Το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας προσανατολίζεται στην αγορά U.A.V. από το Ισραήλ, για έλεγχο των ελληνοτουρκικών συνόρων αλλά και των Εξαρχείων στην Αθήνα
Σε τελικό στάδιο υλοποίησης βρίσκεται, σχέδιο της ΕΛ.ΑΣ. για την αγορά μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV – Unmmaned Aerial Vehicle).
Αυτό επιβεβαίωσε μιλώντας πριν από λίγα εικοσιτετράωρα στην «Καθημερινή» κορυφαίος αξιωματικός της Αστυνομίας, διευκρινίζοντας, πάντως, ότι δεν έχουν υπάρξει οριστικές αποφάσεις σχετικά με τον αριθμό και τον ακριβή τύπο των αεροσκαφών που θα επιλεγούν.
Πρόθεση των επιτελών της ΕΛ.ΑΣ. είναι να χρησιμοποιήσουν τα εν λόγω αεροπλάνα για τον έλεγχο των συνόρων, αλλά και σε αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις μέσα στον αστικό ιστό.
Τα UAV ή «Drones», εξάλλου, μπορούν και πετούν αθόρυβα, άρα δίχως να γίνονται αντιληπτά πάνω από περιοχές αστυνομικού ενδιαφέροντος, μεταφέροντας (είτε πρόκειται π.χ. για την ελληνοτουρκική μεθόριο είτε… για τα Εξάρχεια) εικόνα, ήχο και άλλα δεδομένα στο κέντρο επιχειρήσεων της ΕΛ.ΑΣ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η ιδέα για την αγορά μη επανδρωμένων αεροσκαφών γεννήθηκε την περίοδο των μεγάλων συγκεντρώσεων των «Αγανακτισμένων» στην πλατεία Συντάγματος.
Σύμφωνα με άριστα πληροφορημένη, το φθινόπωρο του 2011, υπό την ασφυκτική πίεση των μεγάλων κινητοποιήσεων και των εκτεταμένων επεισοδίων στο κέντρο της πρωτεύουσας, Ελληνες αξιωματικοί είχαν συναντηθεί με εκπροσώπους ισραηλινής εταιρείας για την αγορά συγκεκριμένου τύπου μη επανδρωμένου αεροσκάφους.
Οι διαδικασίες επιταχύνθηκαν το διάστημα υπουργίας του κ. Νίκου Δένδια, ο οποίος, σημειωτέον, το περασμένο καλοκαίρι είχε έρθει σε συνεννόηση με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας για να παραχωρηθεί στην ΕΛ.ΑΣ. μη επανδρωμένο αεροσκάφος που χρησιμοποιήθηκε στην επιχείρηση σύλληψης των Αλβανών δραπετών της φυλακής Τρικάλων.
Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της 27ης Ιουνίου 2013 το γαλλικής κατασκευής μη επανδρωμένο σκάφος του Στρατού που «μετείχε» στις έρευνες για τον εντοπισμό των Αλβανών δραπετών είχε καταπέσει στην περιοχή Αγία Ευθυμία Φωκίδας.
Η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. είχε προσπαθήσει να διαψεύσει τη σύνδεση του αεροσκάφους με την εν εξελίξει αστυνομική επιχείρηση.
Είχε τότε διαρρεύσει στον Τύπο ότι τα UAV που διαθέτει ο Στρατός εκτοξεύονται από ειδικό όχημα, προσγειώνονται με αλεξίπτωτο, έχουν πτητική εμβέλεια 15 – 30 χιλιομέτρων και δυνατότητα ενσωμάτωσης συσκευών κατόπτευσης χώρων, εντοπισμού στίγματος κινητών, υποκλοπής συνομιλιών κ.ά.
Τον Φεβρουάριο του 2012 η ισραηλινή εταιρεία Israel Aerospace Industries (I.A.I.) παρουσίασε σε Ελληνες αξιωματικούς στην αεροπορική βάση στο Ακτιο το μη επανδρωμένο αεροσκάφος της, «Heron».
Η συνάντηση είχε πραγματοποιηθεί με πρωτοβουλία του ευρωπαϊκού οργανισμού Frontex και αφορούσε τη χρήση του συγκεκριμένου τύπου UAV σε επιχειρήσεις για τον έλεγχο των συνόρων και την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης.
Ανώτατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. δήλωσε, μάλιστα, ότι γίνεται προσπάθεια για την αγορά μη επανδρωμένων αεροσκαφών και με κοινοτικά κονδύλια που έχουν προβλεφθεί για την περίοδο 2014 – 2020.
Το Tetra
Παράλληλα, η ΕΛ.ΑΣ. προετοιμάζει την επιστροφή της –από 1ης Αυγούστου– στο παλαιό σύστημα ενδοεπικοινωνίας, που προβλέπει επαναφορά των απλών αναλογικών ασυρμάτων αντί του κωδικοποιημένου συστήματος TETRA που αγοράστηκε (ως υποσύστημα του C4I) παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων.
Κατά πληροφορίες, οι συζητήσεις των επιτελών της ΕΛ.ΑΣ. με τους εκπροσώπους αμερικανικής εταιρείας για τη διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο, καθώς το ετήσιο κόστος συντήρησης ανέρχεται στα 4,5 εκατ. ευρώ, ποσό που θεωρείται απαγορευτικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου