15 Ιουλίου 2014

Εφημερίδα της Ρόδου «βάφτισε» τη Νίκης της Σαμοθράκης σε… “Νίκη της Ρόδου”!

               

Μια από τις μεγαλύτερες και γνωστότερες επαρχιακές εφημερίδες, η «Ροδιακή», είχε το περασμένο Σάββατο ολοσέλιδο αφιέρωμα για την επιστροφή της Νίκης της Σαμοθράκης στο μουσείο του Λούβρου, μετά τις εργασίες συντήρησης που ολοκληρώθηκαν στο επιβλητικό άγαλμα.

Μέχρι εδώ όλα καλά, αλλά η εφημερίδα αποκαλεί τη Νίκη ως “Νίκη της Ρόδου”!!!

Συγκεκριμένα, στο φύλλο του Σαββάτου 12/7/2014 της εφημερίδας της Ρόδου, στη σελίδα 23, στο άρθρο με τίτλο «Νίκη της Ρόδου και όχι Νίκη της Σαμοθράκης», που υπογράφει ο γνωστός Δωδεκανήσιος λαογράφος Κυριάκος Χονδρός, γράφει μεταξύ άλλων:

“Μεθαύριο 14 Ιουλίου η Νίκη της Ρόδου θα ξαναβρεθεί στο θρόνο της, μετά από τις σχετικές εργασίες συντήρησης. Αύριο ημέρα εθνικής επετείου της Γαλλίας, θα στηθεί η Νίκη της Ρόδου στη θέση της στην κορυφή της σκάλας Νταρί στο Μουσείου του Λούβρου...

Η συντήρηση αποκάλυψε ακόμα ότι το ροδίτικο γλυπτό δεν φέρει στοιχεία φθοράς καιρικών συνθηκών, επειδή ήταν προφυλαγμένο σε στεγασμένο χώρο...

Το ροδιακό άγαλμα είναι των ελληνιστικών χρόνων (220-185 π.Χ.) και έχει ύψος 2,27 μέτρα, ενώ μαζί με το σύμπλεγμά του φτάνει τα 5,57 μέτρα και έχει βάρος δύο τόννους. Στηρίζεται σε βάση επίσης ροδίτικη και αναπαριστά πλώρη πλοίου...

Η Νίκη της Ρόδου, κατά την αρχαιότητα είχε χρώμα, καθώς εντοπίστηκαν υπολείμματα από μπλε αιγυπτιακό στο κάτω μέρος του χιτώνα και στο αριστερό φτερό...

Για να αντιληφθεί κανείς τη συμβολή της Ρόδου στον Πολιτισμό και στη Τέχνη θα πρέπει να τονίσουμε πως κατά την περίοδο αυτή, η Ρόδος και η Κως αποτελούσαν σημαντικά πνευματικά κέντρα καθώς βρισκόντουσαν κοντά στην Ανατολή και είχαν άμεση επαφή και επικοινωνία με τα μεγάλα ανατολικά ελληνιστικά κέντρα...

Η τέχνη των ελληνιστικών χρόνων άνθησε στην κοσμοπολίτικη πρωτεύουσα Ρόδο η οποία έχει χαρακτηριστεί σπουδαίο κέντρο της ελληνιστικής τέχνης...

Η Νίκη της Ρόδου (και όχι της Σαμοθράκης), δεν είναι άγνωστου καλλιτέχνη όπως διαβάζουμε σε ορισμένες εγκυκλοπαίδειες, αλλά έργο των Ροδίων καλλιτεχνών. Η πατρότητα του αγάλματος έχει αποδοθεί στον Πυθόκριτο, γιο του Τιμοχάρη που λάξευσε την τριημιολία στο βράχο της Λίνδου, όμοιας τεχνοτροπίας με της Νίκης. Στήθηκε στο ναό των Μεγάλων Θεών ή Καβείρων στη Σαμοθράκη, ως αφιέρωμα των Ροδίων...

Από ελληνικής πλευράς έχουν γίνει διάφορες κινήσεις και προσπάθειες για την επάνοδο της Νίκης της Ρόδου στην Ελλάδα, αλλά αυτό δεν στάθηκε δυνατό...”

Πόσοι ροδιακοί και γενικότερα δωδεκανησιακοί θησαυροί βρίσκονται σε ξένα μουσεία!”, καταλήγει το άρθρο της «Ροδιακής», που γράφει πολλές ανακρίβειες.

Μπορεί εδώ στον Έβρο να έχουμε ανεκτές για την εποχή θερμοκρασίες, αλλά το άρθρο της εφημερίδας «Η Ροδιακή» είναι σημάδι που δείχνει ότι εκεί κάτω στη Ρόδο έπιασαν για τα καλά οι ζέστες…

Και έχουμε ακόμα 8,5 μήνες ως την Πρωταπριλιά να γράψουμε κι εμείς για τον… “Κολοσσό της Σαμοθράκης”…

Alexandroupoli Online 
http://www.alexpolisonline.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: