Νέος θεσμός με στόχο τον σεβασμό στην αξιοπρέπεια των ληπτών υπηρεσιών υγείας
Το πράσινο φως για τη σύσταση Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία του ΕΣΥ δόθηκε χθες, με τη δημοσίευση της αντίστοιχης Υπουργικής Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Πρόκειται για έναν νέο θεσμό, που στόχο του είναι να διασφαλίσει την παροχή υπηρεσιών υγείας στη βάση της «ισότιμης και καθολικής πρόσβασης, ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, γενεαλογικών καταβολών, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας ή χρόνιας ασθένειας, ηλικίας, οικογενειακής ή κοινωνικής κατάστασης, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου και ανεξάρτητα από το είδος της ασθένειας».
Επίσης, η πολιτική ηγεσία επιδιώκει να εμπεδωθεί η κουλτούρα «σεβασμού της αξιοπρέπειας και των δικαιωμάτων των ασθενών καθώς και της τεκμηριωμένης και ποιοτικής υγειονομικής φροντίδας» και να εξομαλυνθεί η επικοινωνία μεταξύ ληπτών/ιών υπηρεσιών υγείας, επαγγελματιών υγείας και διοίκησης των νοσοκομείων».
Για τη σύσταση των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων, τα οποία αντικαθιστούν τα προηγούμενα γραφεία υποστήριξης του πολίτη, το υπουργείο Υγείας διαβουλεύτηκε με την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής, το Συνήγορο του Πολίτη, και την Εθνική Αρχή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, ενσωματώνοντας τις παρατηρήσεις των ανεξάρτητων αρχών.
Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη για ποιοτικές υπηρεσίες υγείας και ιδιαίτερη μέριμνα των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων ο θεσμός των Γραφείων Δικαιωμάτων Ασθενών επιδιώκει ειδικότερα την ενημέρωση σχετικά με τις ενδονοσοκομειακές διαδικασίες και τα δικαιώματα των ληπτών/ιών υπηρεσιών υγείας και την έγκαιρη ενημέρωση των ανασφάλιστων ασθενών και των οικείων τους, για τις διαδικασίες υγειονομικής και φαρμακευτικής κάλυψής τους.
Επίσης, την παρακολούθηση εξυπηρέτησης των ληπτών/ιών εντός του νοσοκομείου ή σε εξωνοσοκομειακή υπηρεσία του, τη συλλογή και διεκπεραίωση καταγγελιών και παραπόνων και τη διευκόλυνση υποβολής αναφορών στις αρμόδιες αρχές.
Τέλος, την παρέμβαση στις αντίστοιχες υπηρεσίες του νοσοκομείου για την ομαλή διευθέτηση των προκυπτουσών διαφορών και τη διευκόλυνση των της ομαλής επικοινωνίας μεταξύ επαγγελματιών υγείας και ληπτών/ιών υπηρεσιών υγείας,
Ειδική μέριμνα λαμβάνεται από τα γραφεία για την προστασία των ανηλίκων ληπτών/ριών υγείας, των κρατούμενων, των ψυχικά ασθενών, των αιτούντων/ουσών άσυλο, των προσφύγων και των μεταναστών/ριών ως ιδιαίτερα ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
avgi.gr
Πρόκειται για έναν νέο θεσμό, που στόχο του είναι να διασφαλίσει την παροχή υπηρεσιών υγείας στη βάση της «ισότιμης και καθολικής πρόσβασης, ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, γενεαλογικών καταβολών, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας ή χρόνιας ασθένειας, ηλικίας, οικογενειακής ή κοινωνικής κατάστασης, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου και ανεξάρτητα από το είδος της ασθένειας».
Επίσης, η πολιτική ηγεσία επιδιώκει να εμπεδωθεί η κουλτούρα «σεβασμού της αξιοπρέπειας και των δικαιωμάτων των ασθενών καθώς και της τεκμηριωμένης και ποιοτικής υγειονομικής φροντίδας» και να εξομαλυνθεί η επικοινωνία μεταξύ ληπτών/ιών υπηρεσιών υγείας, επαγγελματιών υγείας και διοίκησης των νοσοκομείων».
Για τη σύσταση των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων, τα οποία αντικαθιστούν τα προηγούμενα γραφεία υποστήριξης του πολίτη, το υπουργείο Υγείας διαβουλεύτηκε με την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής, το Συνήγορο του Πολίτη, και την Εθνική Αρχή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, ενσωματώνοντας τις παρατηρήσεις των ανεξάρτητων αρχών.
Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη για ποιοτικές υπηρεσίες υγείας και ιδιαίτερη μέριμνα των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων ο θεσμός των Γραφείων Δικαιωμάτων Ασθενών επιδιώκει ειδικότερα την ενημέρωση σχετικά με τις ενδονοσοκομειακές διαδικασίες και τα δικαιώματα των ληπτών/ιών υπηρεσιών υγείας και την έγκαιρη ενημέρωση των ανασφάλιστων ασθενών και των οικείων τους, για τις διαδικασίες υγειονομικής και φαρμακευτικής κάλυψής τους.
Επίσης, την παρακολούθηση εξυπηρέτησης των ληπτών/ιών εντός του νοσοκομείου ή σε εξωνοσοκομειακή υπηρεσία του, τη συλλογή και διεκπεραίωση καταγγελιών και παραπόνων και τη διευκόλυνση υποβολής αναφορών στις αρμόδιες αρχές.
Τέλος, την παρέμβαση στις αντίστοιχες υπηρεσίες του νοσοκομείου για την ομαλή διευθέτηση των προκυπτουσών διαφορών και τη διευκόλυνση των της ομαλής επικοινωνίας μεταξύ επαγγελματιών υγείας και ληπτών/ιών υπηρεσιών υγείας,
Ειδική μέριμνα λαμβάνεται από τα γραφεία για την προστασία των ανηλίκων ληπτών/ριών υγείας, των κρατούμενων, των ψυχικά ασθενών, των αιτούντων/ουσών άσυλο, των προσφύγων και των μεταναστών/ριών ως ιδιαίτερα ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου