Τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Κρατικός Διεθνής Αερολιμένας Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος», αναδεικνύει με ερώτησή της προς τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη, η βουλευτής Π.Ε. Έβρου Νατάσα Γκαρά. Μαζί με έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Η κα Γκαρά σημειώνει, μεταξύ άλλων, την έλλειψη προσωπικού στο αεροδρόμιο, καθώς και τα σοβαρά προβλήματα στατικής επάρκειας του Πύργου Ελέγχου.
Στην ερώτησή τους επίσης, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ζητάνε να μάθουν, από τον αρμόδιο υπουργό, ποια είναι τα σχέδια στελέχωσης του αερολιμένα, αν βρίσκεται στα σχέδια του υπουργείου να αποκτήσει ο αερολιμένας δικό του πυροσβεστικό σταθμό και τι χρονικό διάστημα προβλέπεται ώστε να περατωθεί το έργο του νέου πύργου ελέγχου. Παράλληλα, πώς θα εξασφαλιστεί ο ανεφοδιασμός των αεροσκαφών, και ποιες ενέργειες θα γίνουν ώστε ο αερολιμένας να λειτουργήσει ως κέντρο εκπαίδευσης επαγγελματιών χειριστών αεροσκαφών. Τέλος, στα ερωτήματά τους αναφέρουν αν έχει εξεταστεί η δυνατότητα δημιουργίας διεθνούς επιχειρησιακού κέντρου ΕΛ.ΑΣ-Frontex.
Το κείμενο της ερώτησης
Ολόκληρη η ερώτηση, την οποία, πέρα από την κα Γκαρά υπογράφουν οι:Το κείμενο της ερώτησης
Αμμανατίδου – Πασχαλίδου Ευαγγελία, Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, Σταθάς Ιωάννης, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ, Μιχελογιαννάκης Ιωάννης, Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος, έχει ως εξής:
«Η ανάπτυξη μίας περιοχής με τα χαρακτηριστικά του Έβρου σχετίζεται και με τις αερομεταφορές και τους βιώσιμους αεροπορικούς οργανισμούς (αεροδρόμια, αεροπορικές εταιρείες κλπ), προκειμένου να ενισχύσει την εξωστρέφειά της και να βγει από το τέλμα της γεωγραφικής και οικονομικής απομόνωσης. Το αεροδρόμιο «Δημόκριτος» της Αλεξανδρούπολης διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα και μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της περιοχής.
Ο Κρατικός Διεθνής Αερολιμένας Αλεξανδρούπολης, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται στην πλέον στρατηγικής σημασίας θέση για την Ελλάδα, αντιμετωπίζει ωστόσο μια σειρά από καίρια προβλήματα. Ταυτόχρονα όμως, έχει και σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης, με μηδενικό ή ελάχιστο, μάλιστα, κόστος.
Σημαντικά είναι τα κενά σε οργανικές θέσεις που αντιμετωπίζει ο Αερολιμένας, ενώ η έλλειψη προσωπικού είναι ο βασικός λόγος για μια σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζει στη λειτουργία του το αεροδρόμιο «Δημόκριτος». Συγκεκριμένα, υπάρχουν κενά σε οργανικές θέσεις στον κλάδο των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, στον κλάδο των Οδηγών – Πυροσβεστών και στον κλάδο των Αερολιμενικών.
Σημαντικό επίσης είναι το πρόβλημα της έλλειψης οδηγών πυροσβεστών από τον αερολιμένα, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η 24ωρη ετοιμότητα για την εξυπηρέτηση των εναέριων επιχειρήσεων του οργανισμού Frontex.
Παράλληλα, ο Πύργος Ελέγχου του αεροδρομίου παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα στατικής επάρκειας. Η ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου Πύργου Ελέγχου του Αεροδρομίου (ΠΕΑ) είναι έργο άμεσης προτεραιότητας και ανάγκης για την εύρυθμη λειτουργία του. Σημειώνεται ότι η ΥΠΑ έχει ήδη έτοιμη την τελική μελέτη και εκτιμάται ότι ο τελικός απαιτούμενος προϋπολογισμός ανέρχεται περίπου στα 600.000 ευρώ.
Στο μεταξύ, αναμένεται η αποχώρηση της εταιρείας αεροπορικού καυσίμου ΕΚΟ από το αεροδρόμιο, καθώς έχει εκφράσει επισήμως τη βούληση της να το πράξει. Στην περίπτωση αυτή αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών.
Δεδομένου ότι τα αεροδρόμια αποτελούν βασικούς πυλώνες ανάπτυξης μίας περιοχής και πρέπει να αναδιοργανωθούν για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά τους.
Δεδομένου της κρίσιμης γεωγραφικής θέσης των αερολιμένων των παραμεθόριων περιοχών και τον ειδικό ρόλο που διαδραματίζουν στην ασφάλεια της χώρας.
Δεδομένου ότι η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών θα πρέπει να αποτελεί βασική προτεραιότητα των δραστηριοτήτων και των δράσεων στο χώρο των αερομεταφορών.
Δεδομένου ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες εναλλακτικής ανάπτυξης των αερολιμένων και των αερομεταφορών μέσα από δράσεις όπως η εκπαίδευση χειριστών, η στήριξη των επιχειρήσεων ευρωπαϊκών οργανισμών, η εξυπηρέτηση της γενικής αεροπορίας και η διεύρυνση των εμπορικών δραστηριοτήτων εντός των υποδομών των αεροσταθμών.
Δεδομένου ότι υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας Διεθνούς Επιχειρησιακού Κέντρου της ΕΛ.ΑΣ και του οργανισμού Frontex στον ΚΑΑΛΔ και παραρτήματος της Διεύθυνσης Αλλοδαπών της ΕΛ.ΑΣ. (Αυτό μάλιστα το επιθυμούν διακαώς από κοινού η ΕΛ.ΑΣ και ο Frontex, ενώ στον ΚΑΑΛΔ υπάρχουν διαθέσιμοι οι σχετικοί χώροι -τα παλαιά γραφεία διοικήσεως-, τους οποίους μάλιστα θα αναλάβει η ΕΛ.ΑΣ να αναμορφώσει και να υποστυλώσει με χρήματα του Ταμείου Εξωτερικών Συνόρων).
Δεδομένου ότι ο τουρισμός έχει σαν βασικό πυλώνα στήριξης τα αεροδρόμια και μπορεί να αποφέρει πολλαπλά οφέλη για τις απομακρυσμένες περιοχές.
Δεδομένου ότι ο εκσυγχρονισμός του αερολιμένα, με διαρκή ενίσχυση του αερομεταφορικού και εμπορικού του χαρακτήρα πρέπει να αποτελέσουν εργαλείο για την παραγωγική ανασυγκρότηση του Έβρου.
Ερωτάται ο κ. υπουργός:
1) Πώς προτίθεται να στελεχώσει τις υπηρεσίες του αερολιμένα Αλεξανδρούπολης με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας;
2) Βρίσκεται στα σχέδια του υπουργείου να αποκτήσει ο αερολιμένας δικό του πυροσβεστικό σταθμό;
3) Τι χρονικό διάστημα προβλέπεται ώστε να περατωθεί το έργο του νέου πύργου ελέγχου;
4) Πώς θα εξασφαλιστεί ο ανεφοδιασμός των αεροσκαφών;
5) Ποιες ενέργειες θα γίνουν ώστε ο αερολιμένας να λειτουργήσει ως κέντρο εκπαίδευσης επαγγελματιών χειριστών αεροσκαφών;
6) Έχει εξεταστεί η δυνατότητα δημιουργίας διεθνούς επιχειρησιακού κέντρου ΕΛ.ΑΣ-Frontex;
ΓΝΩΜΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου