Η άνοδος στο τουριστικό ρεύμα προσελκύει γνωστά ονόματα του ελληνικού επιχειρείν στον κλάδο.
Δύο ελληνικά ξενοδοχεία, σε τέσσερις κατηγορίες βραβείων, συμπεριλαμβάνονται στους φιναλίστ των European Hotel Design Awards 2016 (EHDA 2016), τα οποία θα ανακοινωθούν στις 21 Νοεμβρίου σε ειδική τελετή στο Park Plaza Westminster Bridge.
Υποψήφια, σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες βραβείων, είναι φέτος το Grace Santorini και το Coco-Mat Hotel. Και αν το Grace Santorini ανήκει σε “καθαρόαιμους” ξενοδόχους δεν συμβαίνει το ίδιο με την Coco-Mat, τη γνωστή εταιρεία στρωμάτων του Παύλου Ευμορφίδη. Τα καταλύματα Cοco-Mat Hotels & Resorts Worldwide περιλαμβάνουν ξενοδοχεία πόλης, resort και σουίτες. Βρίσκονται στην Ελλάδα (Αθήνα, Σέριφος κ.ά.) και στο εξωτερικό (Αμβέρσσα κ.α.). Κάποια από τα ξενοδοχεία του δικτύου είναι ιδιόκτητα και κάποια ανήκουν ως members στο συγκεκριμένο δίκτυο. Η επένδυση για το ξενοδοχείο Nafsika στην Κηφισιά, την πρώτη ιδιόκτητη μονάδα στην Ελλάδα, ξεπέρασε τα 3,5 εκατ. ευρώ.
Ο Παύλος Ευμορφίδης δεν είναι ο μοναδικός βιομήχανος ο οποίος αποφασίζει να επενδύσει στον τουρισμό. Ο κατάλογος των Ελλήνων επιχειρηματιών από διάφορους κλάδους, που θεωρητικά δεν έχουν καμία σχέση με τον τουρισμό, αυξάνεται όσο περνά ο καιρός. Όχι άδικα, αν αναλογιστεί κανείς πως ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα.
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στα βασικότερα αεροδρόμια της χώρας, ο Ιούλιος 2016 έκλεισε με θετικό πρόσημο +9,1% ή περίπου 276.000 επιπλέον αφίξεις στο σύνολο της χώρας. Παράλληλα, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων των οδικών αφίξεων στις βασικότερες πύλες εισόδου της χώρας, ο Ιούλιος 2016 έκλεισε με θετικό πρόσημο +1,6% ή περίπου 30.000 επιπλέον αφίξεις σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2015.
Κατά τον μήνα Ιούλιο, η Κρήτη, το Ιόνιο και οι Κυκλάδες υποστήριξαν δυναμικά το σύνολο των διεθνών αεροπορικών αφίξεων της χώρας με +12,8%, +13,3% και +8,7%, αντίστοιχα, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη εμφάνισαν θετικό πρόσημο +10% και +11,4% αντίστοιχα, ενώ η Κως, η Σάμος και η Μυτιλήνη κινούνται με αρνητικό πρόσημο -13%, -16,3% και -62% αντίστοιχα.
Όσον αφορά τις οδικές αφίξεις, κατά τον μήνα Ιούλιο 2016, το τριεθνές σημείο εισόδου, η Αλβανία, η Βουλγαρία και η Τουρκία σημείωσαν αύξηση +26,8%, +3,8%, +3,7% και +46,2% αντίστοιχα. Στον αντίποδα, η ΠΓΔΜ κατέγραψε μείωση -7,2%.
Σε επίπεδο επταμήνου, οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις έκλεισαν με θετικό πρόσημο +6,4% ή περίπου 556.000 επιπλέον αφίξεις, στο σύνολο της χώρας. Παράλληλα, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων των οδικών αφίξεων στις βασικότερες πύλες εισόδου της χώρας, το πρώτο επτάμηνο του 2016 έκλεισε με πτώση -4,8% ή περίπου 307.000 λιγότερες αφίξεις σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2015.
Αυτά και μόνο τα στοιχεία είναι ικανά για να εξηγήσουν για ποιον λόγο επιχειρηματίες από κλάδους εκτός τουρισμού επιλέγουν να επενδύσουν σε αυτή τη... βιομηχανία. Μεταξύ αυτών που επενδύουν στον τουρισμό είναι η οικογένεια Υφαντής, της γνωστής αλλαντοβιομηχανίας αλλά και ο όμιλος εταιρειών Καράτζη.
Εκτός από τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, αρκετοί είναι και οι Έλληνες βιομήχανοι αλλά και τα υψηλόβαθμα στελέχη από τον χώρο των τροφίμων, και όχι μόνο, που επενδύουν στον τουρισμό. Μεταξύ αυτών, η οικογένεια Δομαζάκη της Creta Farms, η οποία διαθέτει το ξενοδοχείο Ammos στο Ρέθυμνο, αλλά και οι κ. Λορέντζος Φρέρης και Θανάσης Παπανικολάου (Vivartia, MIG), που είναι μέτοχοι σε ξενοδοχειακές μονάδες σε Μύκονο και Σαντορίνη αντίστοιχα, οι οποίες συνεργάζονται με τη Hotel Brain.
avgi.gr
Υποψήφια, σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες βραβείων, είναι φέτος το Grace Santorini και το Coco-Mat Hotel. Και αν το Grace Santorini ανήκει σε “καθαρόαιμους” ξενοδόχους δεν συμβαίνει το ίδιο με την Coco-Mat, τη γνωστή εταιρεία στρωμάτων του Παύλου Ευμορφίδη. Τα καταλύματα Cοco-Mat Hotels & Resorts Worldwide περιλαμβάνουν ξενοδοχεία πόλης, resort και σουίτες. Βρίσκονται στην Ελλάδα (Αθήνα, Σέριφος κ.ά.) και στο εξωτερικό (Αμβέρσσα κ.α.). Κάποια από τα ξενοδοχεία του δικτύου είναι ιδιόκτητα και κάποια ανήκουν ως members στο συγκεκριμένο δίκτυο. Η επένδυση για το ξενοδοχείο Nafsika στην Κηφισιά, την πρώτη ιδιόκτητη μονάδα στην Ελλάδα, ξεπέρασε τα 3,5 εκατ. ευρώ.
Ο Παύλος Ευμορφίδης δεν είναι ο μοναδικός βιομήχανος ο οποίος αποφασίζει να επενδύσει στον τουρισμό. Ο κατάλογος των Ελλήνων επιχειρηματιών από διάφορους κλάδους, που θεωρητικά δεν έχουν καμία σχέση με τον τουρισμό, αυξάνεται όσο περνά ο καιρός. Όχι άδικα, αν αναλογιστεί κανείς πως ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα.
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στα βασικότερα αεροδρόμια της χώρας, ο Ιούλιος 2016 έκλεισε με θετικό πρόσημο +9,1% ή περίπου 276.000 επιπλέον αφίξεις στο σύνολο της χώρας. Παράλληλα, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων των οδικών αφίξεων στις βασικότερες πύλες εισόδου της χώρας, ο Ιούλιος 2016 έκλεισε με θετικό πρόσημο +1,6% ή περίπου 30.000 επιπλέον αφίξεις σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2015.
Κατά τον μήνα Ιούλιο, η Κρήτη, το Ιόνιο και οι Κυκλάδες υποστήριξαν δυναμικά το σύνολο των διεθνών αεροπορικών αφίξεων της χώρας με +12,8%, +13,3% και +8,7%, αντίστοιχα, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη εμφάνισαν θετικό πρόσημο +10% και +11,4% αντίστοιχα, ενώ η Κως, η Σάμος και η Μυτιλήνη κινούνται με αρνητικό πρόσημο -13%, -16,3% και -62% αντίστοιχα.
Όσον αφορά τις οδικές αφίξεις, κατά τον μήνα Ιούλιο 2016, το τριεθνές σημείο εισόδου, η Αλβανία, η Βουλγαρία και η Τουρκία σημείωσαν αύξηση +26,8%, +3,8%, +3,7% και +46,2% αντίστοιχα. Στον αντίποδα, η ΠΓΔΜ κατέγραψε μείωση -7,2%.
Σε επίπεδο επταμήνου, οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις έκλεισαν με θετικό πρόσημο +6,4% ή περίπου 556.000 επιπλέον αφίξεις, στο σύνολο της χώρας. Παράλληλα, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων των οδικών αφίξεων στις βασικότερες πύλες εισόδου της χώρας, το πρώτο επτάμηνο του 2016 έκλεισε με πτώση -4,8% ή περίπου 307.000 λιγότερες αφίξεις σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2015.
Αυτά και μόνο τα στοιχεία είναι ικανά για να εξηγήσουν για ποιον λόγο επιχειρηματίες από κλάδους εκτός τουρισμού επιλέγουν να επενδύσουν σε αυτή τη... βιομηχανία. Μεταξύ αυτών που επενδύουν στον τουρισμό είναι η οικογένεια Υφαντής, της γνωστής αλλαντοβιομηχανίας αλλά και ο όμιλος εταιρειών Καράτζη.
Εκτός από τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, αρκετοί είναι και οι Έλληνες βιομήχανοι αλλά και τα υψηλόβαθμα στελέχη από τον χώρο των τροφίμων, και όχι μόνο, που επενδύουν στον τουρισμό. Μεταξύ αυτών, η οικογένεια Δομαζάκη της Creta Farms, η οποία διαθέτει το ξενοδοχείο Ammos στο Ρέθυμνο, αλλά και οι κ. Λορέντζος Φρέρης και Θανάσης Παπανικολάου (Vivartia, MIG), που είναι μέτοχοι σε ξενοδοχειακές μονάδες σε Μύκονο και Σαντορίνη αντίστοιχα, οι οποίες συνεργάζονται με τη Hotel Brain.
Από το πράσινο της Green Cola στο πράσινο του Πηλίου
Μόλις 600 μέτρα από την πλατεία της Αγίας Παρασκευής στο κέντρο της Τσαγκαράδας βρίσκεται το πέντε αστέρων 12 Months Luxury Resort. Αυτό το 5στερο ξενοδοχείο, που λειτουργεί 12 μήνες τον χρόνο, ανήκει στην οικογένεια Βενιέρη, στην οποία ανήκει και η βιομηχανία αναψυκτικών Green Cola, και επί της ουσίας αποτελεί ένα μικρό “χωριό” 20 διαμερισμάτων. Απέχοντας μόνο 30 λεπτά από το χιονοδρομικό κέντρο του Πηλίου και μόλις 7 χιλιόμετρα από τον μαγευτικό Μυλοπόταμο και τον κοσμικό Άγιο Ιωάννη, αποτελεί, όπως λένε οι άνθρωποί του τον ιδανικό προορισμό για κάθε εποχή του χρόνου. Στο κεντρικό κτήριο του ξενοδοχείου υπάρχει ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει επαγγελματικές συναντήσεις, μικρά meetings, συνέδρια και εταιρικές εκδηλώσεις. Οι τρεις αίθουσες του συνεδριακού κέντρου μπορούν να φιλοξενήσουν έως 180 άτομα.Ο κοτοπουλάς Νιτσιάκος και το πεντάστερο Du lac
Αν το 1969 ο Θεόδωρος Νιτσιάκος έλεγε στον πατέρα του ότι ήθελε να πουλήσει τα πρόβατα για να φτιάξει πεντάστερο ξενοδοχείο στη λίμνη των Ιωαννίνων, εκείνος θα τον αποκαλούσε τρελό. Και όσοι γνωρίζουν τη ζωή των κτηνοτρόφων - νομάδων της Ηπείρου θα συμφωνούσαν μαζί του. Κι όμως ο κ. Νιτσιάκος, ιδρυτής της ομώνυμης βιομηχανίας πουλερικών, απέκτησε και ξενοδοχείο. Ο λόγος για το πεντάστερο Du lac στη λίμνη των Ιωαννίνων. Εκτός από το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, η οικογένεια Νιτσιάκου διαθέτει ένα ακόμη στην Κέρκυρα, που λειτουργεί τη θερινή περίοδο.Ένα boutique ξενοδοχείο από την... Agrino
Η περίπτωση του κ. Θ. Νιτσιάκου να επενδύσει στον ξενοδοχειακό κλάδο δεν είναι η μοναδική. Ένας ακόμη βιομήχανος από τον χώρο των τροφίμων αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του και στον τουριστικό τομέα. Ο λόγος για τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Agrino, Κωνσταντίνο Πιστιόλα, ο οποίος δημιούργησε μαζί με τη σύζυγό του ένα boutique ξενοδοχείο στο Αγρίνιο, το οποίο διαχειρίζεται μέσω της εταιρείας Ξενία Ανάπλαση. Το ξενοδοχείο Marpessa είναι σίγουρα small, διαθέτει 14 δωμάτια και 3 σουίτες, και σίγουρα luxury.Ο Δάιος, τα πλαστικά και το πεντάστερο Daios Cove στην Κρήτη
Είναι ένα από τα πιο γνωστά ξενοδοχεία της Κρήτης. Ο λόγος για το πέντε αστέρων resort Daios Cove στο Βαθύ Κρήτης, που βρίσκεται κοντά στην πόλη του Αγίου Νικολάου. Η επένδυση για τη δημιουργία του ξενοδοχείου ανήκει σε θυγατρική του ομίλου Δάιος. Η μονάδα λειτούργησε εν μέσω κρίσης, παρ' όλα αυτά η κρίση δεν την έχει αγγίξει. Το ξενοδοχείο στον Άγιο Νικόλαο είναι το δεύτερο εγχείρημα στον ξενοδοχειακό κλάδο από την εταιρεία παραγωγής πλαστικών Δάιος. Η πρώτη της κίνηση στον ξενοδοχειακό χώρο αφορούσε την ανέγερση της μονάδας Daios Luxury Living στη Θεσσαλονίκη. Στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας η εισηγμένη επένδυσε ποσό κοντά στα 150 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία των δύο ξενοδοχειακών της μονάδων. Η επένδυση στο Daios της συμπρωτεύουσας ανήλθε σε περίπου 30 εκατ. ευρώ, ενώ το εγχείρημα του Daios Cove, έφτασε στα 120 εκατ. ευρώ.Ένα πεντάστερο ξενοδοχείο στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου Καράτζη
Μια ακόμη εισηγμένη στο Χ.Α. εταιρεία με έντονη ξενοδοχειακή δραστηριότητα είναι και ο όμιλος επιχειρήσεων Καράτζη, που δραστηριοποιείται κυρίως στην κατασκευή υλικών δικτύων. Παράλληλα ο όμιλος έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας μέσα από την κατασκευή φωτοβολταϊκών σταθμών παραγωγής ενέργειας. Αναζητώντας ποικιλία στο χαρτοφυλάκιό του, ο όμιλος δραστηριοποιείται στον κλάδο του τουρισμού από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 με το ιδιόκτητο all inclusive ξενοδοχείο 5 αστέρων, Nana Beach, δυναμικότητας 1.400 κλινών που βρίσκεται στη Χερσόνησο Κρήτης. Tο ξενοδοχείο έχει κατακτήσει τη 12η θέση ανάμεσα στα 25 κορυφαία all inclusive θέρετρα της Ευρώπης στον θεσμό Travelers' Choice 2013 του Tripadvisor.avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου