Άλλη μία τουριστική περίοδος που η κίνηση θα είναι κατώτερη των προσδοκιών εκτιμάται ότι θα είναι η φετινή στον Έβρο, αφού επικρατεί… ησυχία, αλλά και ένταση. Την ίδια στιγμή που για το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης δεν υπάρχει καμία θετική εξέλιξη ακόμη, στην Καλαμάτα και τον Βόλο, φορείς και επαγγελματίες, ετοιμάζονται να απολαύσουν τους καρπούς των προσπαθειών τους, φιλοξενώντας τουρίστες από όλο τον κόσμο.
Δεν ‘εξαργυρώνονται’ όπως θα περίμενε κανείς οι συμμετοχές σε τουριστικές εκθέσεις ανά τον κόσμο, οι επαφές φορέων με αεροπορικές εταιρίες και tour operators, οι συσκέψεις επί συσκέψεων για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου. Παρά το γεγονός ότι η Αλεξανδρούπολη διαθέτει αεροδρόμιο, Εγνατία Οδό και ακτοπλοϊκή σύνδεση με το νησί της Σαμοθράκης, δεν φαίνεται να μπορεί να κάνει το ένα βήμα παραπάνω για να συντονίσει τις προσπάθειες όλων των εμπλεκόμενων και να διεκδικήσει αποφασιστικά και αποτελεσματικά μερίδιο στην τουριστική πίτα. Όπως μάλιστα εκτιμούν πολλοί, αν δεν υπήρχε και το ρεύμα από Τουρκία και Βουλγαρία, πολλές επιχειρήσεις θα είχαν βάλει λουκέτο προ πολλού. Δυστυχώς, αποδεικνύεται πως τα λόγια έμειναν λόγια και οι προσδοκίες αποδείχθηκαν μάλλον πολύ μεγάλες για τα τοπικά μας δεδομένα… Σε αυτό μάλιστα το σκηνικό έρχεται να προστεθεί και μία κόντρα μεταξύ φορέων του τουρισμού της Θράκης και της Περιφέρειας, αφού, ως γνωστόν, «η φτώχεια φέρνει γκρίνια»…
Παράπονα για μεροληψία
Όπως λένε παράγοντες του τουρισμού, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την προβολή του Έβρου και της Θράκης γενικότερα, είτε μέσω του ΕΟΤ είτε μέσω της Περιφέρειας. Αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του προέδρου των ξενοδόχων Θράκης Κώστα Χατζηκωνσταντίνου στη γενική συνέλευση του συλλόγου, στην οποία, σύμφωνα με το site toscandalo.gr, έκανε λόγο για τουρισμό δύο ταχυτήτων, ο οποίος πάντα ευνοεί την Καβάλα και τη Θάσο, αφήνοντας πίσω τη Θράκη.
Επιπρόσθετα και σε δηλώσεις του στον Maximum FM, ο κ. Χατζηκωνσταντίνου σημείωσε πως η στάση αυτή είχε τηρηθεί και από τον προηγούμενο αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, και παρά την κατανόηση του προβλήματος από τον Γιώργο Παυλίδη, τα ίδια προβλήματα εντοπίζονται και επί θητείας του κ. Αμοιρίδη. «Χαρακτηριστικά θα πω ότι εδώ και 6 μήνες που έχει αναλάβει το συγκεκριμένο πόστο, δεν έχει συναντηθεί θεσμικά με το προεδρείο της Ένωσης Ξενοδόχων Θράκης», ανέφερε ο κ. Χατζηκωνσταντίνου.Δεν ‘εξαργυρώνονται’ όπως θα περίμενε κανείς οι συμμετοχές σε τουριστικές εκθέσεις ανά τον κόσμο, οι επαφές φορέων με αεροπορικές εταιρίες και tour operators, οι συσκέψεις επί συσκέψεων για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου. Παρά το γεγονός ότι η Αλεξανδρούπολη διαθέτει αεροδρόμιο, Εγνατία Οδό και ακτοπλοϊκή σύνδεση με το νησί της Σαμοθράκης, δεν φαίνεται να μπορεί να κάνει το ένα βήμα παραπάνω για να συντονίσει τις προσπάθειες όλων των εμπλεκόμενων και να διεκδικήσει αποφασιστικά και αποτελεσματικά μερίδιο στην τουριστική πίτα. Όπως μάλιστα εκτιμούν πολλοί, αν δεν υπήρχε και το ρεύμα από Τουρκία και Βουλγαρία, πολλές επιχειρήσεις θα είχαν βάλει λουκέτο προ πολλού. Δυστυχώς, αποδεικνύεται πως τα λόγια έμειναν λόγια και οι προσδοκίες αποδείχθηκαν μάλλον πολύ μεγάλες για τα τοπικά μας δεδομένα… Σε αυτό μάλιστα το σκηνικό έρχεται να προστεθεί και μία κόντρα μεταξύ φορέων του τουρισμού της Θράκης και της Περιφέρειας, αφού, ως γνωστόν, «η φτώχεια φέρνει γκρίνια»…
Παράπονα για μεροληψία
Όπως λένε παράγοντες του τουρισμού, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την προβολή του Έβρου και της Θράκης γενικότερα, είτε μέσω του ΕΟΤ είτε μέσω της Περιφέρειας. Αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του προέδρου των ξενοδόχων Θράκης Κώστα Χατζηκωνσταντίνου στη γενική συνέλευση του συλλόγου, στην οποία, σύμφωνα με το site toscandalo.gr, έκανε λόγο για τουρισμό δύο ταχυτήτων, ο οποίος πάντα ευνοεί την Καβάλα και τη Θάσο, αφήνοντας πίσω τη Θράκη.
Ησυχία στον αέρα
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου «Δημόκριτος» της Αλεξανδρούπολης Στέλιος Ζαντανίδης, ο οποίος, μιλώντας στη «ΓΝΩΜΗ» σημείωσε πως υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την προβολή της Θράκης, εντοπίζοντας και ο ίδιος μεροληψία υπέρ άλλων περιοχών. «Φέρναμε στο αεροδρόμιό μας τσάρτερ πτήσεις από τη Ρωσία και στην περιφέρεια φρόντιζαν για τουριστικά πακέτα στην Καβάλα», σημειώνει ο κ. Ζαντανίδης, εκτιμώντας ότι θα πρέπει οι δήμοι και η Περιφέρεια να μην παίζουν το ρόλο των τουριστικών πρακτόρων, αλλά να αναλάβουν να συντονίσουν τους παράγοντες του τουρισμού, ώστε να γίνει γνωστή η περιοχή στο ευρύ κοινό. Για παράδειγμα, κίνηση-κλειδί προς αυτή την κατεύθυνση θα ήταν η φιλοξενία τουριστικών πρακτόρων από μεγάλα γραφεία της χώρας, τα οποία συνεργάζονται με αντίστοιχα γραφεία του εξωτερικού. «Όπου κι αν πηγαίνουμε, μας λένε ότι τέτοιες κινήσεις φέρνουν αποτελέσματα. Δυστυχώς, όμως, δεν έχει υπάρξει κάποια πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση», σημειώνει ο αερολιμενάρχης, ο οποίος πέρα από τις 4 πτήσεις καθημερινά για Αθήνα, σύμφωνα με το θερινό πρόγραμμα του «Δημόκριτος», δεν βλέπει κάποια άλλη θετική εξέλιξη για τη φετινή περίοδο. Την ίδια στιγμή, Καλαμάτα και Βόλος συγκεντρώνουν πτήσεις από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και του κόσμου, ως αποτέλεσμα χρόνιων προσπαθειών των τοπικών φορέων και των ιδιωτών του τουρισμού. «Πρόκειται μάλιστα για αεροδρόμια που δεν έχουν τη δική μας υποδομή, έχουν λιγότερο προσωπικό και λιγότερες ώρες λειτουργίας από εμάς. Παρ’ όλα αυτά, έχουν καταφέρει να μπουν στο χάρτη ως κορυφαία προορισμοί».
Από την πλευρά της, η τουριστική πράκτορας και μέλος της HATTA Ευαγγελία Καραμπατζάκη, σημειώνει ότι δεν έχει υπάρξει ισομερής προβολή όλων των περιοχών της Περιφέρειας όλα αυτά τα χρόνια, ενώ εστιάζει στην ανάγκη προώθησης εναλλακτικών μορφών τουρισμού, αφού η περιοχή του Έβρου ειδικότερα είναι δύσκολο να προσελκύσει μαζικό τουρισμό. Τονίζει επίσης πως θα πρέπει να διατηρηθεί το ρεύμα από την Τουρκία και να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο.
Η Καλαμάτα προκαλεί ζάλη
Σύμφωνα με το kalamatajournal.gr, με τουλάχιστον 20 πόλεις της Ευρώπης θα συνδέεται αεροπορικώς, κατά τη φετινή τουριστική περίοδο, η Καλαμάτα.
Σύμφωνα με τον μέχρι τώρα προγραμματισμό πτήσεων του Κρατικού Αερολιμένα Καλαμάτας, κατά την τουριστική περίοδο θα πραγματοποιούνται μια ή και περισσότερες φορές την εβδομάδα δρομολόγια από και προς το Μόναχο, το Άμστερνταμ, το Τελ Αβίβ, το Μπέργκαμο της Ιταλίας, τη Μπρατισλάβα, την Πράγα, το Λονδίνο, το Κατοβίτσε της Πολωνίας, το Πόσναν της Πολωνίας, τη Φρανκφούρτη, τη Βιέννη, το Αμβούργο, το Παρίσι, τη Βαρσοβία, το Βρότσλαβ της Πολωνίας, το Όσλο, το Μάντσεστερ και το Μπέρμινχαμ!!!
Στον παραπάνω προγραμματισμό δεν έχει περιληφθεί ακόμη ο προγραμματισμός της Aegean, που δεν έχει οριστικοποιηθεί, αν και αναμένεται ότι θα διατηρήσει τους προορισμούς που είχε το 2014 για τη Δυτική Ευρώπη, ενώ για την ανατολική πιθανόν θα γίνουν τροποποιήσεις.
Μετά την πρώτη πτήση, που έγινε στις 22 Φλεβάρη, από Μόναχο με την Aegean, ακολούθησε στις 3 Μάρτη πτήση από το Ντίσελντορφ και στις 5 Μάρτη από τη Βιέννη με τη NIKI FLY.
Της Κικής Ηπειρώτου
http://www.gnomionline.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου