ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Η επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Έβρου Αναστάσιου
Δημοσχάκη σχετικά με την «επιδότηση δρομολογιακής γραμμής σύνδεσης Σαμοθράκης
με κεντρική ηπειρωτική Ελλάδα και νησιά του Αιγαίου» προς τον Υπουργό
Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού συζητήθηκε σήμερα, 13/7, στην
αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικό
Ελέγχου. Εκ μέρους του Υπουργείου, στην ερώτηση απάντησε ο Αναπληρωτής Υπουργός
Ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας.
Αξίζει να σημειωθεί πως στην έναρξη της ομιλίας του, ο
Βουλευτής χαιρέτισε την συμφωνία που επετεύχθη ανάμεσα στην Ελληνική Κυβέρνηση
και του Θεσμούς δηλώνοντας πως «τα ξημερώματα του Σαββάτου σε αυτήν την αίθουσα
πέθανε ο Λαϊκισμός, σήμερα, δε, ενταφιάστηκε στις Βρυξέλλες», ενώ υπενθύμισε
την στήριξη της αντιπολίτευσης στην Κυβέρνηση, πριν προχωρήσει στην συζήτηση
της ερώτησης.
Τα κύρια σημεία των ομιλιών του Βουλευτή ήταν τα
ακόλουθα:
- Ο Νομός Έβρου αποτελεί την
Πύλη της Ευρώπης στην Ανατολή. Την αρχή της Ελλάδας και της Ευρώπης.
Αξίζει να μετατραπεί σε Διαμετακομιστικό κόμβο.
- Όλοι οι φορείς και οι
κάτοικοι του Έβρου, συμπεριλαμβανομένης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όλων των
βαθμίδων, θεωρούν απαραίτητο μοχλό ανάπτυξης της περιοχής την επιδότηση
δρομολογιακής γραμμής
- Τα αιτήματα του λαού του
Έβρου δεν έχουν έναν πρόσκαιρο τοπικιστικό χαρακτήρα. Πρόκειται για
μελετημένα, μικρά βήματα προς ένα σημαντικό όραμα με τρεις πτυχές: 1)
Πρόοδος και ανάπτυξη στον Έβρο κάθε μορφής, 2) Νομός Πρότυπο ο Έβρος σε
όλα και 3) Διαμετακομιστικός Κόμβος ο Έβρος.
- Κάλεσε τον Υπουργό να
συνεργαστεί με τα Υπουργεία Υποδομών και Τουρισμού για να προωθηθούν τα
ζητήματα που συζητήθηκαν
- Τέλος, κατέθεσε έγγραφο του
Δήμου Σαμοθράκης σε σχέση με την διευθέτηση των προδιαγραφών του λιμανιού
της νήσου, καθώς και έγγραφο που καταδεικνύει πιθανές εμπορικές
διασυνδέσεις του Έβρου, οδικώς και με πλωτά μέσα, με την Κεντρική Ευρώπη.
Τα κύρια σημεία των απαντήσεων του Υπουργού ήταν τα
ακόλουθα:
- Ο Υπουργός ευχαρίστησε τον
Βουλευτή για την κατάθεση μιας εμπεριστατωμένης ερώτησης, η οποία
περιλαμβάνει σαφή σχεδιασμό και δεν μένει απλά στην παράθεση αιτημάτων.
- Δήλωσε πως υπάρχει
σχεδιασμός η υπάρχουσα γραμμή που συνδέει την Λήμνο με την Καβάλα να
συμπεριλάβει και την Σαμοθράκη, αλλά είναι δύσκολο να γίνει το ίδιο και
για την Αλεξανδρούπολη.
- Εξήγησε τις διαφοροποιήσεις
ανάμεσα στις διαφορετικές γραμμές ακτοπλοΐας και τα προβλήματα που
προκύπτουν με τις συνθήκες και τους όρους των επιδοτήσεων. Άφησε περιθώρια
μελέτης και σχεδιασμού σύνδεσης εμπορικού ενδιαφέροντος της
Αλεξανδρούπολης με την Σαμοθράκη και από εκεί επιδοτούμενη σύνδεση με την
Αττική.
- Τέλος, σε ότι αφορά τα
λιμάνια του Έβρου, το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται υπό το στάδιο
της ενίσχυσης των υποδομών του με έργο προϋπολογισμού άνω των 20 εκ. €,
ενώ υπάρχει και σχέδιο ανάπτυξης του Λιμένα της Καμαριώτισσας στην
Σαμοθράκη. Το δε Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης πρέπει να συμπεριληφθεί στο
Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
Μπορείτε να διαβάσετε την ερώτηση εδώ.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο της ομιλίας εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου