ρητά από το νόμο και δεν επιδέχεται καμίας μονομερούς τροποποίησης. Ένα εκ των μελών της είναι ο Λιμενάρχης όπου εισηγείται επί του θέματος, ως ο πλέον αρμόδιος να γνωρίζει καλύτερα απ” όλους τις συνθήκες του λιμένα.
4. Οποιαδήποτε απόφαση του Οργανισμού, έχει να κάνει αυστηρά και μόνο με την απομάκρυνση του οποιοδήποτε πλοίου και όχι με την εκποίηση ή εκμετάλλευση του. Η απόφαση δεσμεύει το κάθε πλοίο έως την έξοδο του από το λιμάνι. Από εκεί και έπειτα παύει να ισχύει οποιαδήποτε απόφαση και ο ιδιοκτήτης του κάθε πλοίου είναι απόλυτα ελεύθερος να πράξει ο ίδιος ότι είναι πιο συμφέρον για το περιουσιακό του στοιχείο.
5.  Μετά την ανάληψη της νέας διοίκησης λόγω εκπνοής των χρονικών προθεσμιών που είχαν τεθεί στην πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Θεσσαλονίκη», συγκλήθηκε εκ νέου γνωμοδοτική επιτροπή, όπως ορίζεται από τον ν. 2881/2001 και ΕΠΤΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΕ την απόφαση του 2010. Με άλλα λόγια, έκρινε ότι συνεχίζει και ισχύει ο χαρακτηρισμός «επικίνδυνο και επιβλαβές» με μοναδικό στόχο την απομάκρυνση και μόνο του ανωτέρου πλοίου. Έκτοτε έγιναν 4 διαγωνισμοί οι οποίοι κρίθηκαν άγονοι και η πλοιοκτήτρια εταιρεία μετά από πιέσεις ανέλαβε την απομάκρυνση του πλοίου.
Ο Οργανισμός και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς δεν φέρουν καμιά ευθύνη ή αρμοδιότητα από τη στιγμή της εξόδου του πλοίου από το λιμάνι.
Συνεπώς η επιλογή της αξιοποίησης – εκμετάλλευσης βαρύνουν αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του
πλοίου.
6. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, βάσει νόμου, δεν συγκαταλέγεται στα λιμάνια που μπορούν να δεχθούν παροπλισμένα πλοία.
Υπάρχουν ωστόσο άλλα λιμάνια που είναι χαρακτηρισμένα ως τόπος ελλιμενισμού παροπλισμένων πλοίων πχ. Ελευσίνα.
http://www.elthraki.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου