28 Ιανουαρίου 2017

Μία υποσχόμενη υποψηφιότητα για την τουριστική προώθηση της ΑΜΘ

Ρεπορτάζ: Ελένη Διαφωνίδου

Με την ικανοποίηση που πρόσφερε η αύξηση των τουριστικών δεικτών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης την προηγούμενη χρονιά, η Περιφέρεια και ο εντεταλμένος σύμβουλος για την Τουριστική Ανάπτυξη Μιχάλης Αμοιρίδης υλοποιούν το σχεδιασμό τους, προκειμένου να φέρουν περαιτέρω αναγνωρισιμότητα και επισκεψιμότητα στην περιοχή.
Στόχος είναι αφενός οι νέες πιθανές αγορές, αλλά και η διεύρυνση των κατηγοριών επισκεπτών, μέσα από νέους τρόπους και κανάλια προβολής. Το 2016 η ΠΑΜΘ επένδυσε περισσότερο στην έντυπη διαφήμιση αλλά κυρίως τη διαδικτυακή σε συγκεκριμένες αγορές-στόχους, όπως Ρουμανία, Τουρκία, Βουλγαρία, Σερβία, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία. «Το 2017 θα συνεχίσουμε με έμφαση στη διαδικτυακή προβολή και αναμένεται να ξεκινήσει και η διαφημιστική καμπάνια στο EURONEWS με πανευρωπαϊκή προβολή για την ΠΑΜΘ», σημειώνει ο κ. Αμοιρίδης, υπογραμμίζοντας ότι: «οι εκθέσεις δεν αποτελούν πλέον το κυρίαρχο εργαλείο για εμάς, δουλεύουμε περισσότερο έξω από αυτές, κάνοντας κατάλληλες επαφές και συνεργασίες».
Μια σημαντική τουριστική προοπτική μέσα από τους «Δρόμους του Μεταξιού» και τον παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού
Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και οι συντονισμένες κινήσεις και επαφές που έγιναν, προκειμένου και επισήμως πλέον η περιοχή μας να είναι υποψήφια για τη διοργάνωση του ‘’ 1st International Western Silk Road Workshop’’, ενός μεγάλου συνεδρίου για τους «Δρόμους του Μεταξιού», που διοργανώνει στα μέσα της άνοιξης ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO).
Η προοπτική ξεκίνησε τον Δεκέμβριο, στη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στο Σουφλί, με πρωτοβουλία της Ένωσης Επαγγελματιών Εμπόρων και Βιοτεχνών της περιοχής, σχετικά με τους Δυτικούς Δρόμους του Μεταξιού, όπου συμμετείχε και εκπρόσωπος του Οργανισμού. Στο περιθώριο της συνάντησης συζητήθηκε η πρόθεση του τελευταίου να διοργανώσει δύο μεγάλα συνέδρια και προτάθηκε από την πλευρά του κ. Αμοιρίδη, η διοργάνωση του ενός στην Αλεξανδρούπολη, προκειμένου να συνδεθεί το κομβικό σημείο του Σουφλίου με τη διαδρομή του μεταξιού σε όλη τη Θράκη. Ανάμεσα σε σχεδόν 80 υποψήφιες πόλεις, ανάμεσά τους και πρωτεύουσες χωρών, η Αλεξανδρούπολη, πρόσφατα η ΠΑΜΘ έλαβε την επίσημη επιβεβαίωση η πρώτη εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα και η ίδια συγκαταλέγεται στις υποψηφιότητες. Μάλιστα, η Αλεξανδρούπολη και η Θεσσαλονίκη είναι οι μόνες υποψήφιες πόλεις από την Ελλάδα.
Με βάση τα κριτήρια επιλογής που τέθηκαν υπόψη της Περιφέρειας, οι υποδομές της Αλεξανδρούπολης μπορούν να υποστηρίξουν τη διοργάνωση, ενώ στο πρόγραμμα περιλαμβάνεται και εξόρμηση γνωριμίας στην περιοχή. Στο ‘’ 1st International Western Silk Road Workshop’’ αναμένεται να υπάρξουν 100 περίπου συμμετοχές από όλο τον κόσμο.
Σχετικά με την προοπτική αυτή, ο κ. Αμοιρίδης δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του, αφενός για το λόγο ότι η ΠΑΜΘ αποτελεί έναν αξιόπιστο συνομιλητή για ανάλογες οργανώσεις και αφετέρου για τα πολλαπλά οφέλη που προσφέρει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής η πραγματοποίηση μιας τέτοιας εκδήλωσης. «Πρώτα απ’ όλα η αποδοχή της υποψηφιότητας κρίνεται ως αξιοσημείωτα σημαντική και αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων και προσπαθειών μας. Αποτυπώνεται επίσης, η συμβολή του Σουφλίου και της περιοχής μας στην παράδοση και την ιστορία του Δρόμου του Μεταξιού, που αναγνωρίζεται και αποκτά ευκαιρίες για να αξιοποιηθεί περαιτέρω», σημείωσε ο ίδιος ο κ. Αμοιρίδης.

Τίθενται σε εφαρμογή οι προτεραιότητες της ΠΑΜΘ για το «έτος τουρισμού»

Με αφορμή την εξέλιξη αυτή και εν αναμονή της τελικής απόφασης του UNWTO ο εντεταλμένος σύμβουλος για τον τουρισμό, επεσήμανε ότι η προτεραιότητα της Περιφέρειας για το 2017, που η ίδια έχει ανακηρύξει «έτος τουρισμού», είναι διττή: Αφορά στη θεμελίωση του Φορέα Διαχείρισης του Τουριστικού Προορισμού ΑΜΘ, με τη συμμετοχή όλων, ένα σημαντικό εργαλείο που με την ολοκλήρωση της θεσμοθέτησης του θα αποτελέσει όργανο τεχνοκρατικό, στελεχωμένο με κατάλληλους συνεργάτες και την κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας, ώστε να αναπτύξουμε την παροχή τουριστικής υπηρεσίας εκεί που δεν είναι ακόμη στο βαθμό που θέλουμε» και πρόσθεσε: «Το 2017 προγραμματίζουμε να αξιοποιήσουμε τη προετοιμασία που έγινε τα προηγούμενα 2 χρόνια, με την έγκριση των προτάσεων που υποβάλαμε σε διάφορα Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Αφορούν στην επικαιροποίηση του υλικού προβολής, το σχεδιασμό μάρκετινγκ, τη διασύνδεση των μέσων προβολής της Περιφέρειας με τον ιδιωτικό τομέα για παράλληλή κοινή προβολή, την εκπαίδευση προσωπικού, την προώθηση των εθνικών πάρκων από τουριστικής πλευράς. Συνεργαστήκαμε για αυτό με το Σύνδεσμο Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου, το ΣΕΤΕ και την Marketing Greece, τους Ξενοδόχους, τη CPMR, φορείς όπως το Δελτα Δούναβη κα».

ΓΝΩΜΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: