22 Νοεμβρίου 2014

Η απομάκρυνση των γραμμών του ΟΣΕ στην ατζέντα Χρυσοχοΐδη

Ένα έργο που εδώ και χρόνια συζητείται και σχεδιάζεται, η υλοποίηση του οποίου θα μπορούσε να αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τη μορφή και τη λειτουργία της Αλεξανδρούπολης, βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΓΝΩΜΗΣ», στην ατζέντα του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοϊδη. Ο υπουργός θα βρεθεί σήμερα στην πρωτεύουσα του Έβρου, με αφορμή το άλλο μεγάλο έργο του περιφερειακού και θα προβεί σε ανακοινώσεις στις 1.30 το μεσημέρι, στο κτίριο του Νομαρχείου.
 
Πέρα όμως από τον περιφερειακό, ο κ. Χρυσοχοϊδης θα ανακοινώσει, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, και το έργο της απομάκρυνσης των σιδηροδρομικών γραμμών της Αλεξανδρούπολης, οι οποίες κόβουν την πόλη στη μέση, δημιουργώντας αρκετά προβλήματα στην κυκλοφορία, αλλά και στη γενικότερη εικόνα της. Το έργο της νέας χάραξης είναι της ΕΡΓΟΣΕ και έχει την απόλυτη μελετητική ωριμότητα για ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του υπουργείου και στη συνέχεια για υλοποίηση.

Πρόκειται για μία εξέλιξη, ιδιαιτέρως θετική, για την οποία εδώ και καιρό υπάρχει επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και του υφυπουργού Εσωτερικών Γιώργου Ντόλιου, όπως άλλωστε και για το άλλο μεγάλο έργο που αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα – εκτός απροόπτου- ο κ. Χρυσοχοϊδης: Για την ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης-Ορμενίου.
Επισημαίνεται ότι η ηλεκτροκίνηση, πέραν των υψηλών ταχυτήτων, απομειώνει το κόστος μεταφοράς κίνησης και συντήρησης κατά 35%, σε σχέση με τις ντιζελομηχανές και καθίσταται πιο ελκυστική για τη μεταφορά εμπορευμάτων.

Η δαπάνη μετατροπής, σε ηλεκτροκίνητη, της γραμμής της Βορείου Ελλάδας δεν είναι υπό τις παρούσες συνθήκες υψηλή, αφού το εκτιμώμενο συνολικό κόστος για την ηλεκτροδότηση, μαζί με τις όποιες βελτιώσεις στην υπάρχουσα γραμμή χάραξης με βελτιώσεις, τοποθέτηση νέων στρωτήρων και ανατάξεων αγγίζει τα 480 εκατ. ευρώ. Η δαπάνη αυτή, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι κύκλοι, επιμερίζεται σε ποσό 250 εκατ. ευρώ για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας - Αλεξανδρούπολη, 80 εκατ. ευρώ για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο και 150 εκατ. ευρώ περίπου για το υπόλοιπο της γραμμής.

Όπως άλλωστε έχει γράψει πρόσφατα και ο Ελεύθερος Τύπος, τα έργα της ηλεκτροκίνησης βρίσκονται σε υψηλή προτεραιότητα, ιδιαίτερα για την περιοχή μας, αφού η αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, η ολοκλήρωση του έργου σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου, με το λιμάνι μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου και η ηλεκτροδότηση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο δημιουργεί ένα σιδηροδρομικό Βόσπορο. Πρόκειται για μια εναλλακτική πρόταση για τα ρωσικά εμπορεύματα, τα οποία, αντί να περνούν με πλοίο μέσα από τα στενά των Δαρδανελίων, πληρώνοντας «αλμυρά» διόδια, μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης και της σιδηροδρομικής γραμμής, θα κερδίζουν και χρόνο και χρήμα.
Της Κικής Ηπειρώτου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου