24 Ιανουαρίου 2014

Σχεδόν καθημερινά φαινόμενα λεκτικής και σωματικής βίας στα σχολεία μας!



Συνεχίζονται οι αντιδράσεις και οι ανακοινώσεις καταδίκης του περιστατικού που καταγγέλλεται πως σημειώθηκε στο νηπιαγωγείο Τυχερού, μεταξύ μητέρας μαθητή και νηπιαγωγού, η οποία ξυλοκοπήθηκε από την πρώτη. Έκπληκτη η τοπική κοινωνία πληροφορήθηκε το συμβάν, ενώ μετά την καταδίκη από την ένωση εκπαιδευτικών προωτοβάθμιας εκπαίδευσης Σουφλίου, στο θέμα παρεμβαίνει η εκτελεστική γραμματεία του νομαρχιακού τμήματος της ΑΔΕΔΥ Έβρου, αλλά και ο σύλλογος εκπαιδευτικών Αλεξανδρούπολης «Γεώργιος Βιζυηνός».   Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία είναι η πληροφορία που δίνει μέσω της ανακοίνωσής του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών της Αλεξανδρούπολης, ότι σχεδόν σε καθημερινή βάση σημειώνονται στα σχολεία μας περιστατικά λεκτικής ή σωματικής βίας γονέων προς εκπαιδευτικούς!
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ, «Η Ε.Γ. του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Έβρου συντάσσεται στο πλευρό της νηπιαγωγού κ. Κ. Τ. και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφέρειας  Σουφλίου στον οποίο ανήκει και καταδικάζει την υπερβολική και επικίνδυνη αντίδραση των γονέων που την εξύβρισαν, την απείλησαν και τελικά χειροδίκησαν (η μητέρα) πάνω στην άτυχη νηπιαγωγό, η οποία προς τιμήν της δεν αντέδρασε καθόλου, σύμφωνα με το έγγραφο του Συλλόγου της».
Το νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ Έβρου, με αφορμή το εν λόγω γεγονός, καταγγέλλει «ότι το Δημόσιο Υπαλληλικό Συνδικαλιστικό κίνημα από καιρό είχε προειδοποιήσει ότι οι ανατροπές στην κοινωνία (ανεργία, μείωση εισοδήματος και πιεστικά ωράρια στους εργαζόμενους, έλλειψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, έλλειψη κοινωνικής συνοχής) σε συνδυασμό με τη σκόπιμη στοχοποίηση των Δημοσίων Υπαλλήλων για την κακοδαιμονία της κοινωνίας θα οδηγούσαν αργά ή γρήγορα σε παρόμοια γεγονότα, όπως το παραπάνω.
Επιπλέον οι «διαρθρωτικές αλλαγές» στην εκπαίδευση που δημιούργησαν σχολεία με πολυπληθή τμήματα, περιφερόμενους εκπαιδευτικούς, σοβαρές ελλείψεις στις σχολικές υποδομές, σχολικές επιτροπές με άδεια ταμεία σε συνδυασμό με τις διατάξεις του νέου πειθαρχικού δικαίου των Δημοσίων Υπαλλήλων κατακρημνίζουν και απαξιώνουν τη θέση και την υπόληψη του εκπαιδευτικού δημόσιου υπαλλήλου».
Σημειώνεται παράλληλα πως «οι γονείς θα πρέπει να ψάχνουν τους πραγματικούς υπεύθυνους για τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση της παρεχόμενης Δημόσιας Εκπαίδευσης και να μη θεωρούν υπεύθυνο για τα πάντα τον εκπαιδευτικό ο οποίος παλεύει μέσα σε αντίξοες συνθήκες.
Οι γονείς φυσικά έχουν δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να ενδιαφέρονται και να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς για όλα τα θέματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Σε καμία περίπτωση όμως, δεν επιτρέπεται να αφήνουν τον υπερπροστατευτισμό τους και την άγνοια τους να τους οδηγούν σε φόβο και πανικό με αποτέλεσμα απαράδεκτες συμπεριφορές, όπως την παραπάνω.
Κανένας δεν έχει δικαίωμα να παίρνει το νόμο στα χέρια του, γιατί τότε θα βρίσκει απέναντι του όχι μόνο ένα συνδικαλιστικό όργανο, αλλά ολόκληρη την κοινωνία».

Καταδίκη και από τους εκπαιδευτικούς της Αλεξανδρούπολης
Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αλεξανδρούπολης «Γεώργιος Βιζυηνός», «δυστυχώς, δεν είναι το πρώτο περιστατικό βίας απέναντι σε εκπαιδευτικούς. Σε καθημερινή σχεδόν βάση, ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί πέφτουν θύματα λεκτικής αλλά και σωματικής βίας, με θύτες τους ίδιους τους γονείς των μαθητών τους και μάλιστα μπροστά στα αθώα μάτια των μαθητών - παιδιών μας.
Οι γονείς που αντιμετωπίζουν και αυτοί, όπως άλλωστε και εμείς οι εκπαιδευτικοί, τα σκληρά προβλήματα της καθημερινής διαβίωσης, στρέφονται ενάντια στον εκπαιδευτικό.
Θεωρούν:
α) ότι αντιπροσωπεύουμε “ένα είδος αρχής” αλλά συνάμα εύκολος στόχος για να εκφράσουν καθημερινά το θυμό τους ή
β) ότι αντιπροσωπεύουμε τους οκνηρούς και αδίκως υψηλά αμειβόμενους υπαλλήλους που πρέπει να “συμμορφωθούν”.   
Θέση που συστηματικά καλλιεργείται από την κυβέρνηση και τα ΜΜΕ.
Οι εκπαιδευτικοί παρά την υψηλή κατάρτιση τους, το επιστημονικό τους κύρος και την αξιοκρατική απόκτηση της εργασίας τους δεν ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες εργαζομένων ούτε αμείβονται πλουσιοπάροχα, ούτε έχουν εγκαταλείψει ποτέ το καθήκον τους προς τους μαθητές τους και την ΠΑΙΔΕΙΑ που είναι το μοναδικό όχημα που μπορεί να μας οδηγήσει έξω από την κοινωνική, ανθρωπιστική και οικονομική κρίση που μαστίζει την πατρίδα μας παρά τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν -όπως όλοι οι εργαζόμενοι- για συντεχνιακούς λόγους.
Το μόνο που μας έχει απομείνει είναι η αξιοπρέπειά μας, το επιστημονικό μας κύρος και η αγάπη μας προς τους μαθητές μας. Για χάρη των μαθητών μας θα αγωνιστούμε για να έχουν ένα δάσκαλο που θα έχει ψηλά το κεφάλι, θα τον σέβονται, θα τον θαυμάζουν και θα θέλουν να του μοιάσουν και όχι έναν δάσκαλο καταρρακωμένο και απαξιωμένο.
Διεκδικούμε τη θέση που μας αρμόζει στην ελληνική κοινωνία.   
Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι όταν “χτυπάς” το δάσκαλο “χτυπάς” και το ιδεώδες - θεσμό που αυτός αντιπροσωπεύει.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αλεξ/πολης “Γ. Βιζυηνός”
Καταγγέλλει και καταδικάζει τη βία που ασκήθηκε, σε βάρος της συναδέλφισσάς μας πολύ δε περισσότερο μπροστά στα αθώα μάτια των μαθητών-παιδιών μας.
Επισημαίνει ότι τα φαινόμενα βίας δεν έχουν καμιά θέση στις δημοκρατικές κοινωνίες και ακόμη περισσότερο μέσα στο χώρο του σχολείου.
Καλεί τους γονείς και ολόκληρη την κοινωνία να απομονώσουν τέτοια φαινόμενα που διαταράσσουν το παιδαγωγικό κλίμα του σχολείου και λειτουργούν τελικά εις βάρος της εκπαίδευσης.
Συμπαραστεκόμαστε και συγχαίρουμε τη συναδέλφισσά μας για τη στάση της, η οποία μπροστά στα μάτια της μαθήτριάς της δεν αντέδρασε καθόλου απέναντι στη λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία που της ασκήθηκε από τους γονείς για να μην επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την ψυχολογία του παιδιού.  
Στη δυσκολότερη χρονική συγκυρία για την εκπαίδευση, τέτοια απαράδεκτα γεγονότα αποδυναμώνουν την κοινή προσπάθεια γονέων και εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση της ολομέτωπης επίθεσης που δέχεται η ελληνική παιδεία αλλά πολύ δε περισσότερο η δημόσια δωρεάν παιδεία.
ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΗΜΟΣΙΑ και ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ».
http://www.gnomionline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: