25 Μαΐου 2017

Αύξηση κερδών κατά 159% για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το 2016


Συγκεκριμένα για τον ΟΛΑ το κέρδος στο "κλείσιμο" του 2016 ήταν της τάξης του 159%, ενώ άνοδος υπήρξε και στον κύκλο εργασιών κατά 21,9%. Από την άλλη μεριά το λιμάνι μας φαίνεται να αύξησε και τα έξοδά του κατά 11,71%.
Αισθητή, λοποίν είναι η βελτίωση της κερδοφορίας κατέγραψε το 2016 η συντριπτική πλειονότητα των δέκα λιμένων που έχουν μοναδικό μέτοχο το ΤΑΙΠΕΔ.
Η Πάτρα έκλεισε με κέρδη το 2016 (11.262%), ωστόσο η τόσο μεγάλη διαφορά προκύπτει από λογιστικές εγγραφές παγίων στοιχείων του έτους 2015, όπου ο Οργανισμός παρουσίασε ζημία 12.384.127 ευρώ.
Ακολουθούν τα λιμάνια της Καβάλας, με αύξηση 370%, της Κέρκυρας με 222%, της Αλεξανδρούπολης με 159%, του Ηρακλείου με 107% και της Ελευσίνας με 86%.
Στον Βόλο τα κέρδη ήταν 12%, στην Ηγουμενίτσα 15%, στη Ραφήνα 59%, ενώ ζημίες 21% παρουσίασε το Λαύριο.
Σύμφωνα με εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ στοιχεία από το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν πως η παραπάνω εικόνα είναι αποτέλεσμα της καλής διαχείρισης από τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, μέσω της περιστολής κόστους, της βελτιστοποίησης των λειτουργιών και της εφαρμογής καλών πρακτικών στο πλαίσιο μιας κεντρικής διαχείρισης που γίνεται και με τη συνδρομή του Ταμείου. Σε επίπεδο κύκλου εργασιών, έξι λιμάνια (Βόλος, Ελευσίνα, Καβάλα, Κέρκυρα, Ραφήνα, Αλεξανδρούπολη) καταγράφουν θετικό πρόσημο για το 2016.
Ειδικότερα, το λιμάνι της Καβάλας ολοκλήρωσε την περσινή χρονιά με άνοδο του κύκλου εργασιών κατά 91%, της Ελευσίνας με 36,56%, του Βόλου με 25,8%, και της Αλεξανδρούπολης κατά 21,9% ενώ πτώση σημείωσαν τα λιμάνια του Ηρακλείου (-15,9%), της Ραφήνας (-5,01%) και της Ηγουμενίτσας (-3,81%). Όσον αφορά στα έξοδα, η εικόνα είναι μοιρασμένη. Ηράκλειο, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα και Ραφήνα πέτυχαν να περιορίσουν τις δαπάνες τους, κατά 35,32%, 22,05%, 10,58% και 1,99% αντίστοιχα, ενώ στον αντίποδα αύξηση εξόδων είχαν τα λιμάνια του Βόλου (+30,67%), της Καβάλας (+34,59%), της Ελευσίνας (+18,47%), της Αλεξανδρούπολης (+11,71%) και του Λαυρίου (+7,91%).
Ιδιωτικοποίηση
Να σημειωθεί πως το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναλάβει την ιδιωτικοποίηση ή την οικονομική αξιοποίηση με οποιαδήποτε άλλη μορφή των παραπάνω λιμανιών σύμφωνα με το σχέδιο του επικαιροποιημένου μνημονίου. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο Σχέδιο Αξιοποίησης της Περιουσίας του (ADP), όπως είχε διαμορφωθεί νωρίτερα φέτος και σε γνώση των δανειστών, προβλέπεται κατ’ αρχάς η προκήρυξη διαγωνισμού για την παραχώρηση του Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Η διαδικασία προβλέπεται να ξεκινήσει με την πρόσληψη συμβούλων και να ακολουθήσει η διεθνής πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος.
e-evros.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: