Στοχεύει να
συμβάλει στη χρησιμοποίηση δημοσίων κεφαλαίων, από τον προϋπολογισμό της ΕΕ, για την κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων.
Το Ταμείο είναι ένας
χωριστός υπό διαχείριση λογαριασμός στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Δημιουργήθηκε, τον Ιούλιο του 2015, μαζί με τον κανονισμό για το Ευρωπαϊκό
Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, τον Ευρωπαϊκό Κόμβο Επενδυτικών Συμβουλών και
την Ευρωπαϊκή Πύλη Επενδυτικών Σχεδίων.
22 από τις 28 χώρες της Ε.Ε. έχουν ήδη
ξεκινήσει να υλοποιούν περίπου 200 επενδυτικά προγράμματα συγχρηματοδοτούμενα
από αυτό.
Στην Ελλάδα, στις
12 Απριλίου 2016, το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής το οποίο
συνεδρίασε υπό τον αντιπρόεδρο της
κυβέρνησης
Γιάννη Δραγασάκη, ανακοίνωσε
42 επενδυτικά σχέδια, προϋπολογισμού 5,6 δισ.
ευρώ, για
την υποβολή τους προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Από αυτά, τα 18 ήσαν αμιγώς ιδιωτικά, ενώ τα υπόλοιπα αποτελούσαν συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.
Μόνο ένα
από αυτά, αφορούσε την Αλεξανδρούπολη.
Ήταν η κατασκευή του πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Αλεξανδρούπολη.
Σύμφωνα με τα τότε δημοσιεύματα, είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχει μετοχικά
στην επένδυση, η αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία Cheniere Energy LNG, ενώ δεν αποκλείετο στο
σχήμα να μπει και η ΔΕΠΑ.
Δεν υπήρχε τίποτα άλλο που να αφορούσε την
Αλεξανδρούπολη, ούτε το λιμάνι της.
Τώρα, σύμφωνα με
την Αριθ.ΠΥΣΠ/ΓΕΝ/οικ493/26-5-2016 Απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία στάλθηκε στο Εθνικό Τυπογραφείο
για δημοσίευση, ανατίθεται στη Διεύθυνση Προγραμματισμού Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης, η
προετοιμασία τεσσάρων (4) επενδύσεων ώστε να διεκδικήσουν κεφάλαια από το
«πακέτο Γιούνκερ».
Ένα από αυτά,
περιλαμβάνει τη «μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και
εκμετάλλευση του έργου του λιμένα Αλεξανδρούπολης μετά των οδικών συνδέσεων με
την Εγνατία Οδό και τη βιομηχανική περιοχή Αλεξανδρούπολης και την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση της
σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο». Αυτό σημαίνει ότι,
υποδομές που έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες από την ιδία την Πολιτεία,
ώστε να μπορεί να λειτουργεί πλήρως το λιμάνι, τώρα, μέσω Σύμβασης Παραχώρησης σε ιδιώτη επενδυτή που θα χρηματοδοτηθεί από
το «πακέτο Γιούνκερ», θα περιμένουμε την ολοκλήρωση των υποδομών.
Αξίζει να
σημειωθεί ότι, αυτή η επένδυση, δεν υπήρχε στα 42 επενδυτικά σχέδια που είχαν
ανακοινωθεί τον Απρίλιο, ενώ τα άλλα τρία (οδική ζεύξη Σαλαμίνας, λιμάνι
Λαυρίου και περιμετρική Υμηττού) υπήρχαν.
Η απόφαση αυτή, μια μέρα πριν την επίσκεψη
του Ρώσου Προέδρου Β. Πούτιν στην Ελλάδα, οπωσδήποτε θετική για την ανάπτυξη
του λιμανιού, μάλλον συνδέεται με το ενδιαφέρον της
Ρωσίας για εναλλακτική
διέξοδο, στη μεταφορά των προϊόντων της, με παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου, τόσο
με την αξιοποίηση του λιμανιού μας όσο και την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
‘Αμήν και πότε’ !
Όμως, μετά από αυτές τις εξελίξεις,
γεννιέται το ερώτημα:
Τι πρόκειται να γίνει με τον πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην
Αλεξανδρούπολη ;
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου