Σίγουροι προορισμοί θα είναι η Αλεξανδρούπολη και η Σαμοθράκη. Βέβαια, επιθυμία και ενδιαφέρον εκδηλώνεται για τη Θάσο και τη Μυτιλήνη, αλλά και για την Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη, την Ίμβρο, τον Βόλο και την Ηγουμενίτσα ή τη λίμνη των Ιωαννίνων. Να σημειωθεί ότι η απόσταση Αλεξανδρούπολης Βόλου θα μπορεί να καλυφθεί σε 65 λεπτά Ο οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε επίπεδο λιμένων Ελλάδας για την ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων, καθώς είναι συντονιστής και για τα υπόλοιπα λιμάνια.
Ένα από τα δέκα κεντρικά υδατοδρόμια της εταιρείας Hellenic Seaplanes θα είναι αυτό της Αλεξανδρούπολης, εντασσόμενο στο δίκτυο που σχεδιάζει να λειτουργήσει η εταιρεία για να συνδέσει με υδροπλάνο 112 περιοχές της Ελλάδας. Σύμφωνα με τον χάρτη της εταιρείας, στην περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης θα λειτουργήσουν και περιφερειακά υδατοδρόμια στην Καβάλα, τη Θάσο και τη Σαμοθράκη. Συγκεκριμένα, η εταιρεία σχεδιάζει 2 μητροπολιτικά υδατοδρόμια σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, 10 κεντρικά σε Καλαμάτα, Χαλκίδα, Βόλο, Μήλο, Κω, Λέσβο, Αμφιλοχία, Αλεξανδρούπολη, Σύρο και Χανιά. Τα 2 μητροπολιτικά υδατοδρόμια θα διαθέτουν περισσότερες από 15 θέσεις πρόσδεσης υδροπλάνων, τα 10 κεντρικά θα διαθέτουν από 3 έως 10 θέσεις, ενώ τα 100 περιφερειακά θα διαθέτουν μόνο μια θέση. Η λειτουργία των υδατοδρομίων θα είναι αποτέλεσμα θεσμικής ενέργειας. Εμπλέκονται η υπηρεσία πολεμικής αεροπορίας στον τομέα της εναέριας κυκλοφορίας, το κεντρικό λιμεναρχείο της εκάστοτε περιοχής στο χερσαίο κομμάτι για να μεριμνά για την ασφάλεια των πτήσεων, τα υπουργείο ναυτιλίας και Αιγαίου, όπως και η διεύθυνση πολιτικού σχεδιασμού, ανάπτυξης και αξιοποίησης αεροδρομίων, η οποία ανήκει στο υπουργείο μεταφορών.
Ο οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε επίπεδο λιμένων Ελλάδας για την ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων, καθώς είναι συντονιστής και για τα υπόλοιπα λιμάνια. «Το είχαμε ιεραρχήσει πολύ ψηλά στις στοχεύσεις μας, γιατί αναζητούμε την τουριστική ανάπτυξη και όχι μόνο. Μέσα από μια σειρά αποφάσεων του διοικητικού συμβουλίου έχουμε εγκρίνει την υποβολή αιτήσεων για τη λήψη αδειών ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων τόσο εντός της ζώνης λιμένα Αλεξανδρούπολης όσο και εντός της ζώνης λιμένα Σαμοθράκης πάντοτε στο όνομα του οργανισμού», διευκρίνισε ο Σταύρος Σταυράκογλου, πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης. Ο Οργανισμός Λιμένα ανοίγει το πλαίσιο και έρχεται ως φορέας διαχείρισης και λειτουργίας του υδατοδρομίου ένας ιδιώτης, ο οποίος θα κάνει χρήση, ενώ η άδεια θα παραμείνει στους αντίστοιχους Οργανισμούς Λιμένων. Η ανάδοχος εταιρία θα είναι αυτή που θα κατασκευάσει τις υποδομές για την εγκατάσταση των υδατοδρομίων, που ανέρχονται στις 60-100 χιλιάδες ευρώ. Το υδατοδρόμιο κυρίως της Αλεξανδρούπολης αλλά και της Σαμοθράκης θα διαθέτει τουλάχιστον τρεις με πέντε θέσεις λιμενισμού, για να μπορούν να έρθουν αρκετές εταιρίες. «Υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό για ανάπτυξη και πρέπει να το καταλάβουν όλοι οι εμπλεκόμενοι. Ο νόμος 4146 ναι μεν καθόριζε και εγκαινίαζε μια νέα εποχή για τη λειτουργία υδατοδρομίων στην ελλαδική θάλασσα, αλλά πέραν τούτου υπήρχαν αρκετά ζητήματα που προσέκρουαν πάνω σε γραφειοκρατικά και διαδικαστικά ζητήματα, γιατί είναι κάτι καινοτόμο, με αποτέλεσμα να υπάρχει επικάλυψη αρμοδιοτήτων και στασιμότητα στις διαδικασίες αδειοδότησης», δήλωσε ο κ. Σταυράκογλου. Δεν υπήρχε πρόβλεψη λειτουργίας υδατοδρομίων και, κατά συνέπεια, δεν μπορούσε να προβλεφθεί οποιαδήποτε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που κρίνεται απαραίτητη. Οι Οργανισμοί Λιμένων στο σύνολό τους είναι αρμόδιοι για τη δημιουργία των υποδομών αναφορικά με τον λιμενισμό των υδροπλάνων. Τον χειμώνα τα νησιά και ιδιαίτερα αυτά του βόρειου Αιγαίου αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα ακτοπλοϊκών συνδέσεων και κυρίως σε κάποια σοβαρά ιατρικά περιστατικά, όταν δεν υπάρχουν πλοία. Γι’ αυτό όπως επεσήμανε ο κ. Σταυράκογλου «μέσα στους όρους διακήρυξης της διαγωνιστικής διαδικασίας θα υπάρχει ρήτρα που θα υποχρεώνει τον φορέα διαχείρισης και λειτουργίας να καλύπτει και σοβαρά ιατρικά περιστατικά και συγκεκριμένα με το νησί της Σαμοθράκης για εμάς». Αυτό πέρα από ανακούφιση και διευκόλυνση στις μετακινήσεις προσφέρει και εξοικονόμηση χρόνου, μιας και μέχρι τώρα τέτοια περιστατικά καλύπτονταν από το σκάφος καταδίωξης του λιμενικού σώματος που κάνει 1,5-2 ώρες προκειμένου να φτάσει στην Αλεξανδρούπολη, ενώ το υδροπλάνο θα καλύπτει την απόσταση σε μόλις 17 λεπτά. Οι τοπικές κοινωνίες είναι υπεύθυνες για το προϊόν που θα παραχθεί από την ανάπτυξη των υδατοδρομίων. Το τουριστικό προϊόν δύναται να διαχύσει πλούτο και ανάπτυξη σε όλη την περιοχή. Σίγουροι προορισμοί θα είναι η Αλεξανδρούπολη και η Σαμοθράκη. Βέβαια, επιθυμία και ενδιαφέρον εκδηλώνεται για τη Θάσο και τη Μυτιλήνη, αλλά και για την Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη, την Ίμβρο, τον Βόλο και την Ηγουμενίτσα ή τη λίμνη των Ιωαννίνων. Να σημειωθεί ότι η απόσταση Αλεξανδρούπολης Βόλου θα μπορεί να καλυφθεί σε 65 λεπτά. Τα υδροπλάνα κινούνται πάντα υπό το φως της μέρας, γεγονός που καθιστά σαφές ότι όλες οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι προσδιορισμοί των θαλάσσιων διαδρόμων γίνονται σε συνεργασία με του ειδικούς της εταιρίας, με το λιμεναρχείο και με το υπουργείο ναυτιλίας, ώστε να υπάρχουν κανόνες ασφαλείας. Όσον αφορά τις καιρικές συνθήκες υπάρχει ένα συγκεκριμένο μέτρο σχετικά με τα μποφόρ του αέρα και το ύψος του θαλάσσιου κύματος. Οι εταιρίες ισχυρίζονται ότι οι πτήσεις θα είναι σε λειτουργία τουλάχιστον 10 από τους 12 μήνες. Αυτή τη στιγμή το έργο βρίσκεται στη φάση συρραφής της διακήρυξης των όρων για τη διαδικασία. Η πιο αισιόδοξη πρόβλεψη είναι μέχρι το τέλος του 2014 θα έχει προκύψει ανάδοχος εταιρία.
Ρεπορτάζ Δήμος Μπακιρτζάκης
Πηγή: xronos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου