Σύμφωνα με πληροφορίες μου, θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι την επιδοτούμενη γραμμή από Λαύριο, εξασφαλίζει η εταιρεία ΣΑΟΣ του κ. Μανούση, αφού ήταν η μοναδική εταιρεία που δήλωσε ενδιαφέρον και με τον φάκελό της πλήρη.
Ο Διαγωνισμός έκλεισε προχθές και αφορά 12 δρομολόγια (3 μήνες από 4) επιδοτούμενα, για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο του 2017.
Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο, αν η τοπική κοινωνία και οι φορείς της «έπειθαν» κάθε αρμόδιο, για την διεύρυνση του χρονικού διαστήματος της επιδότησης ακόμη και για δύο μήνες επιπλέον, προκειμένου να διευρυνθεί η τουριστική μας περίοδος.
Είναι απολύτως λογικό να ζητήσουμε κάτι τέτοιο, αφού τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ζωηρό τουριστικό ενδιαφέρον για τον μήνα Σεπτέμβριο και με δεδομένο ότι το κόστος από Αθήνα για την περιοχή μας είναι μεγάλο όταν μετακινείται κάποιος με αυτοκίνητο (βενζίνες, διόδια, κ.ά.).
Μια τέτοια παραδοχή και υλοποίηση του αιτήματός μας από την Πολιτεία, θα ήταν ένα εξαιρετικά «αβανταδόρικο» κίνητρο, που θα αναβάθμιζε τόσο το νησί μας όσο και την ευρύτερη περιοχή.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι ενώ τον Σεπτέμβριο του 2013 η κίνηση των επιβατών (από Σαμοθράκη) ήταν 7.285, τον Σεπτέμβριο του 2015 (ακόμη και με τα capital controls) ήταν 7.597.
Σε ότι αφορά Ι.Χ. οχήματα, το 2013 ήταν 651, και το 2015, 783!
(Στοιχεία Λιμεναρχείου Σαμοθράκης)
Θα πρέπει επίσης στα επιχειρήματά μας προς τους αρμοδίους
να τονίσουμε το γεγονός, ότι η Σαμοθράκη, έχει μεγάλα και ίσως μοναδικά συγκριτικά
πλεονεκτήματα σε σχέση με τα άλλα νησιά του Αιγαίου για την διεύρυνση της τουριστικής
της περιόδου και για το φθινόπωρο και για τον χειμώνα, αφού οι φυσικές της ομορφιές
ισχύουν για ολόκληρο τον χρόνο, και ο θερμαλισμός της (τα θερμά της υπόγεια νερά),
είναι και μεγάλης θερμοκρασίας και χαμηλού κόστους εκμετάλλευσης γιατί είναι
σχεδόν επιφανειακά.
Αυτή η φθηνή θερμαντική
ενέργεια που είναι ένα επιπλέον θείο δώρο για το νησί μας, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και ως φθηνή
δυνατότητα θέρμανσης των καταλυμάτων των ξενοδοχείων και των ενοικιαζόμενων
δωματίων, χαμηλώνοντας έτσι σημαντικά το κόστος λειτουργίας τους κατά την
χειμερινή περίοδο. Παράλληλα θα μπορούσαν να λειτουργούν και τα θερμά λουτρά ολόκληρο
τον χρόνο.
Σπιτάλας
Βασίλης
3 σχόλια:
Καλησπέρα, καταρχήν να σας ευχαριστήσω για την συναδελφική bloggerική αλληλεγγύη, που μου προτείνατε να δημοσιεύσω το άρθρο σας.
Στην ουσία τώρα, συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση σας, μακάρι να διαβαστεί και να πάρει σάρκα και οστά από αυτούς που πρέπει εντός και εκτός νησιού.
Καλησπέρα,
Αρχικά θα έλεγα πως θα έπρεπε να βρείτε ένα τρόπο ώστε τα έξοδα μετακίνησης από και προς το νησί να μην είναι απαγορευτικά για την μετάβαση ενός επισκέπτη. Είμαι μόνιμος κάτοικος Κομοτηνής και δεν σας κρύβω πως υπάρχουν δεκάδες σαββατοκύριακα ή τριήμερα που σκέφτηκα να επισκεφτώ το νησί αλλά βάζοντας κάτω το κόστος μετάβασης από και προς το νησί με όχημα ( είτε αμάξι, είτε μηχανή ) ήταν απαγορευτικό με την οικονομική κατάσταση και τους μισθούς όπως είναι σήμερα. Από την άλλη και στην ίδια ακριβώς απόσταση αλλά με το 1/3 των εξόδων υπάρχει η μετάβαση στην Θάσο. Θα μου πείτε δεν είναι ίδια η απόσταση. Σαφώς. Αλλά αν το ψάξουμε λίγο θα δούμε πως από Πειραιά για παράδειγμα με τα ίδια χρήματα που πηγαίνει κάποιος Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη, πηγαίνει και Πειραιά - Κρήτη, που η απόσταση είναι τετραπλάσια και παραπάνω, άρα δεν παίζει ρόλο η απόσταση στο τόσο μεγάλο κόστος που έχει το εισητήριο Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη και πίσω. Ίσως να σκεφτείτε ως δήμος Σαμοθράκης, ως επιχειρηματίες και καταλύματα να δημιουργούσατε μια κοινοπραξία και να αγοράζατε ένα Δελφίνι ή ένα μικρό φέρι για να υπάρχει και λίγο ανταγωνισμός στο μονοπώλιο του ΣΑΟΣ, ίσως τότε τα έξοδα μετάβασης στο νησί λόγω ανταγωνισμού πεσουν και ο μικρομεσαίος ή μικρο-μικρός που θα ήθελε να επισκεφτεί το νησί, χειμώνα-καλοκαίρι, μπορεί να πεταχτεί για ένα 2ήμερο , προφανώς και αυτό θα είναι ένα κέρδος για το νησί.
Τροφή για σκέψη.
Φιλικά.
πάντως δεν είναι στο χέρι της εταιρείας να αυξομοιώνει τις τιμές με δεδομένο ότι ...η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% που περιελήφθη στο πολυνομοσχέδιο: «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (Ε.Μ.Σ.).» που ψηφίστηκε από τη βουλή, οδηγεί σε αύξηση των τιμών σε περίπου 100 κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών.
ο ΦΠΑ που ίσχυε στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ήταν 13% για τους επιβάτες και 23% στα οχήματα και φορτηγά....'Αννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά
Δημοσίευση σχολίου