Στις δικαστικές αίθουσες οδεύει η διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ του πλοιοκτήτη Φώτη Μανούση και του προέδρου του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Σταύρου Σταυράκογλου, μετά την απομάκρυνση του πλοίου «Θεσσαλονίκη» από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, την περασμένη βδομάδα. Όπως υποστηρίζει ο κ. Μανούσης μιλώντας στο thrakinea.gr, το πλοίο, το οποίο από επιτροπή –στην οποία, όπως καταγγέλλει ο ίδιος- προήδρευε ο ίδιος ο κ. Σταυράκογλου, χαρακτηρίστηκε ως «επικίνδυνο και επιβλαβές» είναι από τα νεότερα της ελληνικής ακτοπλοΐας (έτος κατασκευής 1995), στην κατηγορία των RoRo, εκτιμώντας πως είχε ακόμη 20 με 25 χρόνια «ζωής». Σημειώνει δε, ότι η μέση ηλικία αντίστοιχων πλοίων που κυκλοφορούν σήμερα στις ελληνικές θάλασσες, είναι υπερδιπλάσια της ηλικίας του «Θεσσαλονίκη». |
Ο κ. Μανούσης αμφισβητεί τη σύσταση και τη διαδικασία που ακολούθησε η επιτροπή, η οποία έκρινε το πλοίο επικίνδυνο και επιβλαβές. Όπως σημειώνει, στην επιτροπή δεν συμμετείχε ούτε κάποιος μηχανικός, ούτε κάποιος ναυτικός, ενώ σε συνομιλία που είχε ο ίδιος με μέλος της επιτροπής, τον εκπρόσωπο της Περιφέρειας ΑΜΘ Σταύρο Καβαρατζή, υπήρξε η παραδοχή ότι δεν έγινε κάποια αυτοψία στο πλοίο από τα μέλη της. Ο κ. Μανούσης αναφέρεται ονομαστικά και στον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χριστόδουλο Τοψίδη που γνωμοδότησε θετικά για την απομάκρυνση του πλοίου.
Ο πλοιοκτήτης αναφέρεται στην κύρια αιτία πάνω στην οποία βασίστηκε το πόρισμα της επιτροπής, που έχει να κάνει με τις καταστροφές που προκάλεσε το πλοίο στους προσκρουστήρες, δηλαδή στα ειδικά λάστιχα που υπάρχουν στα λιμάνια για να προστατεύουν τα πλοία από το τσιμέντο. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Μανούση, οι προσκρουστήρες αυτοί, τους οποίους πλήρωσε ο ελληνικός λαός, αποδείχθηκαν ακατάλληλοι, όπου κι αν τοποθετήθηκαν. Αντί, όπως λέει ο ίδιος, να αναζητηθούν ευθύνες σε αυτούς που τους παρέλαβαν, αποφάνθηκαν πως φταίει το πλοίο κι άρα πρέπει να απομακρυνθεί. Σημειώνεται πως για το πλοίο «Θεσσαλονίκη» είχε οριστεί μηνιαίο λιμενικό τέλος, ύψους 800 ευρώ.
Απάντηση Σταυράκογλου
Μιλώντας στη «ΓΝΩΜΗ», ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Σταύρος Σταυράκογλου, σημείωσε πως η σύνθεση της γνωμοδοτικής επιτροπής ορίζεται από το νόμο και περιλαμβάνει: έναν εκπρόσωπο-προεδρεύοντα από τον οικείο Οργανισμό Λιμένα, έναν εκπρόσωπο από το Κεντρικό Λιμεναρχείο (εν προκειμένω τον ίδιο τον λιμενάρχη), έναν εκπρόσωπο από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, έναν από το Επιμελητήριο Έβρου κι έναν από το Δήμο Αλεξανδρούπολης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΑ, η γνωμοδοτική επιτροπή απλώς επικαιροποίησε την απόφαση της γνωμοδοτικής επιτροπής του 2010, στην οποία χαρακτηρίζονταν ως επικίνδυνα κι επιβλαβή και τα υπόλοιπα πλοία που βρίσκονταν στο λιμάνι και που έχουν πλέον απομακρυνθεί. Για τη διαδικασία αυτή υπήρχαν συγκεκριμένες χρονικές προθεσμίες, οι οποίες αρκετές φορές εξαντλήθηκαν, καθώς, όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΟΛΑ, ο Οργανισμός προσπάθησε να δώσει στην εταιρεία του κ. Μανούση το περιθώριο να αξιοποιήσει το πλοίο της. Απαντώντας στους ισχυρισμούς του πλοιοκτήτη ότι η εν λόγω απόφαση, είχε ακυρωθεί από την προηγούμενη διοίκηση, ο κ. Σταυράκογλου σημείωσε πως δεν έγινε ποτέ κάτι τέτοιο και πως απλώς, κανένας από τους 4 διαγωνισμούς για την απομάκρυνση του πλοίου δεν ευδοκίμησαν από το 2010 μέχρι σήμερα. «Δόθηκε προθεσμία για την απομάκρυνση του πλοίου ως το Δεκέμβρη του 2012, η οποία παρήλθε, κι όταν αναλάβαμε τον Απρίλη του 2013, το θέμα αυτό ήταν από τις βασικές μας εκκρεμότητες. Οι χρονικές προθεσμίες προβλέπονται βάσει νόμου και δεν αποτελούν υποκειμενικό ζήτημα», αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΛΑ, ενώ αναφορικά με την έκθεση του ναυπηγού, που επικαλέσθηκε ο κ. Μανούσης, σημειώνοντας πως αυτή καταλήγει πως «θα ήταν κρίμα να πάει για σκραπ ένα τέτοιο πλοίο», ο κ. Σταυράκογλου επισημαίνει πως δεν υπάρχει καμία τέτοια αναφορά. Τονίζει δε πως στην έκθεση έγινε εκτίμηση της εμπορικής αξίας του πλοίου, κι όχι η τιμή σκραπ.
Ο πρόεδρος του ΟΛΑ σημειώνει ακόμη πως ο χαρακτηρισμός «επικίνδυνο κι επιβλαβές» προκύπτει από μία σειρά παραγόντων, όπως ο κίνδυνος φθορών στο λιμάνι (υπενθυμίζει εδώ το περιστατικό με τους ισχυρούς ανέμους που είχαν κάνει το πλοίο «φτερό στον άνεμο» για ώρες), ο κίνδυνος ρύπανσης από ενδεχόμενο ναυάγιο, ενώ είναι βασικό ότι εκλείπουν τα ενδεδειγμένα μέτρα φύλαξης, με αποτέλεσμα να μπορεί ανά πάσα στιγμή ο οποιοσδήποτε να ανέβει στο πλοίο, ακόμη και με τραγικές συνέπειες.
«Θεωρούμε πως κάναμε ό,τι καλύτερο για το λιμάνι μας και με απόλυτα νόμιμο τρόπο. Έχουμε μπροστά μας σημαντικά έργα, όπως η εκβάθυνση και η σιδηροδρομική σύνδεση και όλα τα ανοιχτά ζητήματα έπρεπε να κλείσουν. Εάν χρειαστεί, θα προσφύγουμε στη δικαιοσύνη και εμείς από την πλευρά μας, αν και δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να αντιμαχόμεθα με τον κ. Μανούση και με οποιονδήποτε πλοιοκτήτη. Δεν είναι στις προθέσεις μας κάτι τέτοιο, δεν γινόταν όμως διαφορετικά, στην προκειμένη περίπτωση. Το πλοίο έπρεπε να απομακρυνθεί και ο κ. Μανούσης θα μπορούσε, μετά από τόσες αναβολές της εκτέλεσης της απόφασης της γνωμοδοτικής επιτροπής από το 2010, να είχε φροντίσει για την αξιοποίησή του».
Κική Ηπειρώτουhttp://www.gnomionline.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου