Το σχέδιο για παράκαμψη του Βοσπόρου επιχειρούν να θέσουν σε εφαρμογή Ελλάδα και Βουλγαρία, καθώς σήμερα θα πραγματοποιηθεί στην Αλεξανδρούπολη συνάντηση για την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου, παρουσία στελεχών του υπουργείου υποδομών και δικτύων.
Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τρίπρα στη Σόφια συμφωνήθηκε να συγκροτηθούν δύο επιτροπές που θα αναλάβουν την τεχνική προετοιμασία ενός – σημαντικού για την ανάπτυξη του Έβρου – έργου, της ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου – Σβίλεγκραντ – Μπουργκάς.
Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να προσελκύσει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον. Σύμφωνα με το reporter.gr, στην παρούσα φάση εξετάζονται δύο εναλλακτικές για την υλοποίηση του σχεδίου:
-Πρώτον, να υποβληθεί κοινή πρόταση Ελλάδας και Βουλγαρίας για ένταξη μιας μεγάλης επένδυσης (ανάπτυξη των λιμένων Μπουργκάς και Αλεξανδρούπολης και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης) στο «πακέτο Γιούνκερ».
-Δεύτερον, να υποβληθεί κοινή πρόταση των δύο χωρών για ένταξη των έργων στο χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting Europe Facility (CEF) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το κόστος για την αναβάθμιση του ελληνικού τμήματος του σιδηροδρομικού άξονα υπολογίζεται κοντά στα 160.000.000 ευρώ, καθώς περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση του δικτύου. Αντίθετα, στο βουλγαρικό τμήμα του άξονα Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς χρειάζονται περισσότερα έργα γιατί απαιτείται και αναβάθμιση της υποδομής.
Στελέχη από τον κλάδο της διαμεταφοράς υποστηρίζουν ότι, το σχέδιο «αποφόρτισης» των Στενών του Βοσπόρου μέσω του σιδηροδρομικού άξονα που προωθούν Ελλάδα και Βουλγαρία είναι ελκυστικό, υπογραμμίζοντας ότι, το κόστος διέλευσης των Στενών είναι εξαιρετικά υψηλό, ενώ υπενθυμίζουν και τα τουρκικά σχέδια κατασκευής νέου καναλιού.
ΓΝΩΜΗ
Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να προσελκύσει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον. Σύμφωνα με το reporter.gr, στην παρούσα φάση εξετάζονται δύο εναλλακτικές για την υλοποίηση του σχεδίου:
-Πρώτον, να υποβληθεί κοινή πρόταση Ελλάδας και Βουλγαρίας για ένταξη μιας μεγάλης επένδυσης (ανάπτυξη των λιμένων Μπουργκάς και Αλεξανδρούπολης και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης) στο «πακέτο Γιούνκερ».
-Δεύτερον, να υποβληθεί κοινή πρόταση των δύο χωρών για ένταξη των έργων στο χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting Europe Facility (CEF) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το κόστος για την αναβάθμιση του ελληνικού τμήματος του σιδηροδρομικού άξονα υπολογίζεται κοντά στα 160.000.000 ευρώ, καθώς περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση του δικτύου. Αντίθετα, στο βουλγαρικό τμήμα του άξονα Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς χρειάζονται περισσότερα έργα γιατί απαιτείται και αναβάθμιση της υποδομής.
Στελέχη από τον κλάδο της διαμεταφοράς υποστηρίζουν ότι, το σχέδιο «αποφόρτισης» των Στενών του Βοσπόρου μέσω του σιδηροδρομικού άξονα που προωθούν Ελλάδα και Βουλγαρία είναι ελκυστικό, υπογραμμίζοντας ότι, το κόστος διέλευσης των Στενών είναι εξαιρετικά υψηλό, ενώ υπενθυμίζουν και τα τουρκικά σχέδια κατασκευής νέου καναλιού.
ΓΝΩΜΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου