Ο τρόπος με τον οποίο λειτούργησε η κυβέρνηση στο θέμα του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες και του ΕΣΡ, έδειξε δείγματα γραφής, υπογράμμισε ο κ.Κρέτσος.
Θύμισε ότι το 2010 είχαμε αντίστοιχη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που και τότε έκρινε αντισυνταγματικό το καθεστώς λειτουργίας των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών. Αντί οι κυβερνήσεις τότε να προχωρήσουν σε αδειοδότηση, διατήρησαν αυτό το καθεστώς με τις προσωρινές ανανεώσεις την τελευταία ημέρα του έτους, υπενθύμισε, κάτι που δείχνει ποιος πραγματικά σέβεται και το ΣτΕ και τους θεσμούς.
Με την νέα απόφαση του ΣτΕ, καταγράφεται ότι όντως ο διαγωνισμός ήταν άκυρος αλλά αναγνωρίζεται ότι τα κανάλια λειτουργούν παρανόμων και πρέπει να υπάρξει τάχιστα διαδικασία αδειοδότησης με νέο διαγωνισμό.
Την ίδια ώρα, η Νέα Δημοκρατία είναι εμφανές ότι προσπάθησε να τορπιλίσει αυτή τη διαγωνιστική διαδικασία και στηρίζει τη διαπλοκή, είναι μία δύναμη αντίδρασης που δεν θέλει νέους επενδυτές στο χώρο, υπογράμμισε ο ΓΓ Ενημέρωσης.
Η κυβέρνηση δεν μπορεί να αισθάνεται ηττημένη, θα ήταν πιο εύκολο για εμάς θα υπάρξει μία άρρητη συμφωνία με τους καναλάρχες αλλά αυτό δεν έγινε, γιατί αυτή είναι μία μάχη αξιών που συνεχίζεται.
Εν αναμονή του πλήρους σκεπτικού της απόφασης του ΣτΕ, ο κ.Κρέτσος είπε ότι με το ΕΣΡ θα υπάρξει συνάντηση για τα χρονοδιαγράμματα και τη νέα διαγωνιστική διαδικασία. «Εμείς θα παράσχουμε κάθε δυνατή βοήθεια», όπως είπε.
Το σημαντικότερο, κατά τον ίδιο, είναι ότι η διαδικασία δεν ξεκινάει από το μηδέν, γιατί ο διαγωνισμός που κατέπεσε αποτελεί μέτρο σύγκρισης, καθώς πέρα από τις τομές που εισήγαγε ο νόμος Παππά έδειξε ότι μπορεί να εφαρμοστεί, ενώ είναι ο ισχύων νόμος πάνω στον οποίο θα βασιστεί το ΕΣΡ για μελλοντική αδειοδότηση.
Ο μέγιστος αριθμός καναλιών υψηλής ευκρίνειας που μπορούν να λειτουργήσουν είναι έξι και με τον προηγούμενο διαγωνισμό διαθέσαμε τέσσερις συχνότητες, καθώς έπρεπε να αφήσουμε διαθέσιμο χώρο για τις υπόλοιπες κατηγορίες, διευκρίνισε ο κ.Κρέτσος, θυμίζοντας ότι δημοπρατήθηκε μόνο μία από τις οκτώ κατηγορίες αδειών, αυτή της πανελλαδικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου.
Ο αριθμός αυτός, μάλιστα, θα περιοριστεί σε τέσσερις, εάν η χώρα όπως και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές προχωρήσει στο δεύτερο ψηφιακό μέρισμα, δίνοντας περισσότερες συχνότητες στην κινητή τηλεφωνία από το 2020 και μετά.
Ο αριθμός συνδέεται επίσης και με την βιωσιμότητα των καναλιών, καθώς το τελευταίο που θέλει ο πολίτης είναι να πληρώνει τα συσσωρευμένα χρέη τους, όπως μέχρι σήμερα που λειτούργησαν με θαλασσοδάνεια και «αέρα». «Το θέμα της πολυφωνίας δεν είναι μόνο αριθμού, αλλά να είναι βιώσιμα και τα σχήματα, να μπορούν να είναι ανεξάρτητα από την εκάστοτε πολιτική αλλά και τραπεζική ηγεσία», υπογράμμισε ο κ.Κρέτσος.
Για τους λόγους αυτούς, «ως αναθέτουσα αρχή δεν μπορούσαμε να εξαντλήσουμε το φάσμα», ξεκαθάρισε ο ΓΓ Ενημέρωσης, έπρεπε να υπάρχει χώρος και δυνατότητα στο ΕΣΡ να κάνει επόμενους διαγωνισμούς.
Πλέον, το ΕΣΡ έχει με βάση την προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία πολλές πληροφορίες, πλούσια παρακαταθήκη, τεχνογνωσία, τόνισε ο κ.Κρέτσος, ενώ οι πολίτες ξέρουν και ότι τα κανάλια είναι παράνομα, και ότι υπάρχουν πολλοί επιχειρηματίες που θέλουν να επενδύσουν, έτσι δεν υπάρχει λόγος να καθυστερήσει ο νέος διαγωνισμός.
Το ΕΣΡ είναι αρμόδιο για το πότε, κατέληξε ο ΓΓ Ενημέρωσης, σημειώνοντας ότι όπως η προηγούμενη προκήρυξη μεγιστοποιούσε το αντίτιμο για το Δημόσιο, «φαντάζομαι σε αυτή τη λογική και με το ΕΣΡ θα έχουμε υψηλό τίμημα ... αν δεν έχουμε θα έχουμε πρόβλημα, δεν θα έχει εξυπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον». Με την απόφασή του το ΣτΕ έκανε ξανά σαφές ότι οι συχνότητες είναι ένα μεγάλο δημόσιο αγαθό.
left.gr
Θύμισε ότι το 2010 είχαμε αντίστοιχη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που και τότε έκρινε αντισυνταγματικό το καθεστώς λειτουργίας των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών. Αντί οι κυβερνήσεις τότε να προχωρήσουν σε αδειοδότηση, διατήρησαν αυτό το καθεστώς με τις προσωρινές ανανεώσεις την τελευταία ημέρα του έτους, υπενθύμισε, κάτι που δείχνει ποιος πραγματικά σέβεται και το ΣτΕ και τους θεσμούς.
Με την νέα απόφαση του ΣτΕ, καταγράφεται ότι όντως ο διαγωνισμός ήταν άκυρος αλλά αναγνωρίζεται ότι τα κανάλια λειτουργούν παρανόμων και πρέπει να υπάρξει τάχιστα διαδικασία αδειοδότησης με νέο διαγωνισμό.
Την ίδια ώρα, η Νέα Δημοκρατία είναι εμφανές ότι προσπάθησε να τορπιλίσει αυτή τη διαγωνιστική διαδικασία και στηρίζει τη διαπλοκή, είναι μία δύναμη αντίδρασης που δεν θέλει νέους επενδυτές στο χώρο, υπογράμμισε ο ΓΓ Ενημέρωσης.
Η κυβέρνηση δεν μπορεί να αισθάνεται ηττημένη, θα ήταν πιο εύκολο για εμάς θα υπάρξει μία άρρητη συμφωνία με τους καναλάρχες αλλά αυτό δεν έγινε, γιατί αυτή είναι μία μάχη αξιών που συνεχίζεται.
Εν αναμονή του πλήρους σκεπτικού της απόφασης του ΣτΕ, ο κ.Κρέτσος είπε ότι με το ΕΣΡ θα υπάρξει συνάντηση για τα χρονοδιαγράμματα και τη νέα διαγωνιστική διαδικασία. «Εμείς θα παράσχουμε κάθε δυνατή βοήθεια», όπως είπε.
Το σημαντικότερο, κατά τον ίδιο, είναι ότι η διαδικασία δεν ξεκινάει από το μηδέν, γιατί ο διαγωνισμός που κατέπεσε αποτελεί μέτρο σύγκρισης, καθώς πέρα από τις τομές που εισήγαγε ο νόμος Παππά έδειξε ότι μπορεί να εφαρμοστεί, ενώ είναι ο ισχύων νόμος πάνω στον οποίο θα βασιστεί το ΕΣΡ για μελλοντική αδειοδότηση.
Ο μέγιστος αριθμός καναλιών υψηλής ευκρίνειας που μπορούν να λειτουργήσουν είναι έξι και με τον προηγούμενο διαγωνισμό διαθέσαμε τέσσερις συχνότητες, καθώς έπρεπε να αφήσουμε διαθέσιμο χώρο για τις υπόλοιπες κατηγορίες, διευκρίνισε ο κ.Κρέτσος, θυμίζοντας ότι δημοπρατήθηκε μόνο μία από τις οκτώ κατηγορίες αδειών, αυτή της πανελλαδικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου.
Ο αριθμός αυτός, μάλιστα, θα περιοριστεί σε τέσσερις, εάν η χώρα όπως και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές προχωρήσει στο δεύτερο ψηφιακό μέρισμα, δίνοντας περισσότερες συχνότητες στην κινητή τηλεφωνία από το 2020 και μετά.
Ο αριθμός συνδέεται επίσης και με την βιωσιμότητα των καναλιών, καθώς το τελευταίο που θέλει ο πολίτης είναι να πληρώνει τα συσσωρευμένα χρέη τους, όπως μέχρι σήμερα που λειτούργησαν με θαλασσοδάνεια και «αέρα». «Το θέμα της πολυφωνίας δεν είναι μόνο αριθμού, αλλά να είναι βιώσιμα και τα σχήματα, να μπορούν να είναι ανεξάρτητα από την εκάστοτε πολιτική αλλά και τραπεζική ηγεσία», υπογράμμισε ο κ.Κρέτσος.
Για τους λόγους αυτούς, «ως αναθέτουσα αρχή δεν μπορούσαμε να εξαντλήσουμε το φάσμα», ξεκαθάρισε ο ΓΓ Ενημέρωσης, έπρεπε να υπάρχει χώρος και δυνατότητα στο ΕΣΡ να κάνει επόμενους διαγωνισμούς.
Πλέον, το ΕΣΡ έχει με βάση την προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία πολλές πληροφορίες, πλούσια παρακαταθήκη, τεχνογνωσία, τόνισε ο κ.Κρέτσος, ενώ οι πολίτες ξέρουν και ότι τα κανάλια είναι παράνομα, και ότι υπάρχουν πολλοί επιχειρηματίες που θέλουν να επενδύσουν, έτσι δεν υπάρχει λόγος να καθυστερήσει ο νέος διαγωνισμός.
Το ΕΣΡ είναι αρμόδιο για το πότε, κατέληξε ο ΓΓ Ενημέρωσης, σημειώνοντας ότι όπως η προηγούμενη προκήρυξη μεγιστοποιούσε το αντίτιμο για το Δημόσιο, «φαντάζομαι σε αυτή τη λογική και με το ΕΣΡ θα έχουμε υψηλό τίμημα ... αν δεν έχουμε θα έχουμε πρόβλημα, δεν θα έχει εξυπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον». Με την απόφασή του το ΣτΕ έκανε ξανά σαφές ότι οι συχνότητες είναι ένα μεγάλο δημόσιο αγαθό.
left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου