Στην κορυφή της ατζέντας Σπίρτζη κατά την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών στη Βουλγαρία με το βλέμμα σε ενέργεια – μεταφορές.
Ένα από τα βασικά θέματα που θα τεθούν επί τάπητος αφορά στην απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Μπουργκάς, ζήτημα για το οποίο οι κυβερνήσεις Ελλάδας Βουλγαρίας έχουν συζητήσει και στο παρελθόν.
Επίσκεψη στη Βουλγαρία θα πραγματοποιήσει την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη γειτονική χώρα, ο υπουργός Υποδομών θα συναντηθεί με τον Βούλγαρο ομόλογό του, προκειμένου να εξεταστεί το ενδεχόμενο συνεργασιών μεταξύ των δύο κρατών.Ένα από τα βασικά θέματα που θα τεθούν επί τάπητος αφορά στην απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Μπουργκάς, ζήτημα για το οποίο οι κυβερνήσεις Ελλάδας Βουλγαρίας έχουν συζητήσει και στο παρελθόν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι δύο κυβερνήσεις αποδίδουν μεγάλη σημασία στο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης, καθώς εκτιμάται ότι – εάν υλοποιηθεί – θα προκύψουν σοβαρά οφέλη για τα λιμάνια που λειτουργούν στις δύο πόλεις.
Σε ό,τι αφορά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία για την αξιοποίησή του, ενώ ήδη υπάρχει διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει την αξιοποίηση του λιμανιού είτε με σύμβαση παραχώρησης είτε με συπράξεις με ιδιώτες, με τη διαχείριση να παραμένει υπό δημόσιο έλεγχο.
Τον περασμένο Δεκέμβριο οι διοικήσεις των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Μπουργκάς υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, καθορίζοντας κοινούς στόχους στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών, του θαλάσσιου τουρισμού, και των κοινών προγραμμάτων συγχρηματοδότησης μελετών και έργων.
Στο πλαίσιο της αξιοποίησης του λιμένα Αλεξανδρούπολης, εξετάζεται το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν ειδικές τελωνειακές ζώνες, με ευέλικτη φορολογία και δασμούς, προκειμένου να δοθούν περισσότερα κίνητρα σε υποψήφιους επενδυτές.
Το λιμάνι της μεγαλύτερης πόλης της Θράκης, εκτός από τη στρατηγική του θέση, έχει όλες τις προοπτικές να αναπτυχθεί ταχύτατα. Κι αυτό διότι συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο, έχει δρομολογηθεί η σύνδεση του με την Εγνατία Οδό, ενώ έχει καινούργιο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων με προβλήτα μήκους 700 μέτρων που μπορεί να εξυπηρετήσει έως και τέσσερα πλοία. Στο σχεδιασμό που έχει πραγματοποιήσει ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης, περιλαμβάνεται και η κατασκευή υποδομών για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Στις αρχές του 2018 αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή πλωτής μονάδας αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου, 5,5 μίλια νότια του λιμανιού, μετά την ολοκλήρωση των τελικών μελετών και της διαδικασίας αδειοδότησης.
Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 380 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο έχει ενταχθεί στον κατάλογο έργων κοινού ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Την επένδυση έχουν αναλάβει ελληνικές και αμερικανικές επιχειρήσεις και αναμένεται να αποτελέσει μία νέα πύλη εισόδου αερίου σε υγροποιημένη μορφή, από την οποία θα μπορεί να τροφοδοτείται η ελληνική και η βαλκανική αγορά.
Το έργο θα αποτελέσει μία εναλλακτική πηγή τροφοδοσίας ενέργειας για την Ευρώπη και θα τονώσει σημαντικά την προσπάθεια που είναι σε εξέλιξη για τη διαφοροποίηση πηγών ενέργειας, προκειμένου η Ευρώπη να μην είναι απόλυτα εξαρτημένη από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Πηγές με άριστη γνώση του έργου, μιλώντας στο ΣΚΑΪ τόνισαν πως ήδη υπάρχει ενδιαφέρον για την εισαγωγή φυσικού αερίου από αρκετές χώρες, μεταξύ αυτών οι ΗΠΑ και η Αλγερία. Η πλωτή μονάδα θα έχει αποθηκευτικούς χώρους, συνολικής χωρητικότητας 170 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων.
Επενδύσεις – οικονομικά αποτελέσματα
Οι σημαντικές επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο λιμάνι τα τελευταία έτη, όπως η σύνδεση με το σιδηρόδρομο και η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης για την εξυπηρέτηση μεγάλων πλοίων, ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, και έχουν χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους.Η ανοδική πορεία και οι προοπτικές του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης αποτυπώνονται και στα οικονομικά αποτελέσματα.
Στο πρώτο εννιάμηνο του 2016, ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης αύξησε κατά 78% τα κέρδη προ φόρων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε € 301.778 έναντι κερδών € 169.518 το 2015, ενώ άνοδο κατά 24% σημείωσε ο κύκλος εργασιών αγγίζοντας τις € 640.000.
Η αύξηση των εσόδων οφείλεται πρωτίστως σε συμφωνία με κατασκευαστικές κοινοπραξίες που συμμετέχουν στην κατασκευή του αγωγού TAP.
skai.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου