12 Σεπτεμβρίου 2013

Νέες προοπτικές συνεργασιών της Θράκης με τα Βαλκάνια

Νέους δρόμους ανοίγει η νέα συνοριακή διάβαση Νυμφαίας – ΜακάζαΝέους δρόμους, νέες προοπτικές και νέες συνεργασίες ανοίγει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης με τη νέα συνοριακή διάβαση Νυμφαίας – Μακάζα, που δόθηκε στην κυκλοφορία την Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013. Η ολοκλήρωση της κατασκευής του άξονα αποτελεί έργο προτεραιότητας σε εθνικό επίπεδο καθώς συμβάλλει στη σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με τις Βαλκανικές χώρες και στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών που διατρέχει ενισχύοντας την εθνική αναπτυξιακή στρατηγική στον τομέα των μεταφορών. «Η σημερινή μέρα είναι ιστορική, καθώς ένα όραμα δεκαετιών για την Ροδόπη παίρνει σάρκα και οστά. Ο κάθετος άξονας που θα διασυνδέει την Ροδόπη, την Περιφέρεια με την ενδοχώρα της Βαλκανικής δίνεται πλέον στην κυκλοφορία. Σήμερα σε αυτό το σημείο η νέα γεωοικονομία συναντά την ιστορία», ανέφερε ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Άρης Γιαννακίδης κατά την διάρκεια της τελετής εγκαινίων του μεθοριακού σταθμού.
Ο κ. Γιαννακίδης μαζί με τον ομόλογο του, του Κίρτζαλι Μπίσερ Νικόλωφ, έδωσαν επίσημα σε κυκλοφορία το κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, ενώ στην τελετή παραβρέθηκαν ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» Παρασκευάς Σαββαΐδης, οι βουλευτές Ευριπίδης Στυλιανίδης και Αϊχάν Καραγιουσούφ, οι Αντιπεριφερειάρχες της ΑΜ-Θ, Έλληνες και Βούλγαροι δήμαρχοι, κοινωνικοί και παραγωγικοί φορείς της περιοχής και πλήθος κόσμου.
«Δυναμώνει η περιοχή»
Την πεποίθηση του ότι η Περιφέρεια ΑΜ-Θ αποκτά ταυτότητα και διεθνή αναγνωρισιμότητα, εξέφρασε ο Περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης, ο οποίος τόνισε πως η περιοχή δυναμώνει μέσα από τα λιμάνια, τις οδικές υποδομές, τον σιδηρόδρομο και τα αεροδρόμια της. Παράλληλα επεσήμανε πως οι δύο λαοί πρέπει να δούνε την συγκεκριμένη διάνοιξη, ως δρόμο ευκαιριών, συνεργασιών, νέων προοπτικών και κάλεσε τους Βούλγαρους να επισκεφθούν και να γνωρίσουν τις ομορφιές και την φιλοξενία της Ροδόπης και της Περιφέρειας ΑΜ-Θ.
Ως μια σημαντική μέρα για τη Θράκη, χαρακτήρισε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, τα εγκαίνια του νέου μεθοριακού σταθμού της Νυμφαίας και τόνισε πως η περιοχή έχει τα εχέγγυα να γίνει κόμβος συνδυασμένων μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.
Όπως ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά «παραδίδουμε σε κυκλοφορία τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, από Κομοτηνή έως τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, ο οποίος σε συνδυασμό με το αντίστοιχο έργο που έχει κατασκευαστεί από τη Βουλγαρία θα αυξήσει σημαντικά τον τουρισμό και τις εμπορικές συναλλαγές στην περιοχή. Αξίζει να σημειώσουμε ότι αναφερόμαστε σε ένα έργο το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ανήκει στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Οφείλουμε όλοι να ενεργήσουμε με τρόπο ο οποίος θα επιτρέψει η Θράκη να γίνει κόμβος συνδυασμένων μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Εμείς στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κτίζουμε τα θεμέλια αυτής της προοπτικής».
Μετά τα εγκαίνια του νέου μεθοριακού σταθμού, εφεξής, υπάρχουν έξι οργανωμένα μεθοριακά περάσματα, σε Προμαχώνα Σερρών, Εξοχή Δράμας, Θέρμες Ξάνθης, Νυμφαία Ροδόπης, Κυπρίνο και Ορμένιο Έβρου, όπου εξυπηρετούν τη μετακίνηση ανθρώπων και διακίνηση αγαθών ανάμεσα στις δύο χώρες και ενώνουν τη Βόρεια Ελλάδα με τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.
Σύμφωνα με απόφαση των Υπουργείων Εξωτερικών των δύο χωρών από τον συνοριακό σταθμό Νυμφαίας – Μακάζα, επιτρέπεται να διέρχονται, επί του παρόντος, μόνον επιβατικά οχήματα και minibus μέχρι 9 θέσεων, καθώς και φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους.
Η διαδρομή που πρέπει να ακολουθούν οι ενδιαφερόμενοι είναι: Κομοτηνή – Διασταύρωση Κικιδίου – Ανάχωμα – Διασταύρωση Καρυδιάς – Διασταύρωση Τυχηρού.
Λίγα λόγια για τον κάθετο άξονα
Ο Κάθετος Άξονας 75 αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία Οδό με το συνοριακό σταθμό Μάκαζα (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας.
Η βούληση υλοποίησης του Άξονα εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας το οποίο καθόρισε για όλον τον άξονα, τόσο σε Ελληνικό όσο και Βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5μ./10,5μ.) και ταχύτητα μελέτης 80 km/h. Το τμήμα του άξονα που αποδίδεται στην κυκλοφορία περιλαμβάνει 2 Ισόπεδους Κόμβους, 3 τεχνικά κάτω διαβάσεων και 5 Σήραγγες συνολικού μήκους 1,75 χλμ. Το μεγαλύτερο μέρους του τμήματος διασχίζει ορεινό ανάγλυφο με αποτέλεσμα την κατασκευή δεκάδων υψηλών ορυγμάτων και επιχωμάτων.
Το κόστος κατασκευής του τμήματος αυτού ανέρχεται σε 90 εκ. €. ενώ χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο του Ε.Π./ΟΑΛΑΑ του Γ΄ΚΠΣ και στα πλαίσια του ΕΠ/Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας του ΕΣΠΑ.
Επισημαίνουμε ότι στο ως άνω τμήμα επιτρέπεται, σε πρώτη φάση για διάστημα 6 μηνών,  η κυκλοφορία οχημάτων μέχρι 3,5 τόνους και λεωφορεία ενώ θα απαγορευθεί η κυκλοφορία οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία.
Τρίτη, 10 Σεπτέμβριος 2013 10:34
Συντάχθηκε απο τον/την News-Admin
http://www.gnomionline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου