Με αμηχανία στην αρχή, που γρήγορα μετατράπηκε σε αντικοινοβουλευτική – αντισυνταγματική συμπεριφορά, αντέδρασε στην πρόταση μομφής κατά του Στουρνάρα, που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ η κυβέρνηση, προεξάρχοντος του Βενιζέλου και προκλητικά απόντος του Σαμαρά.
Η πρόταση κατά του Στουρνάρα που κατέθεσε ο Αλ. Τσίπρας, αιφνιδίασε αρχικώς το προεδρείο της Βουλής και την κυβέρνηση. Χαρακτηριστική είναι η παρέμβαση του παρισταμένου υπουργού Επικρατείας Δ. Σταμάτη, ο οποίος αποδέχθηκε την πρόκληση και έσπευσε να καθορίσει και χρονοδιάγραμμα συζήτησης έως το βράδυ της Τρίτης. Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και η προεδρεύουσα του Σώματος, Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά.
Μετά τον αρχικό αιφνιδιασμό, η κυβέρνηση, με πρωταγωνιστή τον αντιπρόεδρό της, Ε. Βενιζέλο εφηύρε το δικολαβικό επιχείρημα, πως δεν μπορεί να κατατεθεί πρόταση μομφής κατά υπουργού, αν δεν έχει παρέλθει ένα εξάμηνο από την τελευταία πρόταση μομφής, είτε αυτή αφορούσε την κυβέρνηση, είτε έναν υπουργό. Η τελευταία πρόταση μομφής, συνολικά κατά της κυβέρνησης, είχε κατατεθεί τον Νοέμβριο του 2013 από τον ΣΥΡΙΖΑ. Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση, προσπάθησε να παρακάμψει την πολιτική πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ, εξομοιώνοντας αυθαιρέτως την πρόταση μομφής κατά υπουργού με εκείνη συνολικά κατά της κυβέρνησης.
Ο κανονισμός της βουλής παραβιάστηκε κατάφωρα, και η πρόταση μομφής δεν συζητήθηκε, μετά από παρέμβαση του «έγκριτου» Συνταγματολόγου κ. Βενιζέλου και μετά την επίκληση μιας γνωμοδότησης της επιστημονικής υπηρεσίας η οποία ποτέ δεν παρουσιάστηκε γιατί πολύ απλά ποτέ δεν υπήρξε.
Η απουσία του κ. Σαμαρά από τη Βουλή και η διεκπεραίωση του ρόλου του από τον κο Βενιζέλο, αποτελεί ένα ανοιχτό άδειασμα του πρωθυπουργού προς τον στενό συνεργάτη του και υπουργό Επικρατείας, κ. Σταμάτη.
Χαρακτηριστική της μεθόδευσης είναι ότι το προεδρείο της Βουλής απέφυγε να ζητήσει τη γνώμη του Επιστημονικού Συμβουλίου Της Βουλής, παρότι είχε δεσμευθεί αρχικώς, η προεδρεύουσα Μ. Κόλλια- Τσαρουχά. Αντιθέτως, ο πρόεδρος της Βουλής Ε. Μεϊμαράκης επικαλέστηκε αορίστως τις γνώμες συνταγματολόγων, που όπως είπε, είχε ρωτήσει από τον περασμένο Νοέμβριο. Επέμεινε μάλιστα στην τακτική αυτή, παρότι ο Αλ. Τσίπρας είχε καταθέσει στο προεδρείο της Βουλής, τις γνωμοδοτήσεις δύο πανεπιστημιακών συνταγματολόγων, του Κ. Χρυσόγονου και της Ιφ. Καμτσίδου.
Στην πραγματικότητα, η πρόταση δυσπιστίας κατά μέλους της κυβέρνησης, αποτελεί σύμφωνα με το άρθρο 142 του κανονισμού της Βουλής , νόμιμο δικαίωμα του 1/6 της Βουλής.
Η επίκληση χρονικού ορίου εξαμήνου από προηγούμενη πρόταση, είναι απολύτως σαφές από την παράγραφο 6 του ίδιου άρθρου του κανονισμού, ότι αναφέρεται ρητώς και κατηγορηματικώς, σε όμοια πρόταση δυσπιστίας.
Ο Ε. Μεϊμαράκης ευθυγραμμίστηκε με τη γραμμή Βενιζέλου, ο οποίος μάλιστα, σε έξαλλη κατάσταση, επετέθη προσωπικά κατά του Αλ. Τσίπρα. Ο Ε. Μεϊμαράκης, συμπεριφέρθηκε ως εκπρόσωπος της πλειοψηφίας και όχι ως πρόεδρος της Βουλής, απαντώντας από καθ' έδρας, στην προειδοποίηση του Αλ. Τσίπρα, ότι θα κατατεθεί πρόταση μομφής κατά του προεδρείου αν δεν τεθεί, αμέσως, σε συζήτηση και ψηφοφορία η πρόταση μομφής για το Στουρνάρα, όπως προβλέπει ο κανονισμός της Βουλής. Με το γνωστό ύφος του, μάλιστα, ο κ. Μεϊμαράκης, δήλωσε ότι δεν πρόκειται να τον εκφοβίσει κανένας, αναφερόμενος στον Αλ. Τσίπρα.
Τρία ακόμη "ατοπήματα" του Μεϊμαράκη
Κατόπιν αυτών, ο Πρόεδρος της Βουλής υπέπεσε και σε τρία ακόμα ατοπήματα, διεκπεραιώνοντας την εκτροπή, καθ' υπαγόρευσιν Βενιζέλου, ως μη όφειλε:
Πρώτον, αρνήθηκε την έναρξη της συζήτησης για τη πρόταση δυσπιστίας κατά του Υπουργού Οικονομικών, κατά παράβαση των υποχρεώσεών του. Και αρνήθηκε την τελική κρίση επί της εγκυρότητας ή μη από το σώμα, στο τέλος της 3ήμερης διαδικασίας, όπως προβλέπει σαφώς ο Κανονισμός (άρθρο 142 ΚτΒ) και δέχονται όλες οι επιστημονικές απόψεις, ακόμη και αυτές με διαφορετική ως προς το δια ταύτα εκτίμηση, όπως η αναφερόμενη από τον κο Βορίδη, άποψη Παραρά.
Δεύτερον, ενώ δήλωσε ότι θα θέσει στο σώμα, έστω και πριν την έναρξη της συζήτησης, την εγκυρότητα ή μη της πρότασης, τελικά ούτε αυτό έκανε, αφού μετά την αποχώρηση ΣΥΡΙΖΑ, ακολουθώντας τις οδηγίες του Βενιζέλου δεν έθεσε καν το θέμα σε έγκριση του σώματος.
Τρίτον, ενώ όφειλε να διακόψει και να κατέλθει της έδρας μετά τη κατάθεση πρότασης μομφής εναντίον του, συνέχισε σα να μη συμβαίνει τίποτα να προεδρεύει και ερμήνευσε κατά το δοκούν το άρθρο 150 του κανονισμού, σε σχέση με τη μη διακοπή της διαδικασίας.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αποχώρησαν από τη συνεδρίαση, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τους χειρισμούς του προεδρείου και δήλωσαν ότι θα επιστρέψουν αργότερα, οπότε και θα διεξαχθεί ονομαστική ψηφοφορία επί του πολυνομοσχεδίου που έχει ζητήσει η Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ.
Η πρωτοβουλία των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσουν πρόταση μομφής κατά του Στουρνάρα είναι ένα μήνυμα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μέσα κι έξω από τη Βουλή, είναι αποφασισμένος να μην αφήσει σε χλωρό κλαδί τη μνημονιακή πλειοψηφία, η οποία, ευρισκόμενη σε κατάρρευση, τρέμει οποιαδήποτε εκτός προγράμματος ψηφοφορία. Ο Γ. Στουρνάρας έχει επικριθεί, με αφορμή ορισμένους χειρισμούς και δηλώσεις του, ακόμη και από βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Συνεπώς, ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος φοβήθηκαν ότι αν γινόταν ψηφοφορία, για τον υπουργό Οικονομικών, θα ήταν δυνατόν να προκληθεί πολιτικό ατύχημα. Και αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε άλλο ένα κοινοβουλευτικό πραξικόπημα. Κάθε πραξικόπημα, όμως, ισοδυναμεί με ήττα για εκείνους που κατ' εξακολούθησιν καταφεύγουν σε αυτό, νομίζοντας ότι έτσι μπορούν να κυβερνούν.
http://www.avgi.gr/