21 Ιουλίου 2014

Αλεξανδρούπολη: Οι ξένοι επενδυτές θέλουν, το λιμάνι μπορεί;

                     


Η Αλεξανδρούπολη έχει έναν αναπτυξιακό άσσο στο μανίκι της, το λιμάνι, μόνο που δεν μπορεί να παίξει ακόμη αυτό το χαρτί, γιατί υστερεί σε υποδομές.
Οι επιχειρηματίες, Έλληνες μα και ξένοι, βλέπουν τη δυναμική, τις προοπτικές, αφού το Λιμάνι μπορεί να πάρει φορτία από εκείνα που συνωστίζονται για να περάσουν τα Στενά.  Όμως για να γίνει αυτό, η Αλεξανδρούπολη θα πρέπει να αποκτήσει ένα σύγχρονο, οργανωμένο λιμάνι που θα μπορεί να δέχεται container ships, αλλά και πλοία μεγάλα με συμβατικά φορτία που απαιτούν υποδομές στη χερσαία ζώνη.

Το Λιμάνι σήμερα, όπως αναγνωρίζει ο νέος πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Α.Ε., Σταύρος Σταυράκογλου, «είναι λίγο από όλα». ‘Έχει μία πολύ μεγάλη χερσαία ζώνη 1.150 στρεμμάτων, αλλά είναι χωροταξικά και λειτουργικά ανοργάνωτο. Έχει  ΣΕΜΠΟ, μεγάλη προβλήτα κατασκευασμένη από το 2007 και ακόμη δεν μπορεί να δεχθεί container ships γιατί δεν έγινε το έργο εκβάθυνσης. Είναι δίπλα στην Εγνατία Οδό και «κολλητά» στο Σιδηρόδρομο και δεν διαθέτει άμεσες συνδέσεις.  Έχει κρηπιδώματα αλλά δεν έχει μηχανήματα, εξοπλισμό για φορτοεκφορτώσεις. 

Ωστόσο, κάτι φαίνεται πως κινείται ή, μάλλον φαίνεται πολλά να κινούνται από την παρούσα διοίκηση, η οποία ήδη, πριν ολοκληρωθούν τα έργα σύνδεσης με το Σιδηρόδρομο και εκβάθυνσης της ανατολικής λιμενολεκάνης, παρουσιάζει συμφωνία, με την  Imperial Trading CO του κυπριακού Ομίλου επιχειρήσεων Εllinas, για τη δημιουργία σιλό και συσκευαστηρίου ρυζιού στη βάση του ΣΕΜΠΟ, μία επένδυση της τάξης των 50 εκατ. ευρώ. Αλλά και επιχειρηματίες της Βραζιλίας που εξάγουν κτηνοτροφικά προϊόντα και σόγια στη Ρωσία, ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τη δική τους βάση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, κάνοντας επενδύσεις σε αποθήκες- ψυγεία και σιλό. 

Της Άννης Καρολίδου στο voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: