Η Αλεξ/πολη εμφανίζεται ως έδρα της υπό ίδρυση Aκαδημίας Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής – Να μην αφήσουμε να χαθεί η ευκαιρία που παρουσιάζεται ξανά στον τόπο μας.
Και εκεί που είχαμε τελείως χαμένη και ξεχασμένη την υπόθεση της Λιμενικής Ακαδημίας, να που ξαφνικά και αναπάντεχα βγαίνει πάλι στο προσκήνιο, καθώς η Αλεξανδρούπολη εμφανίζεται ως έδρα της Ακαδημίας Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, που θα περιλαμβάνει Σχολές Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Λιμενοφυλάκων
Και αυτό γίνεται την στιγμή που έχουν πολλαπλασιασθεί οι ανάγκες φύλαξης των θαλάσσιων συνόρων της χώρας μας, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
H Ελλάδα βρίσκεται σε στρατηγική θέση μεταξύ τριών ηπείρων και έχει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στη Μεσόγειο λόγω ύπαρξης 9.835 νησαίων εδαφών.
Η ελληνόκτητος ναυτιλία κατέχει το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο με 3.428 πλοία με 245,14 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας 15,56% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt.
Το 2012, ο λιμένας του Πειραιά έσπασε το ρεκόρ όλων των εποχών στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, φτάνοντας τα 2,7 εκατ. teu από 1,65 εκατ. teu το 2011.
Παράλληλα, η ολοκλήρωση των κινεζικών επενδύσεων το φθινόπωρο του 2015 θα αυξήσει τη δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από 3,7 εκατ. teu σε 6,2 εκατ. teu, ενισχύοντας τον χαρακτήρα του Πειραιά ως διεθνούς πύλης εισόδου εμπορευμάτων στην Ευρώπη και εκτοξεύοντάς το στην 7η θέση των μεγαλύτερων λιμένων της ΕΕ πριν την εκπνοή της δεκατίας.
Τα παραπάνω δεδομένα καθιστούν επιτακτική μια συνοπτική αναφορά στις τελευταίες, άκρως αισιόδοξες εξελίξεις στο Λιμενικό Σώμα (ΛΣ), το οποίο καλείται να αντεπεξέλθει υπό συνθήκες κρίσης σε αποστολές επιτήρησης των συνόρων, αστυνόμευσης των λιμένων, έρευνας και διάσωσης, προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος και πάταξης της παράνομης δράσης (λαθρεμπόριο, λαθρομετανάστευση).
H ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 υπήρξε ορόσημο για την κατακόρυφη αναβάθμιση του ΛΣ σε όλα τα επίπεδα, με σημαντικότερα την απόκτηση σύγχρονου υλικοτεχνικού εξοπλισμού και την εκπαίδευση του προσωπικού.
Οι ενέργειες αυτές τερματίστηκαν ταυτόχρονα με την τελετή λήξης των ΟΑ και τα πρώτα διαλυτικά φαινόμενα έκαναν την εμφάνισή τους.
Η παρατεταμένη ελλιπής χρηματοδότηση σε συνδυασμό με την απόφαση της κυβέρνησης Παπανδρέου να καταργήσει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έδωσαν τη χαριστική βολή στο ΛΣ που κινήθηκε μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας για μεγάλο χρονικό διάστημα με υδροκέφαλη δομή διοίκησης, με καθηλωμένο το σύνολο σχεδόν των εναέριων μέσων και με άγνωστο ποσοστό ακινητοποιημένων περιπολικών και ναυαγωσωστικών σκαφών λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και καυσίμων.
Το 2011 αναλήφθηκε η πρώτη σοβαρή προσπάθεια για την αναδιοργάνωση του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΛΣ-ΕΛΑΚΤ), όπως μετονομάστηκε. Κεντρικό στοιχείο αυτής της προσπάθειας ήταν η συγκρότηση ενός ενόπλου Σώματος ασφαλείας, στρατιωτικά οργανωμένου και εξοπλισμένου με κάθετη δομή διοίκησης.
Ως εκ τούτου, θεσμοθετήθηκε η θέση του Επιτελάρχη, ως γενικού συντονιστή όλων των Κλάδων, αντικαθιστώντας την θέση του Β΄ Υπαρχηγού ενώ τόσο το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού, Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) όσο και το Κέντρο Επιχειρήσεων (ΚΕΠΙΧ) υπήχθησαν απ΄ευθείας στον Αρχηγό.
Με βάση τις επίσημες ανακοινώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) Μ. Βαρβιτσιώτη και πληροφορίες από ανοικτές πηγές, οι προσπάθειες αυτές συνεχίζονται σήμερα ως ακολούθως:
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Ιδρύεται Ακαδημία Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής που θα περιλαμβάνει Σχολές Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Λιμενοφυλάκων, πιθανότατα στην Αλεξανδρούπολη.
Το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ στελεχώνεται σήμερα με 7.500 επαγγελματικό προσωπικό με εκπεφρασμένες ανάγκες για 10.000 οργανικές θέσεις.
Η εισαγωγή υποψηφίων στο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ θα πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω Πανελληνίων εξετάσεων με στόχο την πλήρη διαφάνεια στις προσλήψεις και τη θεσμική κατοχύρωση της ενίσχυσης του Σώματος με προσωπικό ανά έτος.
Με νομοθετική ρύθμιση λαμβάνεται μέριμνα ώστε να προκαταβάλλονται τα οδοιπορικά (έξοδα μετάβασης και επιστροφής, ημερήσια αποζημίωση, δαπάνες διανυκτέρευσης) στο προσωπικό που αποσπάται και επιχειρεί στα θαλάσσια σύνορα.
Με νομοθετική ρύθμιση διασφαλίζεται η συμμετοχή της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών (ΜΥΑ) σε αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις και ταυτόχρονα η υπαγωγή της στο νέο οργανόγραμμα του ΓΕΕΘΑ, εντασσόμενη στη Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων (ΔΔΕΕ).
Η νομική κάλυψη των 93 στελεχών που υπηρετούν σήμερα στην ΜΥΑ/ΛΣ αποτελούσε σοβαρή παράλειψη όλων των προηγούμενων Ηγεσιών που είχαν …ξεχάσει να τροποποιήσουν τον κανονισμό λειτουργίας της επίλεκτης Μονάδας από το 1995.
Η άριστη διυπηρεσιακή συνεργασία μεταξύ ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και Ενόπλων Δυνάμεων έχει πιστοποιηθεί με σειρά ασκήσεων ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ, ΑΕΤΟΣ και ΙΩΝΑΣ του ΓΕΕΘΑ.
ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ
Με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της Ε.Ε αναβαθμίζεται ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ:
Εκσυγχρονίζονται τα Πλοία Ανοιχτής Θαλάσσης ΦΟΥΡΝΟΙ (ΛΣ060), ΡΩ (ΛΣ070) και ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ (ΛΣ080) τύπου Saar-4.
Επανέρχεται σε υπηρεσία το ΠΑΘ ΛΣ050 τύπου Vosper Europatrol 250 Mk1 μετά από ακινησία ετών.
Βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την προμήθεια νέου ΠΑΘ προϋπολογισμού €40 εκατ.
Συμβασιοποιείται η προμήθεια 6 περιπολικών σκαφών μήκους 23 μέτρων.
Υπογράφηκαν συμβάσεις για την προμήθεια 65 οχημάτων 4×4 και 32 μοτοσυκλετών. Eίχε προηγηθεί η παράδοση 23 οχημάτων 4×4 τον περασμένο Ιανουάριο.
Υπογράφηκε σύμβαση προϋπολογισμού €3,2 εκατ. για τρία X-Ray οχήματα τύπου van με ικανότητα σάρωσης περιεχομένου σε σταθερό ή εν κινήσει ελεγχόμενο αντικειμένο.
Παράλληλα, ενισχύονται οι επίλεκτες δυνάμεις του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ καθώς:
Παραλαμβάνονται 2 ταχύπλοα σκάφη ειδικών επιχειρήσεων τύπου MRCD-1250 για τη ΜΥΑ.
Παρελήφθησαν θερμικές κάμερες, οπλισμός και ατομικά υλικά για τη ΜΥΑ και τα ΚΕΑ.
Υπενθυμίζεται ότι τα Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών στελεχώνονται από προσωπικό που αποφοιτεί από Σχολεία Ειδικών Αποστολών στις εγκαταστάσεις της ΜΥΑ.
Strategyreports
http://www.elthraki.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου