Με αφορμή το εύστοχο
άρθρο του κ. Δ. Μακροδημόπουλου «Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Γιατί θριαμβολογούν;»
Μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), την Πέμπτη 28-5-2015, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Μάρδας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Έκανε λόγο για ευκαιρίες που χάθηκαν και για λανθασμένες επιλογές στην περίπτωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Όπως αποκάλυψε, μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, ζήτησε, πριν από μερικά χρόνια, να της παραχωρηθούν εγκαταστάσεις στον ΟΛΘ, προκειμένου να διακινούνται, μέσω Θεσσαλονίκης, τα οχήματά της σε χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης.
Η διοίκηση του ΟΛΘ αρνήθηκε ή καθυστέρησε τις διαπραγματεύσεις και δυστυχώς οι Ιάπωνες βρήκαν λύση μέσω άλλου λιμανιού της Ιταλίας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «Το τρένο της ιστορίας δεν περνάει πολλές φορές. Η νέα διοίκηση του ΟΛΘ, θα πρέπει ταχύτατα να επιδιώξει συνέργειες και συνεργασίες με διεθνείς παίκτες. Διαφορετικά, στην καλύτερη περίπτωση, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα γίνει μία πολύ καλή αποθήκη κάποιας εταιρείας», αφήνοντας αιχμές σε όσους εναντιώθηκαν δυναμικά και ματαίωσαν, πριν από μερικά χρόνια, την παραχώρηση τμήματος των εγκαταστάσεων του ΟΛΘ, σε ιδιώτες.
Αν λοιπόν, «το τρένο της ιστορίας δεν περνάει πολλές φορές» ισχύει για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που διαθέτει πλήθος υποδομών και σιδηροδρομική σύνδεση από της υπάρξεως του, τότε τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που απέκτησε μεν σιδηροδρομική σύνδεση, έστω και με καθυστέρηση 14 ετών, αλλά συνεχίζει να υστερεί στο θέμα των λοιπών υποδομών.
Είναι άξιο προσοχής ότι η Κίνα, ο μεγάλος «παίκτης», επιδιώκει μια «γραμμή ταχείας κυκλοφορίας» για τη σύνδεσή της με την Κεντρική Ευρώπη. Μέσω της θαλάσσιας οδού θα φτάνει στο λιμάνι του Πειραιά (κόμβος), και στη συνέχεια με το σιδηροδρομικό δίκτυο Ικόνιο - Βελιγράδι - Βουδαπέστη θα καταλήγει στην Κεντρική Ευρώπη. Γι αυτό άλλωστε, τον περασμένο Δεκέμβριο στο Βελιγράδι, συγκάλεσε Σύνοδο Κορυφής με 16 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, και αντικείμενο τη συνεργασία για τη διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κίνα.
Εκεί, υπογράφτηκε μνημόνιο συνεργασίας, για την υλοποίηση του έργου ανακατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Βελιγράδι - Βουδαπέστη, ελήφθησαν αποφάσεις και υπεγράφησαν συμφωνίες που επηρεάζουν το μέλλον των ελληνικών λιμανιών και ειδικά αυτών που προσδοκούν στην αξιοποίησή τους μέσα από το από σιδηροδρομικό τους δίκτυο, όπως η Θεσσαλονίκη και η Αλεξανδρούπολη.
Πολλά βέβαια θα κριθούν και θα εξαρτηθούν και από το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αναμένουμε.
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος ΛΣ (ε.α)
Μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), την Πέμπτη 28-5-2015, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Μάρδας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Έκανε λόγο για ευκαιρίες που χάθηκαν και για λανθασμένες επιλογές στην περίπτωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Όπως αποκάλυψε, μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, ζήτησε, πριν από μερικά χρόνια, να της παραχωρηθούν εγκαταστάσεις στον ΟΛΘ, προκειμένου να διακινούνται, μέσω Θεσσαλονίκης, τα οχήματά της σε χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης.
Η διοίκηση του ΟΛΘ αρνήθηκε ή καθυστέρησε τις διαπραγματεύσεις και δυστυχώς οι Ιάπωνες βρήκαν λύση μέσω άλλου λιμανιού της Ιταλίας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «Το τρένο της ιστορίας δεν περνάει πολλές φορές. Η νέα διοίκηση του ΟΛΘ, θα πρέπει ταχύτατα να επιδιώξει συνέργειες και συνεργασίες με διεθνείς παίκτες. Διαφορετικά, στην καλύτερη περίπτωση, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα γίνει μία πολύ καλή αποθήκη κάποιας εταιρείας», αφήνοντας αιχμές σε όσους εναντιώθηκαν δυναμικά και ματαίωσαν, πριν από μερικά χρόνια, την παραχώρηση τμήματος των εγκαταστάσεων του ΟΛΘ, σε ιδιώτες.
Αν λοιπόν, «το τρένο της ιστορίας δεν περνάει πολλές φορές» ισχύει για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που διαθέτει πλήθος υποδομών και σιδηροδρομική σύνδεση από της υπάρξεως του, τότε τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που απέκτησε μεν σιδηροδρομική σύνδεση, έστω και με καθυστέρηση 14 ετών, αλλά συνεχίζει να υστερεί στο θέμα των λοιπών υποδομών.
Είναι άξιο προσοχής ότι η Κίνα, ο μεγάλος «παίκτης», επιδιώκει μια «γραμμή ταχείας κυκλοφορίας» για τη σύνδεσή της με την Κεντρική Ευρώπη. Μέσω της θαλάσσιας οδού θα φτάνει στο λιμάνι του Πειραιά (κόμβος), και στη συνέχεια με το σιδηροδρομικό δίκτυο Ικόνιο - Βελιγράδι - Βουδαπέστη θα καταλήγει στην Κεντρική Ευρώπη. Γι αυτό άλλωστε, τον περασμένο Δεκέμβριο στο Βελιγράδι, συγκάλεσε Σύνοδο Κορυφής με 16 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, και αντικείμενο τη συνεργασία για τη διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κίνα.
Εκεί, υπογράφτηκε μνημόνιο συνεργασίας, για την υλοποίηση του έργου ανακατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Βελιγράδι - Βουδαπέστη, ελήφθησαν αποφάσεις και υπεγράφησαν συμφωνίες που επηρεάζουν το μέλλον των ελληνικών λιμανιών και ειδικά αυτών που προσδοκούν στην αξιοποίησή τους μέσα από το από σιδηροδρομικό τους δίκτυο, όπως η Θεσσαλονίκη και η Αλεξανδρούπολη.
Πολλά βέβαια θα κριθούν και θα εξαρτηθούν και από το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αναμένουμε.
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος ΛΣ (ε.α)
Alexandroupoli Online
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου